Gå til innhold

Hva "trenger" en snart 2-åring om sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hva er gøyest/hva har de mest utbytte av av sommerleker i den alderen? (Blir 2 i slutten av august.) Vi har ikke verdens beste råd, så vi er avhengig av å planlegge litt, men siden dette er vårt første barn, så har vi ingen erfaring på området.

Det eneste han har av uteleker fra før er vel sandleker. Men har ingen sand å leke i annet enn når vi besøker barnehagen. Har tenkt på sånn liten sandkasse (skjell), men er det dyrt å få tak i sand?

Ellers har vi tenkt på plaskebasseng, badering, armringer, badeball, liten(?) gummibåt, sklie, trehjulssykkel, balansesykkel, leketelt, vannpistol, såpeboblemaskin, tråtraktor, huske (er det da evt. babyhuske som gjelder fortsatt?).

Vi kan selvfølgelig ikke kjøpe alt dette, men lurer på hva som vi bør prioritere av dette, eller evt. andre ting vi ikke har tenkt på.

Av nødvendigheter står sommerklær, solbriller, solkrem, badebleier, joggesko og redningsvest på listen. Noe vi har glemt? Trenger han sandaler, eller kan han like greit gå barfot når det er såpass varmt?

Virker som alle andre vet disse tingene helt av seg selv, men jeg er helt lost. Føler det er så mye man liksom "må ha" i dag, og vil ikke at gutten min skal gå glipp av noe... Er takknemlig for alle tips og råd!

Anonym poster: e26d89322d7aa3c57ea17e04b920c25c

Skrevet

Jeg ville kjøpt plaskebasseng, vannpistol, såpebobler og tråbil/tråtraktor. Dere kan jo ønske dere uteleker til bursdagen hans?

Sandaler er veldig greit og gå med hvis dere skal gå tur eller gå andre steder enn å være i hagen.

Anonym poster: 8f843b68d8dfc4d0aea67cb010dab6bc

Skrevet

Gutten vår vil være ca 2,5 i sommer. Her har vi sandkasse og sandleker, fotball og kritt. Utover det får han leke med det han finner rundt seg. Han er nysgjerrig på naturen, og vi oppmuntrer lek med det han har for hånden. En del av innelekene blir også med ut. Lego, maling, biler, traktor osv kan fint bli uteleker om sommeren.

Vurderer en vannspreder til varme dager ettersom han elsker å bade. Ellers blir det barfot og barstump så ofte som mulig. Badebleier kommer vi ikke til å bruke, sommeren er en genial tid å prøve uten bleier og gi barna smaken på en bleiefri stump :)

Skrevet

Tusen takk for svar. Sånn med tanke på å ønske uteleker til bursdagen, så er det jo litt upraktisk at sommeren nesten er over når han har bursdag. :P Men tenkte han i allefall skulle få gaven fra oss på forskudd, så får han en liten ting å pakke opp på selve dagen.

Men bør han ikke ha en eller annen form for sykkel? Eller er det kanskje ikke nødvendig før neste sommer?

Anonym poster: f00ba22bada754507eecf9074acca119

Gjest Antarctica
Skrevet

For en toåring er ethvert objekt en leke. Han trenger passende klær og utetid. Ellers ingen ting.

Skrevet

For en toåring er ethvert objekt en leke. Han trenger passende klær og utetid. Ellers ingen ting.

Ikke enig. De trenger noen uteleker og.

Anonym poster: 934fc85ce8efb0311b910340d3ceff22

Skrevet

Vår 2åring elsker trampoline;) du kan få kjøpt små i liekebutikk:)

Anonym poster: f19e187bea5963ab010d548a66ce878d

Gjest Antarctica
Skrevet

... naturen gir deg alle de leker du vil ha. Ta med en toåring i skogen eller i fjæra, og se hvor lang tid det tar før hun/han ber om plastdingsene du har med i sekken?

Skrevet

... naturen gir deg alle de leker du vil ha. Ta med en toåring i skogen eller i fjæra, og se hvor lang tid det tar før hun/han ber om plastdingsene du har med i sekken?

Ja, men man er jo hjemme i sin egen hage/gårdsplass/gate og. Ikke alltid det er like spennende der.

Skrevet

Oi, gleder meg til sommer!

Jeg har ei jente som blir to i slutten av juli. Jeg kommer til å kjøpe sandaler, praktisk både i barnehage og hjemme.

Av leker har vi kjøpt litt sandleker og en ball. Hun har tilgang på sandkasse og husker i fellesarealet i borettslaget. Plaskebasseng o.l høres kjekt ut, men tror vi satser på en tur eller to på stranda i stedet for. Trampoline kan hun få når vi får hus (lov å drømme!;)

Tror jeg hadde gått for en tråtraktor el.l, ser iallefall at min jente liker det! Såpeboblemaskin høres også gøy ut, ellers trenger de vel ikke så mye?

Imponert over at du er så tidlig ute, hæ, er det vår liksom?? Håper vi får sommer i år!:)

ps.. vet de selger sand på toys r us på Forus, og hørt at de har billig sand på steinbruddet på Sviland (stavangerområdet) Tror ikke det er så dyrt, men lurt å kjøpe sandkassesand som er litt finere enn annen sand.

Anonym poster: 73f77144cd4b4936619abb9197ba3c1c

Skrevet

Takk for tips. :)

Når det gjelder sandaler, er det greit med sånne billige fra Sparkjøp f.eks, eller bør han ha ordentlige fra skobutikk?

Ja, jeg vet jo at han strengt tatt ikke trenger noen leker, det var derfor jeg skrev "trenger". ;) Men det står ikke så dårlig til at vi ikke kan gi han NOE, og vi vil jo gjerne det. Men vil gjerne velge de tingene han kan ha størst utbytte av.

Skal selvfølgelig ta han med på masse gøy som ikke koster noe særlig i tillegg. :)

Ja, gleder meg til sommeren jeg også. :) Kanskje derfor jeg er litt tidlig ute også, i tillegg til at jeg må planlegge utgiftene. Greit å ha tid til å finne ut hvor de selger ting billigst osv, samtidig som det er gøy å tenke fremover til sommeren. :)

Anonym poster: f00ba22bada754507eecf9074acca119

Gjest sussie77
Skrevet

Har en jente som blir 2 i Juni.Nå har vi et barn til ,så har alt hun trenger fra før Det vi har er. Plaskebasseng, trampoline, sandkasse med sandleker, huskestativ, og dokkestue. Og hun får ballanse sykkel til bursdagen sin. Alt dette er veldig stas. Men man trenger ikke alt dette da.

Skrevet

Sandalene kan brukes som innesko i bhg til høsten:)

Anonym poster: 6fa3a28957b9c266a4b58ac04ca56900

Gjest sussie77
Skrevet

Og sklie. Sånne små kan være stas. Trenger ikke være så dyre heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...