Gå til innhold

Disse greiene du ruller vårruller inn i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pastrami? De tynne flakene av noen lefser som man legger fyllet på og så ruller sammen. Jeg lurer på noe. Har kjøpt inn en del frosne, 20 i hver pakke. Så var det noen som sa at de må tines mellom fuktige kluter. Må de det? Kan jeg ikke bare legge hele pakken i kjøleskapet om morgningen og la den tine der, evt på kjøkkenbenken et par timer før jeg åpner den? Eller er det etter at de er tint de skal fuktes først? Må jo bli litt kav å få plass til 20 såpass store firkanter mellom fuktige håndklær vel? Dere som har erfaring, hvordan går dere fram?

Anonym poster: ae7a02f09234c023e4788fb59b3e499b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pastrami? Det er spekepølse.

Anonym poster: 4d3a76803cec7cf4211b9c752208a584

Gjest overlord
Skrevet

Ikke pastrami...

filodeig.

Jeg har ikke gjort det, men om de blir helt opptine vil jeg tro de er vanskelig å få fra hverandre og revner lett. De er veldig tynne.

Jeg tar de ut av fryseren bare en liten time før jeg skal bruke dem, da får jeg greit skilt arkene. Men noen revner. Sist ødela jeg 3 av 40. Det syns jeg er helt greit og bedre enn å bruke mye tid på å pakke de inn i kluter.

Skrevet

Pastrami? Det er spekepølse.

Anonym poster: 4d3a76803cec7cf4211b9c752208a584

Takk for den ekstremt verdifulle opplysningen rundt et ord jeg ikke var sikker på og derfor utdypet hva jeg egentlig mente, og den påfølgende hjelpen til å finne svar på spørsmålet mitt...

HI

Skrevet

Pakk de litt inn mellom hver gang du tar et ark av de... de tørker veldig fort og da går det ikke ann å rulle de :)

Anonym poster: 8999fc712b62a591011dec12b28bb0b6

Skrevet

Pakk de litt inn mellom hver gang du tar et ark av de... de tørker veldig fort og da går det ikke ann å rulle de smile.png

Anonym poster: 8999fc712b62a591011dec12b28bb0b6

Takk for tips! Men kan de tine inne i selve pakken?

HI

Skrevet

De tiner veldig fort.

Jeg tar pakken ut av fryseren når jeg begynner på fyllet, og tar av plasten for å unngå våte flekker (da blir de deigete og lett fulle av hull) arkene er ganske seige og tåler å draes litt i. Tar av ett ark, fyller og ruller og så tar jeg neste ark osv... dersom det er frossent inn mot midten av bunka snur jeg bunka og tar fra den andre siden....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...