Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 Er det noen her som er gallesteinsoperert og har fått løs mage etter det? Det har blitt slik at jeg reagerer veldig på så og si alt jeg spiser, og nå er jeg lei av å ha rennaræv(unskyld språket og detaljer) hver bidige dag med svie og kløe som følge av dette. Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre?? Det har gått så langt at jeg får vondt i magen av rent vann(ikke mer heldigvis) Jeg skal i konfirmasjon i slutten av mai og vil ikke ha det slik den dagen:-( jeg spiser aldri offentli lenger grunnet magen.. Hjelp!! Anonym poster: 1747ed330bcf42a1bca7f4bba0776ea0
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #2 Skrevet 18. april 2013 Dytt Anonym poster: 1747ed330bcf42a1bca7f4bba0776ea0
Honningmelon Skrevet 18. april 2013 #3 Skrevet 18. april 2013 Jeg ble operert i 2005 og har fortsatt problemer med magen. Jeg får ofte mageknip etter jeg har spist og må løpe på do. Da er jeg ofte dårlig i magen i flere timer etterpå. Det er aller verst om det er dagens første måltid eller om det er lenge siden jeg har spist.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #4 Skrevet 18. april 2013 Ikke sant, det er akkurat slik det er! Har du ikke fått noen tips til hva det går an å gjør med det? Om det går an vel og merke... Hi Anonym poster: 1747ed330bcf42a1bca7f4bba0776ea0
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #5 Skrevet 18. april 2013 Jeg reagerer spesielt på cider/eplejuice, rødvin og sjokolade. Kjenner noen som også reagerer på kaffe Anonym poster: 92691b16e0b7234481360d4464f08eee
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #6 Skrevet 18. april 2013 Problemet er jo at jeg reagerer på det aller meste. Kan ikke spise brødskive med hvitost lenger uten å bli dårlig i magen:-( Er desperat etter tips for å lindre dette:-( Hi Anonym poster: 1747ed330bcf42a1bca7f4bba0776ea0
Honningmelon Skrevet 18. april 2013 #7 Skrevet 18. april 2013 Jeg vet ikke om det er noe å gjøre med det. Har faktisk ikke undersøkt det. Jeg er og slik at når jeg reagerer på maten, så spiller det ingen rolle hva jeg spiser. Kan bli dårlig i magen av alt.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #8 Skrevet 18. april 2013 Hei på dere!! Jeg vet at mange lider av det samme som dere, og jeg er intet unntak:( Jeg ble operert i 2008 og har hatt eksakt de samme problemene...det er helt krise å spise ute blant annet for da må man i såfall vite hvor nærmeste do er. Jeg spiste imodium konstant for å klare meg når jeg skulle diverse greier med jobben og lignende. Jeg har vært hos maaaange leger, og blitt sjekket for alt! De finner ingenting galt og har sagt at jeg er uheldig og er den lille prosenten som sliter etter å ha fjernet galleblæren. Men jeg fikk jo ingen hjelp. Så jeg begynte å undersøke selv, og jeg fant en kur!!!!! Det vi har heter postkolecystektomi syndrom, og man kan vel aldri bli helt frisk av det. Men det finnes en medisin som egentlig brukes for å redusere kolesterolet.... Men en effekt denne medisinen har er å binde gallesyren, og dermed slipper man vondt i magen og diaré. Min lege var svæææært skeptisk, og jeg diskuterte med han i en halvtime før han endelig gikk med på å gi meg resept... Medisinen heter Questran!! Og det virker!! Dette er pulverposer hvor en pose inneholder fire gram, dette må man blande i mat eller drikke, jeg foretrekker å blande i appelsinjuice, og husk å rør veldig godt. Gjerne la pulveret ligge i drikken en stund før du rører. Pulveret oppleves som fuktflukterende (tørt), og er ikke så enkelt å få ned bestandig. Jeg vet at mange må opp i hele 16 gram om dagen for å komme seg gjennom hele dagen, men jeg klarte meg med kun en pose (fire gram) om dagen! Da jeg skulle opereres ved aleris for å ta gastric bypass pratet vi litt om denne medisinen, og det var der jeg også fikk bekreftet at det var postkolecystektomi syndrom jeg hadde.. De er eksperter på mage og tarmsystemet, og skjønte helt klart virkningen av questran. Jeg ønsker dere masse lykke til!! Snakk med legen deres, for det er ingen som skal behøve å ha det sånn!! Anonym poster: 2cf1b873c49d9e20c84a923b0413a76d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #9 Skrevet 19. april 2013 Hei på dere!! Jeg vet at mange lider av det samme som dere, og jeg er intet unntak:( Jeg ble operert i 2008 og har hatt eksakt de samme problemene...det er helt krise å spise ute blant annet for da må man i såfall vite hvor nærmeste do er. Jeg spiste imodium konstant for å klare meg når jeg skulle diverse greier med jobben og lignende. Jeg har vært hos maaaange leger, og blitt sjekket for alt! De finner ingenting galt og har sagt at jeg er uheldig og er den lille prosenten som sliter etter å ha fjernet galleblæren. Men jeg fikk jo ingen hjelp. Så jeg begynte å undersøke selv, og jeg fant en kur!!!!! Det vi har heter postkolecystektomi syndrom, og man kan vel aldri bli helt frisk av det. Men det finnes en medisin som egentlig brukes for å redusere kolesterolet.... Men en effekt denne medisinen har er å binde gallesyren, og dermed slipper man vondt i magen og diaré. Min lege var svæææært skeptisk, og jeg diskuterte med han i en halvtime før han endelig gikk med på å gi meg resept... Medisinen heter Questran!! Og det virker!! Dette er pulverposer hvor en pose inneholder fire gram, dette må man blande i mat eller drikke, jeg foretrekker å blande i appelsinjuice, og husk å rør veldig godt. Gjerne la pulveret ligge i drikken en stund før du rører. Pulveret oppleves som fuktflukterende (tørt), og er ikke så enkelt å få ned bestandig. Jeg vet at mange må opp i hele 16 gram om dagen for å komme seg gjennom hele dagen, men jeg klarte meg med kun en pose (fire gram) om dagen! Da jeg skulle opereres ved aleris for å ta gastric bypass pratet vi litt om denne medisinen, og det var der jeg også fikk bekreftet at det var postkolecystektomi syndrom jeg hadde.. De er eksperter på mage og tarmsystemet, og skjønte helt klart virkningen av questran. Jeg ønsker dere masse lykke til!! Snakk med legen deres, for det er ingen som skal behøve å ha det sånn!! Anonym poster: 2cf1b873c49d9e20c84a923b0413a76d Tusen takk for fantastisk godt svar!! Det er godt å vite at det er lys i tunellen! Hvis du ser dette, har du noen tips til reseptfrie medikamenter som kan hjelpe? Som jeg har skrevet lenger opp skal jeg i konfirmasjon i mai og gruer meg som bare det grunnet magen:-( skulle ønske det var noe som kunne hjelpe, om bare litt.. Legekontoret her om kvring har ikke ledi time før etter konfirmasjonen:-( Hi Anonym poster: 1747ed330bcf42a1bca7f4bba0776ea0
Junimage Skrevet 19. april 2013 #11 Skrevet 19. april 2013 Huff dette hørtes slitsomt ut. Jeg fjernet en veldig betent galleblære i sept, og ble gravid rett etterpå. Så vet liksom ikke hvordan magen fungerer når kroppen er normal. Men har ingen plager med løs mage nå i svangerskapet, er vel mer forstoppet. Ville krevd å få en time før konfirmasjon HI, alle legekontor har akutt timer. Smør tykt på når du snakker med de på kontoret, du kan ikke fortsette sånn.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #12 Skrevet 19. april 2013 Hei på dere!! Jeg vet at mange lider av det samme som dere, og jeg er intet unntak:( Jeg ble operert i 2008 og har hatt eksakt de samme problemene...det er helt krise å spise ute blant annet for da må man i såfall vite hvor nærmeste do er. Jeg spiste imodium konstant for å klare meg når jeg skulle diverse greier med jobben og lignende. Jeg har vært hos maaaange leger, og blitt sjekket for alt! De finner ingenting galt og har sagt at jeg er uheldig og er den lille prosenten som sliter etter å ha fjernet galleblæren. Men jeg fikk jo ingen hjelp. Så jeg begynte å undersøke selv, og jeg fant en kur!!!!! Det vi har heter postkolecystektomi syndrom, og man kan vel aldri bli helt frisk av det. Men det finnes en medisin som egentlig brukes for å redusere kolesterolet.... Men en effekt denne medisinen har er å binde gallesyren, og dermed slipper man vondt i magen og diaré. Min lege var svæææært skeptisk, og jeg diskuterte med han i en halvtime før han endelig gikk med på å gi meg resept... Medisinen heter Questran!! Og det virker!! Dette er pulverposer hvor en pose inneholder fire gram, dette må man blande i mat eller drikke, jeg foretrekker å blande i appelsinjuice, og husk å rør veldig godt. Gjerne la pulveret ligge i drikken en stund før du rører. Pulveret oppleves som fuktflukterende (tørt), og er ikke så enkelt å få ned bestandig. Jeg vet at mange må opp i hele 16 gram om dagen for å komme seg gjennom hele dagen, men jeg klarte meg med kun en pose (fire gram) om dagen! Da jeg skulle opereres ved aleris for å ta gastric bypass pratet vi litt om denne medisinen, og det var der jeg også fikk bekreftet at det var postkolecystektomi syndrom jeg hadde.. De er eksperter på mage og tarmsystemet, og skjønte helt klart virkningen av questran. Jeg ønsker dere masse lykke til!! Snakk med legen deres, for det er ingen som skal behøve å ha det sånn!! Anonym poster: 2cf1b873c49d9e20c84a923b0413a76d Tusen takk for fantastisk godt svar!! Det er godt å vite at det er lys i tunellen! Hvis du ser dette, har du noen tips til reseptfrie medikamenter som kan hjelpe? Som jeg har skrevet lenger opp skal jeg i konfirmasjon i mai og gruer meg som bare det grunnet magen:-( skulle ønske det var noe som kunne hjelpe, om bare litt.. Legekontoret her om kvring har ikke ledi time før etter konfirmasjonen:-( Hi Anonym poster: 1747ed330bcf42a1bca7f4bba0776ea0 Hei igjen Dessverre aner jeg ikke om noe reseptfritt du kan bruke... jeg brukte nesten fire år på å finne ut, undersøke, lese og google før jeg endelig fant Questran... Men hvor i landet holder du til? Jeg har masse Questran her hjemme og kan hjelpe deg om du vil.. send meg en mail på [email protected]å kan du i allefall få prøve hvis du vil..! Jeg vet hvor jævlig du har det! Anonym poster: 2cf1b873c49d9e20c84a923b0413a76d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #13 Skrevet 19. april 2013 Hei på dere!! Jeg vet at mange lider av det samme som dere, og jeg er intet unntak:( Jeg ble operert i 2008 og har hatt eksakt de samme problemene...det er helt krise å spise ute blant annet for da må man i såfall vite hvor nærmeste do er. Jeg spiste imodium konstant for å klare meg når jeg skulle diverse greier med jobben og lignende. Jeg har vært hos maaaange leger, og blitt sjekket for alt! De finner ingenting galt og har sagt at jeg er uheldig og er den lille prosenten som sliter etter å ha fjernet galleblæren. Men jeg fikk jo ingen hjelp. Så jeg begynte å undersøke selv, og jeg fant en kur!!!!! Det vi har heter postkolecystektomi syndrom, og man kan vel aldri bli helt frisk av det. Men det finnes en medisin som egentlig brukes for å redusere kolesterolet.... Men en effekt denne medisinen har er å binde gallesyren, og dermed slipper man vondt i magen og diaré. Min lege var svæææært skeptisk, og jeg diskuterte med han i en halvtime før han endelig gikk med på å gi meg resept... Medisinen heter Questran!! Og det virker!! Dette er pulverposer hvor en pose inneholder fire gram, dette må man blande i mat eller drikke, jeg foretrekker å blande i appelsinjuice, og husk å rør veldig godt. Gjerne la pulveret ligge i drikken en stund før du rører. Pulveret oppleves som fuktflukterende (tørt), og er ikke så enkelt å få ned bestandig. Jeg vet at mange må opp i hele 16 gram om dagen for å komme seg gjennom hele dagen, men jeg klarte meg med kun en pose (fire gram) om dagen! Da jeg skulle opereres ved aleris for å ta gastric bypass pratet vi litt om denne medisinen, og det var der jeg også fikk bekreftet at det var postkolecystektomi syndrom jeg hadde.. De er eksperter på mage og tarmsystemet, og skjønte helt klart virkningen av questran. Jeg ønsker dere masse lykke til!! Snakk med legen deres, for det er ingen som skal behøve å ha det sånn!! Anonym poster: 2cf1b873c49d9e20c84a923b0413a76d Tusen takk for fantastisk godt svar!! Det er godt å vite at det er lys i tunellen! Hvis du ser dette, har du noen tips til reseptfrie medikamenter som kan hjelpe? Som jeg har skrevet lenger opp skal jeg i konfirmasjon i mai og gruer meg som bare det grunnet magen:-( skulle ønske det var noe som kunne hjelpe, om bare litt.. Legekontoret her om kvring har ikke ledi time før etter konfirmasjonen:-( Hi Anonym poster: 1747ed330bcf42a1bca7f4bba0776ea0 Hei igjen Dessverre aner jeg ikke om noe reseptfritt du kan bruke... jeg brukte nesten fire år på å finne ut, undersøke, lese og google før jeg endelig fant Questran... Men hvor i landet holder du til? Jeg har masse Questran her hjemme og kan hjelpe deg om du vil.. send meg en mail på [email protected]å kan du i allefall få prøve hvis du vil..! Jeg vet hvor jævlig du har det! Anonym poster: 2cf1b873c49d9e20c84a923b0413a76d tusen takk for nok et godt svar:-) jeg holder til i trøndelag. det er veldig snilt av deg å tilby hjelp, så jeg skal ha det i bakhodet. jeg er generelt skeptisk til medisiner, så skal lese med litt opp på medisinen du nevner her, så sender jeg deg en mail i morgen. hvis jeg tar imot tilbudet ditt er det greit å ha prøvd medisinene før konfirmasjonen. det hadde iallefall vært godt å slippe smerter og "vulkanutbrudd" akkurat denne dagen;-p hi Anonym poster: 1747ed330bcf42a1bca7f4bba0776ea0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå