Gå til innhold

Dere som nærmer dere slutten - hvilke "symptomer" har dere? :)

Anbefalte innlegg

Her er det 17 dager til ul-termin (10 dager til menstermin), og jeg begynner å bli utålmodig...

Siden helga har jeg hatt vesentlig hyppigere kynnere, våkner flere ganger på natten av at magen er steinhard, og de to siste døgnene har jeg også hatt mye menssmerter med ujevne mellomrom. Ingen tegn til slimpropp.

På kontroll for to dager siden stod babyens hode godt ned i bekkenet, men det var ikke festet - men etter hva jeg har skjønt trenger ikke det ha noen betydning... Babyen har også blitt mye roligere siste uka, herjer ikke så mye lenger, kjenner bare "store" bevegelser. Er så spent... :) Men må nok smøre meg med tålmodighet, med min flaks går jeg sikkert over tiden! :P

Kjenner dere noen tegn på at det nærmer seg? :)

Fortsetter under...

Har 38 dager igjen....

Har masse kynnere. Ofte kommer de når jeg bare sitter, men kommer garantert dersom jeg reiser meg opp og setter meg ned igjen.

Noen av kynnerne er så vonde at jeg lurer på om det er begynnende rier, men har ikke vært det så langt.

Bekkenet verker og verker og jeg kjenner at hodet borrer seg nedover siden det av og til gjør skikkelig vondt uten at jeg har beveget meg i det hele tatt. Hodet er ikke festet, men er dypt ned i bekkenet ifølge ul lege. Jeg er annengangs så er ikke sikkert hodet fester seg...

Mensmurringer i både rygg og nedre del av magen. Har det stort sett 2-3 ganger om dagen noen minutter om gangen.

Hovent underliv og kjenner stadig nedpress, men er ikke så veldig sterkt. Kjenner også av og til skikkelig vonde stikkninger. Masse utflod og flere ganger daglig noe som kan minne om deler av slimproppen, dette har holdt på i over 1 uke.

Kvalmen er tilbake igjen. Er også ekstremt trøtt og sliten om dagen og denne kombinasjonen gjør gjerne at jeg går å legger meg en times tid på sofaen hver dag.

Synes det verker i alle retninger hele tiden om dagen og begynner igrunnen å bli rimelig lei. Lille gutten min skal være hjertelig velkommen dersom han bestemmer seg for å komme om 2-3 uker :-)

Lyset i tunellen er at jeg har blitt lovet igansetting på termin så slipper overtid denne gangen i det minste :-)

9 dager igjen! FØLER IKKE EN DRITT!!! hehe (leeeei) det kjennes ikke ut på denne kroppen som om jeg skal føde innen 2 uker!! hatt kynnere siden uke 20 men føler de er mindre nå enn før..... jeg vedder penger på at jeg går på overtid! å jeg blir SPRØ!! meeeen lykken er vel at ting kan skje uten forvarsel om 5 min....1 dag....eller en uke :P

Her er det 14 dager til termin, 5 til menstermin. Har mye kynnere, noen av de veldig vonde. Også murringer og stikkinger. Litt slim, men ikke noe blod. Var til første modningsakupunktur på mandag, skal tilbake i morgen og håper jeg er moden så hun kan tøye litt. Er veldig klar for fødsel nå :)

Gøy å lese om dere andre, det er jo så forskjellig hvordan man opplever svangerskapet og tiden før fødsel. :)

Madam Mim - jeg har også sofatjeneste hver ettermiddag, et par timer faktisk. ;) Selv om jeg er i permisjon jobber jeg hardt med en skoleoppgave som helst bør være klar før frøkna kommer, og selv om jeg ofte sover 9-10 timer per natt klarer jeg fint et par timer på ettermiddagen også. :D Føler meg som en skikkelig slappfisk...

Kjedelig å ikke føle noen tegn til at noe skjer, Snartnr2 - jeg synes det egentlig er litt godt at jeg faktisk har menssmerter og kjenner at det skjer ting der nede, for da vet jeg hvertfall at forberedelsene er i gang - selv om det jo ikke har noen betydning for når fødselen starter... :) Tålmodighet er en dyd!

Pus med støvler - er modningsakupunktur noe man kan etterspørre gjennom jordmor eller bestiller man timer privat? Jeg har ikke satt meg så godt inn i det som førstegangs, men ser at det er mange som får slik akupunktur. Jeg aner ikke om jeg modner i det hele tatt, og hittil i svangerskapet har jeg ikke hatt en eneste gyn-undersøkelse, er det normalt? Kommer jordmor til å sjekke modning neste kontroll da jeg er 38+3? Alt man skal lure på... :) Håper det har fungert for deg da, så du kommer igang snart. ;)

Her er det 17 dager til ul-termin (10 dager til menstermin), og jeg begynner å bli utålmodig...

Siden helga har jeg hatt vesentlig hyppigere kynnere, våkner flere ganger på natten av at magen er steinhard, og de to siste døgnene har jeg også hatt mye menssmerter med ujevne mellomrom. Ingen tegn til slimpropp.

På kontroll for to dager siden stod babyens hode godt ned i bekkenet, men det var ikke festet - men etter hva jeg har skjønt trenger ikke det ha noen betydning... Babyen har også blitt mye roligere siste uka, herjer ikke så mye lenger, kjenner bare "store" bevegelser. Er så spent... :) Men må nok smøre meg med tålmodighet, med min flaks går jeg sikkert over tiden! :P

Jeg har det veldig likt som deg, 18 dager til ul termin og 12 dager til menstermin. Babyen ligger godt ned, men er ikke festet. Er tredjegangs, mest sannsynlig vil han ikke feste seg heller. Har mye kynnere, hatt det lenge. Men nå er de vondere. Har endel nedpress og det stikker. Alltid spennende med når babyen bestemmer seg for å komme!

Tar modningsakupunktur, har veldig tro på det - hadde det forrige gang også.. :-)

Annonse

Jeg har det veldig likt som deg, 18 dager til ul termin og 12 dager til menstermin. Babyen ligger godt ned, men er ikke festet. Er tredjegangs, mest sannsynlig vil han ikke feste seg heller. Har mye kynnere, hatt det lenge. Men nå er de vondere. Har endel nedpress og det stikker. Alltid spennende med når babyen bestemmer seg for å komme!

Tar modningsakupunktur, har veldig tro på det - hadde det forrige gang også.. :-)

Kan du fortelle litt mer om modningsakupunktur? Hvor får man gjort det? Må man gå via jordmor/lege? Er det vanligvis venteliste, så det er for sent for min del denne gangen...? :)

Min jordmor gjennom kommunen sjekker verken modenhet eller setter nåler, så jeg går til en privat klinikk hvor jordmor gjør dette. Men det er bare å spørre jordmoren du går hos. I sist svangerskap ble det ikke noe av dette, ble satt igang til termin pga svangerskapsforgiftning. Skal til privat jordmor i morgen, da skal hun sjekke om jeg er noe moden, håper hun da kan tøye litt. Har lest at modningsakupunktur ikke gjør at man føder fortere, men at det kan gi deg en lettere fødsel. Tror det er veldig diskutert, men jeg ville prøve det denne gangen :)

Endret av Pus med støvler venter # 2

jeg har hatt to timer med akupunktur. jeg bare kontaktet hun som driver med det å fikk time. trenger ikke noe "grunn".... neste time mandag, håper hun setter litt flere konkrete nåler som får ting igang... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...