Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var hos akupunktør i dag fordi jeg sover så dårlig på natta(og det hjelper!!) og vi snakka litt om modningsalkupunktur.

Jeg er egentlig litt imot det, hvorfor betale så mye for noe som likevel kommer til å skje liksom?

Men han sa noe jeg ikke har tenkt på før. han sa at det er ikke hovedsaklig for å føde før tida, men for at fødselen skal bli lettere, ikke så vond og ta kortere tid, altså bli en bedre opplevelse!

Med førstemann hadde jeg en laaang fødsel men ikke så vond, med andremann hadde jeg en kortere fødsel men sinnsyk inni natta vond.

Så ettersom dette er siste gang jeg skal føde (og jeg gruer meg til fødsel pga sste fødsel) så skal jeg jammen meg ta modningsakupunktur for å se om fødselen blir en finere opplevelse denne gangen.

Ingeting å tape!:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039910-modningsakupunktur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye koster det for modningsakupunktur og hvor får man tak i en som kan det? :-)

Jeg betaler 400 per gang. Spørs jo hvor man bor, du kan jo høre med fødested eller jordmor om de kan anbefale noen. Eller prøve å google en godkjent akupunktør i området du bor. :-)

Skal se hva jeg finner :-) Jordmora jeg går til har dessverre sykdom i familien og har måttet avlyse alle timer så nå føler jeg meg litt forlatt. Bare en ung og stressa fastlege som jeg får tatt de siste kontrollene hos nå :-(

Endret av Madolyn&Muffin

Annonse

Jeg går til modningsakupunktur med nummer to.

Gjorde det også med nummer en og hun kom fort som bare det, men en uke over termin.

Er som det blir sagt over her, det er ikke for at fødselen skal settes i gang tidligere, men at selve fødselen skal gå smidigere fordi kroppen har vært gjennom en forberedelsesprosess...

Og så er det så deilig med disse behandlingene de siste ukene før fødsel, jeg får også nåler ettersom hvilke plager jeg har: vann i bena, dårlig søvn, halsbrann osv... Og så får jeg en halvtime helt for meg selv liggende på den benken og slappe av:)

Så bra :) Jeg var med forrige og da var alt kjempe modent og klart når det satte i gang. Fødselen gikk fort (nr 2) og hun kom en fag før termin. Har også vært denne gangen, går inn i uke 41 i morgen.. Men alt er visst veldig modent med åpning på 4 cm og en slimpropp som gikk på tirsdag.. Så har fått beskjed om at det kommer til å gå fort når det kommer i gang..

Jeg var moden, myk, livmorhalsen avflatet i dag og to cm åpning. Baby langt nede også, og slimproppen har visst gått. Jeg ble tøyd i dag. Har lest at det kan ta tid hvis man har fått barn før da. Noen som vet om man risikerer å gå sånn i flere uker? 13 dager til termin.

Annonse

Var hos jordmor og gjorde alt sammen. Jeg lå på benk med bena fra hverandre, så bruker hun ene handa. De skal jo ikke titte oppi der. Hun kjente på åpning, og siden jeg var moden og hadde 2 cm tøyde hun åpningen.

Hun satte nåler flere steder i ryggen, legger og en i magen. Vanskelig å få med seg alle. Ikke vondt, men kan stikke litt.

jeg hadde 10 nåler sist, 3 i hver fot, 1 i hvert håndledd 1 på magen å 1 i panna! nålene er ikke vonde, kan være litt ubehag men d skal vist være sånn. hadde 1 i øret første gang. føler meg helt komisk der jeg ligger å slapper av som nålepute :)

Nålene i seg selv kjenner jeg neppe men merker dere at noe endrer seg i kroppen etter at de settes? Eller tar det noen timer før en evt effekt? :-) Pus i støvler, du er jo omtrent like langt på vei som meg så da regner jeg med at jeg også kan få tøying i tillegg til nålene? Er det vondt å bli tøyd? Jeg er veldig øm nedentil etter ruptur med førstemann...

Endret av Madolyn&Muffin

Jeg fikk murringer når nålene hadde sittet litt, i dag satte hun strøm på de i tillegg. Kjente det skjedde noe da. Så lenge du er moden tøyer de nok, iallefall det min jordmor sa. Har prøvd å lese litt på nettet, og virker som om noen har god effekt av tøying og at det kan ta litt tid for andre.

Jeg skal på sykehuset Levanger å få akupunktur i morgen. Betaler bare en liten egenandel for nåler. Jeg får denne behandlinger pga av komplikasjoner og langsom fremgang på min siste fødsel. Fikk også akupunktur mot svangerskaps kvalme i begynnelsen av graviditeten. Sikkert litt forskjellig fra plass til plass kanskje. Ser at akupunktur kan være dyrt, spesielt hvis en skal ha mange behandlinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...