Gå til innhold

Tips til symaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med tre små ser jeg behovet for en symaskin til reparasjoner og annet småtteri. Tenker også å sy noen småting som lurer, halser, smekker osv..

Altså ikke noe volsomme greier, men vil ha maskin da jeg ikke gidder å sy for hånd.

Hvor avansert maskin lønner det seg å kjøpe?

Fortsetter under...

Gjest amandine
Skrevet

Sjekk janome easy jeans. Den er passelig avansert(syr feks fint i stoff m stretch) og har ekstra høyt løft av trykkfoten til tykke stoffer.

Skrevet

Jeg har Janome Easy Jeans, og anbefaler den. Stødig og god maskin, som har alle de vanligste sømmene og finessene. Lønner seg ikke å kjøpe de veldig billige maskinene, for ofte blir det mye kluss med stramming av undertråd, de klarer ikke sy gjennom tykke stoffer etc. Da blir det så man kvier seg for å sy.

Jeg er superfornøyd med min Easy Jeans, og har hatt den i 3-4 år. Syr en del småting, puter, gardiner, redesign osv

Anonym poster: a42c6b2f29429eb9fd9b87277d9380ee

Skrevet

Ok, jeg sjekker den ut;)

Takk

Skrevet

Min første symaskin kjøpte jeg på ellos! Skikkelig billigvariant!

Men alikevel, den ble brukt til alt det du nevner her. Pluss at jeg har sydd mange vognposer på den :)

Altså både stort og smått.

Nå bruker jeg den bare innimellom, når jeg trenger å sy knappehull. For der har ikke min nye dyre variant.

Det som var negativt med å ha billigmaskin er at den bråker!

Annonse

Skrevet

Den heter brother noe, og koster rundt 1000kr på ellos.

Skrevet

Min første symaskin kjøpte jeg på ellos! Skikkelig billigvariant!

Men alikevel, den ble brukt til alt det du nevner her. Pluss at jeg har sydd mange vognposer på den :)

Altså både stort og smått.

Nå bruker jeg den bare innimellom, når jeg trenger å sy knappehull. For der har ikke min nye dyre variant.

Det som var negativt med å ha billigmaskin er at den bråker!

Hvor mye bråk da liksom? Jeg må sy på kvelden når de små sover, og vi har veldig lite hus med alt på en flate. Ganske lytt med andre ord.

Bråker ikke de dyre?

Beklager dumme spørsmål, men dette er nytt for meg;)

Skrevet

Hvis du drar til en symaskinbutikk får du prøve dem, så kan du høre hvor mye lyd de lager, før du bestemmer deg...

Skrevet

jeg trenger også en symaskin, selv om jeg aldri har sydd, har ikke peiling. Er de lette å bruke? Jeg skal bruke den for å reparere klær (hull i buksene, etc)

Anonym poster: a6ce5f992a854890258e2a145ed41de1

Annonse

Skrevet

jeg trenger også en symaskin, selv om jeg aldri har sydd, har ikke peiling. Er de lette å bruke? Jeg skal bruke den for å reparere klær (hull i buksene, etc)

Anonym poster: a6ce5f992a854890258e2a145ed41de1

Tar du en av de helt enkle så er det ikke vanskelig å bruke dem nei. Har du aldri brukt en symaskin? Ikke på skolen heller? Her i Trondheim har vi en symaskinbutikk hvor man kan få en innføring i hvordan du bruker maskinen, men vet ikke hvordan det er andre steder i landet... Du kan sikkert se på youtube også, fins vel noen videoer som viser hvordan man bruker en symaskin :-)

Skrevet

Hvis du er nybegynner er det like greit å kjøpe en billig en. Jeg bruker enda min 14 år gamle Bernadette som var den aller billigste den gang(2000 kr)

Min venninne har kjøpt ei billig på Jysk og til og med den er bedre.

Det betyr ikke at mi maskin ikke har gjort jobben! Jeg har sydd noen meter gardiner i forskjellig tykkelse, en dongerikjole der stoffet var tredoblet noen plasser, barneklær, vognpose ol.

Det er rett som noen sier at det blir kluss med undertråden ved tykt stoff(dongerikjolen var utfordrende!) men siden du aldri har sydd før er det like greit å starte med lave ambisjoner. Det er ikke sikkert du kommer til å sy så mye? Da er det surt å ha brukt 5000 kr på noe du har stående i skapet til pynt og drar fram for å legge opp en bukse eller to.

Anonym poster: e8dc0e2e0ffefdb4d6e86dc6c439427f

Skrevet

Hvis du er nybegynner er det like greit å kjøpe en billig en. Jeg bruker enda min 14 år gamle Bernadette som var den aller billigste den gang(2000 kr)

Min venninne har kjøpt ei billig på Jysk og til og med den er bedre.

Det betyr ikke at mi maskin ikke har gjort jobben! Jeg har sydd noen meter gardiner i forskjellig tykkelse, en dongerikjole der stoffet var tredoblet noen plasser, barneklær, vognpose ol.

Det er rett som noen sier at det blir kluss med undertråden ved tykt stoff(dongerikjolen var utfordrende!) men siden du aldri har sydd før er det like greit å starte med lave ambisjoner. Det er ikke sikkert du kommer til å sy så mye? Da er det surt å ha brukt 5000 kr på noe du har stående i skapet til pynt og drar fram for å legge opp en bukse eller to.

Anonym poster: e8dc0e2e0ffefdb4d6e86dc6c439427f

Sant nok.. ;) har sydd litt tidligere, men det er leeeeenge siden.

Tror det blir en billig variant, er vel begrenset hvor mye jeg egentlig får brukt den;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...