Gå til innhold

3-pack IVF eller 1?? Usikker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal nedover til CFC for IVF, i mai :) hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe 3 pack men ble nå plutselig usikker.. Får jo to IVF for samme pris som 3 pack... Går det på første er det jo litt surt å ha betalt 36500.. Og må jeg ha et til så blir det samme pris.. Det dumme er jo at et eventuelt 3 forsøk blir dyrt da... Men må kanskje satse på at en av to må gå på IVF? Jeg er frisk og har fast syklus og 35 år.. Hatt fem mislykkede inseminasjoner å, og fødte en datter i 09, så jeg k kan bli gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare et lite tips... blir du gravid på første så får du ikke de andre forsøkene senere! Blir du gravid og foreksempel aborterer et par uker senere, så har du vært gravid og får ikke de resterende forsøkene igjen! Don't do it mener nå jeg.... men går du privat fordi det er lang kø på de offentlige, eller bor du langt unna eller noe? Vi er veldig glade for at vi gikk offentlig først, hadde konsultasjonstime på aleris, men de var ikke akkurat hyggelige der, gud makan til sur gubbe lege som bare ville ha oss ut derfra. På riksen har vi fått kjempe fin behandling! Gravid på tredje forsøk der. Neste var aleris da, men hadde ikke tatt 3 pakk. Sjansen for å klare det på ivf er faktisk 40%, og får du fryse egg så har du jo mange ekstra forsøk innimellom ivf'ne.

Anonym poster: 7a035396c0bf734bc192e34f881461d8

Skrevet

CFS, er det danmark? mulig de har andre regler der, men sjekk det! gravid en uke også mister du, da er det surt å miste så mye penger ut av vinduet :( selvom det er skrekksenario så husk at det er faktisk 15% sjans for å miste første ukene

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener jeg nå.. Jeg i danmark på grunn av at jeg er singel.. Kjøper jeg 3 pack så får jeg da tre forsøk? Blir jeg gravid og mister drar jeg nedover igjen, og blir jeg gravid og mister igjen så har jeg jo ett forsøk igjen. Men kjøper jeg ett og ett forsøk så kan det bli dyrere om jeg trenger 3 forsøk.. Men lurer på å betale ett og ett.. Aner ikke jeg, for jeg vet jo ikke...

Skrevet

CFS, er det danmark? mulig de har andre regler der, men sjekk det! gravid en uke også mister du, da er det surt å miste så mye penger ut av vinduet :( selvom det er skrekksenario så husk at det er faktisk 15% sjans for å miste første ukene

på Stork ivf som jeg bruker mister man i alle fall ikke resten av forsøkene hvis man spontanaborterer, der er det levendefødt barn som gjelder. Er veldig rart hvis cfc eller de andre klinikkene gjør det annerledes.

Jeg gikk selv for 3-pakk, selv om jeg ikke trodde/håpa jeg skulle trenge så mange forsøk. Jeg tenkte at hvis jeg trenger to så er det samme pris. Er jeg så heldig og lykkes på første er jeg fornøyd allikevel fordi jeg faktisk er gravid - tenkte jeg. Her sitter jeg, hadde kjemisk på første, MA på andre og har heldigvis et "gratis" forsøk igjen :-)

Skrevet

Ja, sånn mener jeg det er på CFC også.. Uff, så uheldig du er da :( håper "på det tredje skal det skje" stemmer for deg!! Hvor gammel er du? Og har du noe spes som gjør det vanskeligere for deg? Frustrerende!!!

Skrevet

Ja, det har ikke akkurat gått min vei. Er 37 år, og vet ikke om noen grunner til sa/ma'ene. Har hatt 3 stk totalt, så skal utredes litt før jeg prøver igjen.

Det er tungt, men prøver å se framover :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...