Gå til innhold

"Litt" positiv blodprøve?

Anbefalte innlegg

Heisann. Gjorde et tin-forsøk og testet "litt" positivt som sykepleieren uttrykte det. En er vist gravid ved verdi 20, mens min prøve var på 16. Må derfor ta en ny på mandag. Vet noen hva dette skal bety. Har noen vært "litt gravid" og så fått negativt svar? Spent på ny test på mandag, jeg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039952-litt-positiv-blodpr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde 180 noen dager etter mens tid, og det betydde at egget festet seg men glapp sa legen :( tok blodprøve igjen noen dager etterpå og den var gått ned til 20.... kanskje ikke det du ville høre, vi får heller håpe at du er treg med å produsere hcg!

Må vel være hcg-nivået hun sikter til..? Det varierer veldig fra person til person, men stiger mye hvis man er gravid. Hvor lenge er det siden det ble befruktet? Lykke til på mandag:-))

Prøven ble tatt på dag 12 etter innsett, og sykepleieren sa det kan skje på frysforsøk at embryot fester seg et par dager senere enn ellers. Siden det er frysforsøk går jeg jo på hormoner som gjør at jeg uansett ikke får blødning.

Det kan jo stemme at den ligger litt lavere da, hvis egget har festet seg litt senere.. Håper det, og må få høre hvordan det går med deg på mandag da:-)

Jeg har aldri hatt frys, så vet ikke hvordan det fungerer ift ferskforsøk

Det finnes lister på nett over hcg nivået gjennom svangerskapet, hvis du googler "hcg nivå" tror jeg du finner noe.

Annonse

Fikk svar på ny prøve idag og den var negativ verdi 3. Sykepleier uttrykte det som at jeg hadde "hatt napp på den" ;-) nå skal jeg endelig ta en allergipille (nyser hele tiden og zyrtec skal ikke tas når man er gravid), en paracet mot mensmerter som begynte igår. Så til helgen skal et glass rødt nytes igjen! Nytt tin-forsøk trolig ikke før i juni på grunn av fullt i neste syklus. Imellomtiden prøver vi på gamlemåten. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...