Gå til innhold

Endelig blir det privat behandling:):)

Anbefalte innlegg

Hei jenter:)

Må bare dele litt glede her... iallefall synes jeg d er supert:)

Etter fem fæle og mislykket/avbrutte forsøk på st olavs bestemte vi oss for å prøve privat.. Vi ble godkjent for donor v riksen, men vi klarer ikke vente i 6 mnd..

Etter mye diskusjoner bestemte jeg meg for å selge alt unødvendig vi har,,,,og min kjære bunad. Med hjelp fra mine foreldre nådde vi endelig summen for å sette igang i dag!:)

Er så glad selv om jeg ikke har noen form for lovnad om baby...men vi er nærmere:)

Så nå kan jeg melde meg inn i mai gruppen.. mensen kommer nesten uke, medicus har sendt resepter og vi er i gang snaaaart:)

Flere her ute som skal til Medicus, som skal starte snart eller som bare vil skvaldre?:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144040006-endelig-blir-det-privat-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gullebolle

Hei hei, så gøy dere er igang privat, utrolig leit at forsøkene dine ikke ble noe av. Her er vi igang med sprøyter, og om eggene vokser som de skal så blir det uttak en dag neste uke:) Vi er også privat, og tar forsøk hos Hausken. Vi prøver på ivf barn nummer 3, så her er det også full egenbetaling som gjelder, både forsøk og medisiner...Dyrt! Her ble løsningen å bruke resterende på bufferen, samt låne litt på huset! Kjedelig at det skal koste så masse med forhåpentligvis blir det verdt hver eneste krone:-)

Var på første ul på mandag etter 5 dager på sprøyter, og ingen aktivitet på eggene, så nå er det ny kontroll i morgen. Veldig spent! Er iallefall livredd for å måtte avbryte forsøket:-(

Vet du hva som er årsaken til at forsøkene dine ikke har gått veien?

Hei hei, så gøy dere er igang privat, utrolig leit at forsøkene dine ikke ble noe av. Her er vi igang med sprøyter, og om eggene vokser som de skal så blir det uttak en dag neste uke:) Vi er også privat, og tar forsøk hos Hausken. Vi prøver på ivf barn nummer 3, så her er det også full egenbetaling som gjelder, både forsøk og medisiner...Dyrt! Her ble løsningen å bruke resterende på bufferen, samt låne litt på huset! Kjedelig at det skal koste så masse med forhåpentligvis blir det verdt hver eneste krone:-)

Var på første ul på mandag etter 5 dager på sprøyter, og ingen aktivitet på eggene, så nå er det ny kontroll i morgen. Veldig spent! Er iallefall livredd for å måtte avbryte forsøket:-(

Vet du hva som er årsaken til at forsøkene dine ikke har gått veien?

Gullebolle: du skriver at det er full egenbetaling som gjelder, både forsøk og medisiner... Men du vet at du får refundert alt over 15.300 kr i medisiner som "alle andre"?

Jeg prøver også på nr 3 og brukte over 20.000 kr i medisiner på ett forsøk og fikk dermed refundert ca 5000.

Men jeg regner med behandlingen hos Hausken koster flesk, så evt refusjon av medisiner blir vel bare småpenger! ;-)

Verokris: lykke til!!!

Takk for lykkeønskninger:):) Er så himla spent:) Ønsker dere andre her også MASSe masse lykke til:)

Vi har hatt fem forsøk..tre har vært avbrutt.. første fikk de befruktet to av sytten egg... men ble ødelagt av dårlig olje v st olavs... deretter ett egg- kjemisk gravid... siste tre ble ingen befruktet.. tror aldri jeg har grått så mye som når de hentet ut 25 egg, 20 modne og ingen sædceller som funket:( Da var legene ganske bestemte og gav oss et siste forsøk før henvisning til Riksen for donor... Mannen min har knapt spermier...og de sliter med å finne de...:( Legene er redd for at de ikke fungere som de skal også:(

Fryktelig beskjed å få...men nå vet vi..også prøver vi d vi kan...På Medicus blir d Icsi m donor som back up...

Har dere andre her opplevelser dere vil dele? <3

Annonse

Gjest Gullebolle

Gullebolle: E må få høre kor d går m deg? Skal krysse alle fingrer og tær for deg:)

Hei, kontroll i dag viste at eggene hadde begynt litt, så det ett egg på 13mm, et på 9mm, og resten 8mm eller mindre. Så går vedig sent, men de er iallefall igang, så selv god forskjell på skjermen i dag. Samme dose frem til tirsdag, så ny kontroll, håper de fortsetter å vokse og det blir uttak neste fredag eller mandag.

Tidligere har jeg gått i 20 dager og 12 dager, og klinikken sa jeg kunne holde på en stund til med sprøyter, så vi krysser fingrene.

Bruker Medicus. Her er det 3. baby som prøves på. 1 gikk med en gang, nr. 2 måtte jeg ha litt hjelp for å få eggløsning, men gikk ellers "hjemmelaget", tredjemann må det full ivf til. Var heldig og fikk 6 egg på frys i høst. 7 egget var ferskforsøket men det gikk ikke. Er nå ruger på første frys.

Vi liker oss på Medicus og greit å ha et mobilnummer som man alltid kan ringe underveis. Litt samlebånd følelse tror jeg man får overalt. Egguttak gikk greit og de virker flinke.

Her er det oppussingspengene til badet som ryker for å betale for alt. Ikke billig akkurat.

Lykke til!

Gjest Gullebolle

Lykke til Krepsen, morro å se at det er flere som prøver på barn nr 3,håper du får en positiv test snart;-)

Har selv en gutt som ble til etter fryseforsøk:-)

Her merker jeg det begynner å murre i magen, og håper eggene vokser masse masse frem til tirsdagen! Så håper jeg at noen, og ikke alle vokser, var hos en ny gynekolog på kontollen, og han begynte faktisk å le når han så eggstokkene mine! Hadde enorme mengder follikler, han hadde aldri sett så mange før i sin karriere som gynekolog, huff og han er 60 år minst! Det er ikke første gynekogen som har reagert, huff hater denne pcos'en, typisk at jeg modner 40 egg så blir forsøket avbrutt:-( Nei, positive tanker må jeg ha, håper og krysser fingre og tær!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...