Gå til innhold

Barn på Østlandet- bruker de fortsatt ull i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine har fortsatt ullundertøy på, men usikker hvor lenge jeg skal fortsette med det... Er jo litt sånn overgangsvær nå og vanskelig å vite..

Anonym poster: 5bf5b734bd47af6f635d694c1666beb2

Fortsetter under...

Skrevet

Ser an fra dag til dag. Men bruker det sjeldnere og sjeldnere! Endelig :)

Skrevet

Stort sett ullsinglet, ikke noe mer denne uka. Oslo.

Anonym poster: f9090d45368f557d93f8cb24c2d992c3

Skrevet

Jeg jobber i bhg. i Oslo og de fleste barna har ullundertøy enda, men noen få har sluttet med det. Jeg bruker ikke på mine barn lenger, men de er skolebarn.

Anonym poster: 3527cd8afbde6f695c5872b99542c287

Skrevet

Vesla her bruker ullundertøy fremdeles. Bedre det enn bomull siden ull regulerer temperaturen og de blir ikke så fort svette og våte :-)

Skrevet

Jeg synes det er fascinerende at du spør om barn på Østlandet fortsatt bruker ull. Østlandet strekker seg fra Tolga og Os i nord til Halden og Vestfoldbyene i sør. Det er rimelig mange kilometer mellom de stedene, og det kan være sol og varmt i sør samtidig som det er kuldegrader og snøstorm i nord.

Sura!

Annonse

Gjest Julia1984
Skrevet

Mine bruker ull longs, men dropper det snart.

Skrevet (endret)

Her pakka vi vekk ullundertøyet for flere uker siden, men det henger en tynn sovedress i ull + en bittelitt tykkere heldress i ull til å ha under skalldressen eller regntøyet i bhg. Har en varmblodig gutt som ble to år for en ukes tid siden. Bor i Akershus.

Endret av Madolyn&Muffin
Skrevet

Jeg synes det er fascinerende at du spør om barn på Østlandet fortsatt bruker ull. Østlandet strekker seg fra Tolga og Os i nord til Halden og Vestfoldbyene i sør. Det er rimelig mange kilometer mellom de stedene, og det kan være sol og varmt i sør samtidig som det er kuldegrader og snøstorm i nord.

Ja, vi kan jo godt innsnevre det til Oslo/Akershus, men det blir kanskje for mange km utstrekning for deg det også? :)

HI

Anonym poster: 5bf5b734bd47af6f635d694c1666beb2

Skrevet

Bor i Oslo, her er det fortsatt ull.

Skrevet

Min oslounge går fortsatt i bhg med ullgenser og ullongs, og kun det.

Skrevet

Vi bor i Oslo og sluttet med ull forrige uke. Har en fleecedress som han har på seg under parkdressen og jeg syns det virker helt passe for min gutt på snart to.

Skrevet

Her er det ull. Det er veldig vått nå, og det kjennes ikke hvis barna skulle bli litt fuktige. (Hvis de har på ull)

Anonym poster: f2fddb5cdb3d049952bb9b47af8c37af

Annonse

Skrevet

Ullundertøy og skalldress!

Anonym poster: 253de55dfd572004c84753c822ac2e3f

Skrevet

Jeg bruker fortsatt ull på min, og det kommer jeg til å gjøre en stund til. Når det er masse vann ute, og barna blir våte så er det ikke så dumt med ull innerst:)

Skrevet

Bruker kun fleece under 2delt allværstøy el regntøy. alt unntatt en tynn dress er pakket bort.

Skrevet

Mine bruker ullundertøy ennå, men kjenner at det snart er på tide å gå over til vanlig tøy.

Og så hender det at de bruker regntøy og ikke dress.

Må si jeg reagerte litt her en dag hvor det var mange plussgrader og sol og minstemann hadde to lag ull og dress i bhg.

Anonym poster: 05e6867c0fd9dd538db6eb06703fd0af

Skrevet

Har bare ull undertøy til ungene, så lenge det trengs strømpebukse/longs så er det ull!!

Anonym poster: 6dc0fc0ba0086f0b988999a1b8d2edb5

Skrevet

Dere som har kutta ut ull nå, bruker de strømpebukse i bomull da eller har de kun vanlig bukse og t-skjorte under genseren? Her bruker 2,5åringen superundertøy ennå, men usikker på om jeg skal kutte det ut eller ikke.

Anonym poster: fcff2e0d9e3b9db12e4207c9e7db2f67

Gjest Julia1984
Skrevet

Dere som har kutta ut ull nå, bruker de strømpebukse i bomull da eller har de kun vanlig bukse og t-skjorte under genseren? Her bruker 2,5åringen superundertøy ennå, men usikker på om jeg skal kutte det ut eller ikke.

Anonym poster: fcff2e0d9e3b9db12e4207c9e7db2f67

Det spørs hva vi skal. Skal vi i butikken, til byen, kino etc er det ikke strømpebukse. Skal vi være lenge ute har de tynn ullongs

Skrevet

Ja, mest fordi de blir våte og da er det greit at det de har innerst tørker fort og regulerer temperatur.

Skrevet

Ull de dagene regntøyet skal brukes, for det er så tynt for(vet ikke hvordan jeg får sånn strek over o'en) i det. Bomull hvis det er tørt og utedressen er fin å bruke.

Skrevet

Vurderer fra dag til dag, men siden det har vært både vått og kald vind har hun stort sett hatt ull på seg. De er veldig mye ute og blir som oftest søkkvåte, så da vil jeg ikke at hun går i bomull. Håper det kommer varmere, tørrere dager snart.

Skrevet

Snuppa tåler ikke ull, så her har ho bomulsbody og strømpebukse med enten fleecdress eller ulldress over og det har ho gjort i hele vinter.

Anonym poster: 67f9f37c202655d7dc9604abb4d18624

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...