Gå til innhold

Dillemma, kan jeg utsette uttaket en dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Gullebolle

Huff, jeg er forespeilet uttak på tirsdag eller onsdag neste uke....Men min mann er innkalt til intervju på drømmejobben på tirsdagen, og han er nå uten jobb så dette er virkelig viktig, veldig vanskelig å få jobb i hans bransje her vi bor, nesten 1500 søkere til noen få stillinger! Jeg vil ikke si han skal be om ny tid, da det kan virke negativt. Vi har 5 timer kjørevei til klinikken, og intervjuet er på kveldstid, så han kan nok rekke hjem etter uttaket om vi får uttak tidlig på dagen.

Går det ann å evt utsette uttaket en dag? Noen som vet. Får antagelig vite i morgen når uttaket blir, men kjenner jeg ble litt stresset her.

Fortsetter under...

Hei

Alle klinikker har uttak om morgenen. Har aldri lest om noen som har uttak etter kl elleve da de som jobber på labben skal få tid til å gjøre jobben sin den dagen.

Jeg har ikke prøvd å endre uttak selv men har lest om noen her inne på bim sidene som har endret uttaksdato med en dag. Da satte hun Ovitrelle sprøyten en dag senere. Det er ikke sånn at alle folliklene bare triller ut av seg selv som legene sa til meg engang jeg var noen timer forsinket til uttaket. Ring til klinikken og hør med dem så du får ro rundt situasjonen din.

Hvor holder du til? Går du privat, så er det meste mulig, du betaler jo, men på St.Olavs for eksempel har jeg dårlige opplevelser med sånne ting. For det første der fikk jo jeg alt på fax, så fikk ikke snakke selv med dem den dagen og når man får fax, så er jo uttaket planlagt etter noen dager som regel. Jeg prøvde å si ved fryseforsøk at det passer best den og den dagen, men så fikk jeg til svar: Det er den dagen du må komme. Vil du ikke, så er det mange andre som gjerne kan ta plassen. Med andre ord: staten betaler, vær fornøyd med det du får! (hadde jeg inntrykk). Og ved frys var jo det veldig enkelt å gå noen ekstra dager på tablettene, synes nå jeg da. Går du privat, så kan saken være enklere. Men så må jo du også tenke at du har gått i mange uker på medisin og kanskje egga er best akurratt den dagen som uttaket bør være på! Dei skal jo ikke være for store heller, skjønner du! Jeg tror, jeg ville ha snakket med legen og hørt hva han sier (eller med sykepleieren). Å bytte jobbintervju er jo ikke såå gale... tror folk har forståelse for andre sine planer. Men du har ei dillemma, det må jeg si! Lykke til uansett hva du velger! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...