Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #26 Skrevet 19. april 2013 Du bør absolutt sjekke om du har struma eller stoffskifteproblemer. Anonym poster: 13150be0e8fd390b47e21a260f9efb2d Stoffskiftet slår det ut slik? :-/ Anonym poster: 5cea1e7839e90285d2e1d74b640f418f Om du ikke har andre symptomer på stoffskifteproblemer, så er det nok ikke det. Men du skrev at du følte deg som en 90 år gammel dame. Var det bare pga holdningen? Jeg følte meg også 90 år gammel etter to svangerskap, og jeg har nå lavt stoffskifte. Anonym poster: 13150be0e8fd390b47e21a260f9efb2d Men, ja: Noen med forskjellige hormonforstyrrelser kan få tyrenakke. Anonym poster: 13150be0e8fd390b47e21a260f9efb2d
Gjest Gul stjerne Skrevet 19. april 2013 #27 Skrevet 19. april 2013 Jeg vet at jeg har lest om sykdommer som kan gi hevelse på stedet du beskriver, men i skrivende stund klarer jeg ikke komme på hvilke lidelser det var. Jeg ville tatt en tur til legen, spesielt siden du er slank. For det er ikke dårlig holdning du beskriver, men en hevelse i nakken?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #28 Skrevet 19. april 2013 Det behøver ikke. å bare være snakk om overvekt. Jeg har en venninne som har en slik "pukkel" og den har hun fordi ryggvirvlene hennes går litt skjevt inni hverandre. Anonym poster: a57ef49bd6cb38ab5414b009e69d8d9c Så det går ikke få ordnet ? Anonym poster: 5cea1e7839e90285d2e1d74b640f418f Ikke heng deg for mye opp i dette med kyfose og stoffskifte. Hadde du hatt en så utpreget kyfose at den var årsak til problemet ditt, HI, så ville den nok ha blitt oppdaget tidligere, eller du hadde slitt med mer smerter tidligere. Du er normalvektig og har ikke nevnt noe som tyder på stoffskifteproblemer. Struma gir hevelse på fremsiden av halsen, ikke slik du beskriver i overgang nakke/rygg. Les rådene mine fra tidligere i tråden på nytt og følg disse, så skal du se du får fikset det med litt tålmodighet Ikke begynn å fiske etter andre diagnoser som blir slengt ut her, det er ikke noe av det du har sagt som skulle tilsi noe annet enn det jeg skrev tidligere. Du skrev at det kom etter andre svangerskap. Da har du gått med stor mage og svai i korsryggen lenge, noe som gir en økt krumning i øvre del av ryggen og dermed en økt svai i nakken. Når holdningen blir slik så er det lett for at skuldrene faller litt fremover, noe som gir økt press på svakere muskulatur bak og strammere brystmuskler. Så har du fått barnet, begynner å bære mye og amme mye, og holdningen forsterker seg ift at alt du gjør med armen gjør du foran kroppen. Så selv om du passer på å rette deg opp så vil skuldrene være utsatt for mye belastning, noe som gir økt belastning i området som du beskriver du har fått "tantepukkelen" i. Dette er veldig irriterende og medfører ofte en del skulder/nakkevondt (om enn ikke alltid), men det er helt normalt. Med riktig trening og holdning og evt behandling kan du rette det opp igjen til slik du var før andre svangerskapet ditt. Jeg har jobbet med pasienter med slike eller lignende problemer i over ti år. Anonym poster: 623306f1ac5826be7d8a29101a93c835
Gjest Gul stjerne Skrevet 19. april 2013 #29 Skrevet 19. april 2013 Cushings syndrom kan gi slik nakke. Har du andre symptomer på sykdom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå