Turbomamma<3<3<3 Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 Hva gjør man når jenta (5 år) er sår i hullet i øra? Er et år siden hun tok det nå på eget initiativ (om noen skulle lure), men ble plutselig sår for ei lita uke siden. Har prøvd å la d være og se om det går over, og ta de ut en gang og rense det litt. Har allergivennelig øredobber, har hatt på de hun tok hull i. Tror de er laget av plast.
September<3 Skrevet 18. april 2013 #2 Skrevet 18. april 2013 Rens med pyrisept morgen og kveld, ikkje ta på,bruk bommul og kjøp no anna enn plast øredobber, kan være hu plutselig reagerer på det.. Skjedde med meg.. Og hvis d ikkje blir bedre etter en ukes tid med rens morgen og kveld så er d lurt med en lege tur:)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 18. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2013 Ja, jeg leste at man helst kanskje burde la det være å rense det, men at man kunne vaske med grønnsåpe om det ikke gå seg. Er litt hovent og rødt, og hadde blødd litt før i dag. Sto også at man burde være nøye med å dusje vekk såperester f.eks. Men det hjalp altså å bytte øredobber til deg? Trodde jo disse øredobbene skulle være så bra. Hun har blitt litt sår bak av noen vanlig øredobber som er av sølv, men som har så små bakdeler at de "borer" seg inn i hullet omtrent. Så er bare disse hun har fått sove med over natten og sånt tidligere. Og de er veldig bra fordi de gir luft mellom øret og dobben, fordi festet på de er veldig langt ut og sitter fast. De trenger ikke bli dyttet langt inn bak for å sitte liksom. Må vurdere noe tiltak nå, for det var skikkelig stygt i dag..
MiriamG Skrevet 18. april 2013 #4 Skrevet 18. april 2013 sånn er mine hull også, tok dem da jeg var 15, gjorde alt riktig og likevel har de aldri grodd ordentlig, eller hva det er. så har sluttet å bruke dem :/ orker ikke å få sår og verk hver gang
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 18. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2013 Så rart.. Leste en gammel tråd her om tips til grønnsåpe, så får prøve det i morgen!
September<3 Skrevet 19. april 2013 #6 Skrevet 19. april 2013 Så rart.. Leste en gammel tråd her om tips til grønnsåpe, så får prøve det i morgen! Grønnsåpe skal vel gå fint an å bruke, er jo helt naturlig produkt men rense det må du hvis hun skal fortsette og bruke øredobber, ja hjalp for meg og kjøpe rentt sølv til ørene, plastikk og alt med spor av nikkel i reagerer eg på, og får skikkelig sår den dAg i dag!! Går jo an at når hun dusjer så tar hun ut øredobbene så er dere helt sikker på at der ikkje e noe såperester igjen men rens to ganger daglig, bruk sånne øredobber du snakket om som ikkje borer seg innni øret så d får luft, og som sagt rent sølv, eller gull hjalp hvertfall for meg
gaup87 Skrevet 19. april 2013 #7 Skrevet 19. april 2013 Det finnes øredobber i kirurgisk stål kanskje det hjelper å bruke slike i stedet?
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 29. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2013 Det ordnet seg med grønnsåpevask!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå