Gå til innhold

Hva synes dere om min Bipolare nabo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg vært tilfeldigvis over å lånt noen egg, dama virka rett og slett speeda. Jeg måtte komme inn på kaffe, se på det flotte pianoet hun hadde kjøpt i helga. Hun er serdeles musikkals så det er jo sikkert normalt at et slikt menneske kjøper instrumenter?

Jeg vet hun er bipolar ettersom hun har sakt det selv.

Barnet lå å sov.

Er det nok å sende en sms til mannen å si at han burde kanskje ta seg en liten prat med sin kone ettersom jeg er litt bekymret? Føler meg litt teit nå altså...

HI

Anonym poster: 54ba9faedd229fe3fab765d14b4aee53

Ok, hvis du vet hun er bipolar så er jeg enig i at dette høres ut som mani ja... Særlig om hun hadde kjøpt piano impulsivt mens mannen var borte? Ring mannen hennes du, ikke send sms. Si at han nok burde komme hjem snarest, eller kontakte noen familiemedlemmer som kan hjelpe...

Skal ringe nå - håper jo for all del at jeg tar feil her, men det hørtes ikke helt bra ut..

HI

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppdater oss da:-)

Anonym poster: 888859fc680d1c118b2fd6883e2ccbb8

Skrevet

Uff HI. Dette hørtes ikke bra ut. Har selv kommet over en som var manisk en gang. Og det var rent skremmende for uvitende lille meg. Jeg ringte 113 jeg ;) Var bare 17år jeg da. Men det endte heldigvis godt. Og mannen var veldig takknemlig i ettertid :) Håper du får tak i mannen hennes, og at hun får den hjelpen hun trenger nå :)

Anonym poster: 616635facd0151bb575af057a0d4e9fc

Skrevet

Flott at du bryr deg, altfor mange gjør ikke det.

Noen her oppe skriver at jeg nok vet lite om psykoser, bipolare mm. Har jobbet nesten 20 år i helsevesenet med psykiatri, hjemmetjenester, div institusjoner, vært med på mange tvangsinnleggelser der vi har vært nødt til å kontakte politi og lege for å få det gjennomført.

Så vil si jeg har litt peiling.

Anonym poster: ee623616eee385d18e72ab9b68f332f1

Skrevet

Har snakket med mannen hennes nå og han sa at han skulle få sine foreldre til å stikke innom i kveld. Puh - han ble ikke sint eller noe, fikk derrimot et takk :)

HI

Skrevet

Ringe politiet? Og si hva? "Eh.. Naboen min danser hele tiden, dere må dra og sjekke!" Ærlig talt! Om du skal gjøre noe tar du en tur innom henne, eventuelt ringer du mannen hennes og tar en sjekk på at han vet i hvilken tilstand hun er. Er selv bipolar, og jeg må si at jeg fint kan finne på å danse både titt og ofte om jeg er i godt humør uten at det betyr at det er svingninger på gang. Hadde jeg vært naboen din hadde jeg utvilsomt ikke satt pris på at du satte i gang noe annet enn å snakke med meg eller mannen min uten å vite mer om situasjonen!

Anonym poster: 880c2df713d95014f04989d007d7a782

Skrevet

Ringe politiet? Og si hva? "Eh.. Naboen min danser hele tiden, dere må dra og sjekke!" Ærlig talt! Om du skal gjøre noe tar du en tur innom henne, eventuelt ringer du mannen hennes og tar en sjekk på at han vet i hvilken tilstand hun er. Er selv bipolar, og jeg må si at jeg fint kan finne på å danse både titt og ofte om jeg er i godt humør uten at det betyr at det er svingninger på gang. Hadde jeg vært naboen din hadde jeg utvilsomt ikke satt pris på at du satte i gang noe annet enn å snakke med meg eller mannen min uten å vite mer om situasjonen!

Ringe politiet??... Du burde kanskje lese hva hi faktisk skrev nå nettop. Ro ned hormonene.

Skrevet

Ringe politiet??... Du burde kanskje lese hva hi faktisk skrev nå nettop. Ro ned hormonene.

Hun sikter nok til de som foreslo at politiet burde ringes.

Skrevet (endret)

Flott at du bryr deg, altfor mange gjør ikke det.

Noen her oppe skriver at jeg nok vet lite om psykoser, bipolare mm. Har jobbet nesten 20 år i helsevesenet med psykiatri, hjemmetjenester, div institusjoner, vært med på mange tvangsinnleggelser der vi har vært nødt til å kontakte politi og lege for å få det gjennomført.

Så vil si jeg har litt peiling.

Anonym poster: ee623616eee385d18e72ab9b68f332f1

Det kan være derfor du overfortolker og ser ting ut fra ditt eget referansepunkt, ikke uvanlig- de som jobber med rus ser et dopet menneske, de som jobber med psykoser ser psykoser. For da du skrev innlegget ditt, var det ingenting som tydet på at dette var situasjonen. Jeg kan selv en del om psykologi, psykoser og har også vært på å måtte tvangsinnlegge et familiemedlem.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Da har de vært å hentet barnet, tyder jo på at det er gått litt over styr der. Men enda godt at barnet er hos noen til hun er kommet til seg selv igjen :)

HI

Skrevet

Da har de vært å hentet barnet, tyder jo på at det er gått litt over styr der. Men enda godt at barnet er hos noen til hun er kommet til seg selv igjen smile.png

HI

Hvem hentet barnet?

Anonym poster: 0a39b32bb371c2852e3c9a4025431ab8

Skrevet

Da har de vært å hentet barnet, tyder jo på at det er gått litt over styr der. Men enda godt at barnet er hos noen til hun er kommet til seg selv igjen smile.png

HI

Hvem hentet barnet?

Anonym poster: 0a39b32bb371c2852e3c9a4025431ab8

Tror det var besteforeldrene.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...