Bolleklar Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 Har ei jente 7 mnd. Som spiser ekstremt lite (syntes jeg da). Prøver å få henne til å spise flere måltider med fast føde, men det går SAKTE! Kan jo ikke tvinge i ungen mat, men er redd hun over tid ikke får i seg nok næring. Slik ser dagen ut: 0630: ammes i senga 0830: grøt (kun et par skjeer, maks halv porsjon) m fruktmos 1200: 1/4 smoothie/banan/fruktmos 1500: Pupp 1800: grøt (maks halv porsjon) 1930: pupp (eller 150 ml MME hvis jeg er borte) Våkner og ammes et par ganger om natten. Hun er ekstremt aktiv (på grensen til vill), og normalt stor (69 cm/7,7 kg). Blir så frustrert når hun bare snur seg bort, eller spytter ut alt som blir tilbudt)! Noen tips og råd?
Bolleklar Skrevet 18. april 2013 Forfatter #2 Skrevet 18. april 2013 Glemte å si at hun tilbys pupp til alle måltider, men er ikke interessert:-(
.Lillemy. Skrevet 18. april 2013 #3 Skrevet 18. april 2013 Noen babyer bruker lang tid på tilvenning av fast føde, bare fortsett og tilby, så spiser hun det hun vil ha. Det er ikke uvanlig at baby på den alderen ikke er interessert i pupp på dagtid. Min gutt ble ammet kun morgen, midt på dagen, kveld og en gang om natten fra 6 mnd. Fra 7 mnd kun morgen, kveld og en gang om natten, han er ikke interessert i pupp på dagtid lengre, men det er helt normalt :-) Her har det gått litt opp og ned med fast føde, noen ganger spiser han lite noen ganger mye. Tilby forskjellige smaksprøver på fingeren din, la henne stikke fingrene i maten og smake, det går seg nok til skal du se :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå