to små prinsesser Skrevet 19. april 2013 Forfatter #26 Del Skrevet 19. april 2013 Kan anbefale deg denne puten: http://www.barnepute.no/ Guttungen var VELDIG skjev i hodet, men han har blitt nesten helt fin etter å ha brukt slik pute. Vi fikk den anbefalt av manuellterapeut som har spesialisert seg på barn. Takk for tipset! Bare hyggelig Håper ting retter seg for dere også Når begynte dere med puten? Ser det er noen på finn.no som selger slike, men det står i annonsen at man bør begynne før 4mnd. Nå er jenta mi 3mnd, men jeg lurer på hva som er forsent? Han var nesten 4 mnd gammel da vi startet med puta, så det er ikke for sent Min har også flatt bakhode med en liten kul. Fått det kommentert en gang, men helsesøster sa at det ville gå seg til når han ble mer aktiv, men hadde han en favoritt side så skulle han tas med til manuellterapaut. Så ser han mest til venstre så er lurt å ta seg en tur for sikkerhetskyld Ja, hun ser mer til en side. I tillegg ligger hun ikke helt rett når hun ligger på rygg. Vil liksom holde hodet litt på skakke. Jeg er så redd for at hun skal på påvist KISS/KIDD... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145268284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelupp1988 Skrevet 19. april 2013 #27 Del Skrevet 19. april 2013 Kan anbefale deg denne puten: http://www.barnepute.no/ Guttungen var VELDIG skjev i hodet, men han har blitt nesten helt fin etter å ha brukt slik pute. Vi fikk den anbefalt av manuellterapeut som har spesialisert seg på barn. Takk for tipset! Bare hyggelig Håper ting retter seg for dere også Når begynte dere med puten? Ser det er noen på finn.no som selger slike, men det står i annonsen at man bør begynne før 4mnd. Nå er jenta mi 3mnd, men jeg lurer på hva som er forsent? Han var nesten 4 mnd gammel da vi startet med puta, så det er ikke for sent Min har også flatt bakhode med en liten kul. Fått det kommentert en gang, men helsesøster sa at det ville gå seg til når han ble mer aktiv, men hadde han en favoritt side så skulle han tas med til manuellterapaut. Så ser han mest til venstre så er lurt å ta seg en tur for sikkerhetskyld Ja, hun ser mer til en side. I tillegg ligger hun ikke helt rett når hun ligger på rygg. Vil liksom holde hodet litt på skakke. Jeg er så redd for at hun skal på påvist KISS/KIDD... Ta deg en tur til manuellterapaut, så ordner alt seg Vi var til behandling tre ganger og vi fikk en ny gutt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145268366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå+? Skrevet 19. april 2013 #28 Del Skrevet 19. april 2013 Her gjorde ikke behandling vondt i det hele tatt! Terapeuten viste meg ved å trykke på handa mi, og det er veldig forsiktige korrigeringer de gjør. Har ikke på noen av ungene fått hjemmeøvelser å gjøre heller:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145268381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madolyn Skrevet 19. april 2013 #29 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Jeg har vært til kiropraktor med henne og han har "knekt" litt på henne, men hun er ikke blitt vesentlig mye bedre. Manuellterapauten vi har time hos er spesialist på barn med asymmetri og kiss/kidd. Den kiropraktoren vi gikk til hadde som sagt spesialisering innen småbarn, var ingen "knekking" som skjedde der. Hadde aldri tatt med baby til en kiropraktor uten spesialisering på småbarn, jeg var muligens litt upresis der Erfaringen min er at det tok så lang tid å få time hos manuellterapeut, hos kiropraktor fikk vi 3 behandlingstimer ila en uke. Var godt å få time så raskt da vi så at gutten ikke hadde det bra og da problemet hans var såpass begrenset. Men trur nok at manuellterapeuter, som jo er fysioterapeuter med mastergrad, har et mer helhetlig bilde enn det kiropraktorer kanskje har. Det er jo nettopp manuellterapeutene som har satt navnet på KISS/KID og som har mulighet til å kurses for å lære spesielt om syndromet. Og øvelser å få med hjem er jo sikkert veldig bra mtp å kunne forhindre tilbakefall.. Også er det jo fint at faggruppa er innunder trygdeordninga, slik at det ikke blir et "klassespørsmål" om hvilke babyer som skal få best behandling. Så jeg er ikke anti-manuellterapi altså, men for oss så ble kiropraktor best siden vi trengte rask hjelp for et begrenset problem Gutten vår var alltid urolig, sov lite og skrek mye så jeg gikk rett i kjelleren når alt manuellterapeuten viste oss var smertefulle øvelser vi skulle trene på hjemme med gutten vår. Endret 19. april 2013 av Madolyn&Muffin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145268503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 19. april 2013 Forfatter #30 Del Skrevet 19. april 2013 Jeg har vært til kiropraktor med henne og han har "knekt" litt på henne, men hun er ikke blitt vesentlig mye bedre. Manuellterapauten vi har time hos er spesialist på barn med asymmetri og kiss/kidd. Den kiropraktoren vi gikk til hadde som sagt spesialisering innen småbarn, var ingen "knekking" som skjedde der. Hadde aldri tatt med baby til en kiropraktor uten spesialisering på småbarn, jeg var muligens litt upresis der Erfaringen min er at det tok så lang tid å få time hos manuellterapeut, hos kiropraktor fikk vi 3 behandlingstimer ila en uke. Var godt å få time så raskt da vi så at gutten ikke hadde det bra og da problemet hans var såpass begrenset. Men trur nok at manuellterapeuter, som jo er fysioterapeuter med mastergrad, har et mer helhetlig bilde enn det kiropraktorer kanskje har. Det er jo nettopp manuellterapeutene som har satt navnet på KISS/KID og som har mulighet til å kurses for å lære spesielt om syndromet. Og øvelser å få med hjem er jo sikkert veldig bra mtp å kunne forhindre tilbakefall.. Også er det jo fint at faggruppa er innunder trygdeordninga, slik at det ikke blir et "klassespørsmål" om hvilke babyer som skal få best behandling. Så jeg er ikke anti-manuellterapi altså, men for oss så ble kiropraktor best siden vi trengte rask hjelp for et begrenset problem Gutten vår var alltid urolig, sov lite og skrek mye så jeg gikk rett i kjelleren når alt manuellterapeuten viste oss var smertefulle øvelser vi skulle trene på hjemme med gutten vår. Huff, ja, jeg forstår at det ikke ble noe god opplevelse hos manuelterapaut da ja. Jeg fikk time på tirsdag som kommer så det er jo ikke mer enn 3 virkedager å vente, men det føles som en evighet... Jeg vil bare komme inn, få en ordning på ting slik at jeg kan få babyen min tilbake. Slik som sitasjonen er nå så er det sånn at jeg gruer meg til neste måltid. Jeg vil jo ikke ha det slik! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145268590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madolyn Skrevet 19. april 2013 #31 Del Skrevet 19. april 2013 Huff, ja, jeg forstår at det ikke ble noe god opplevelse hos manuelterapaut da ja. Jeg fikk time på tirsdag som kommer så det er jo ikke mer enn 3 virkedager å vente, men det føles som en evighet... Jeg vil bare komme inn, få en ordning på ting slik at jeg kan få babyen min tilbake. Slik som sitasjonen er nå så er det sånn at jeg gruer meg til neste måltid. Jeg vil jo ikke ha det slik! Skjønner veldig godt at du teller dager/timer nå! Trøst deg med at nå er det ikke lenge før gutten din får hjelp, og i mellomtida får du bare gi ham så mye trøst, nærhet og kos som du bare kan Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145268610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 19. april 2013 Forfatter #32 Del Skrevet 19. april 2013 valkyrien og blå+?; Slik jeg forstår dere så hadde ikke barna deres KISS/KIDD. Hvordan var barna deres før behandling? Jeg tenker på soving (dag og natt), spising, humør etc. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145268663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 19. april 2013 Forfatter #33 Del Skrevet 19. april 2013 Huff, ja, jeg forstår at det ikke ble noe god opplevelse hos manuelterapaut da ja. Jeg fikk time på tirsdag som kommer så det er jo ikke mer enn 3 virkedager å vente, men det føles som en evighet... Jeg vil bare komme inn, få en ordning på ting slik at jeg kan få babyen min tilbake. Slik som sitasjonen er nå så er det sånn at jeg gruer meg til neste måltid. Jeg vil jo ikke ha det slik! Skjønner veldig godt at du teller dager/timer nå! Trøst deg med at nå er det ikke lenge før gutten din får hjelp, og i mellomtida får du bare gi ham så mye trøst, nærhet og kos som du bare kan Ja, jeg vil jo ikke at hun skal ha det vondt. Det er så fælt å gå slik og spekulere på om noe er galt. Jeg forbereder meg på det verste; kiss/kidd og mange, lange og vonde behandlinger. :-(Stakkars lille jenta mi... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145268676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 19. april 2013 Forfatter #34 Del Skrevet 19. april 2013 Madolyn&Muffin: du sier gutten din sov lite og gråt masse. Hvordan var han på natten? Enn med spising? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145268682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleluli Skrevet 19. april 2013 #35 Del Skrevet 19. april 2013 hei..jeg har selv en datter som kom ut helt forferdelig skjev. hodet var så asymetrisk at jeg syntes synn på henne. pupping var et mareritt så vi gikk over til flaske. var hos kiropraktor der vi fikk opplånsinger, ble sent til barnelege da hun var 3 mnd å fikk konstatert torticollis. kjøpte en pute som heter babydorm som jeg anbefaler, den hjalp veldig pga hun vil kun ligge med hodet på skakke og til en side. nå har nu fysioterapi 3 ganger i uke å vi ser stor bedring både i hodet og nakke. hun er 5 mnd men enda veldig skjev, pannen står ut på den ene siden av hodet stå men på motsatt side er det mere flatt. hun våkner med smerteskrik på natten enda. vi skal på ny kontroll med hode pluss røntken av nakke og rygg den 24. vi har jobbet intensivt med vår datter. før jeg fikk babydorm puten snudde jeg henne hver time på natten:( hvordan er din baby? ligger hodet på skakke eller vrir hun bare hodet mot en side når hun ligger? hvordan skjev er hun? bak i hodet eller kan du se det i ansiktet. på min jente kunne man se det både fra siden og i ansiktet pluss bak og ovenfra.. ps. beklager skrivefeil men jeg har en 5 mnd som hjelper til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145268813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madolyn Skrevet 19. april 2013 #36 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Madolyn&Muffin: du sier gutten din sov lite og gråt masse. Hvordan var han på natten? Enn med spising? Ååå det er jente du har, beklager... Hehe, jeg fikk for meg at du hadde en liten gutt! Gutten min var veldig krevende dag som natt når han var liten baby. De første 8 ukene ammet jeg ham 50 % av tiden han var våken (og han var stort sett våken), og han hadde et enormt nærhetsbehov og måtte stort sett blitt bært resten av tiden. Trillevogn og bilsete var bare å glemme; han illskrek straks han ble lagt oppi og sluttet ikke så vi ble veldig isolert hjemme. I uke 9 begynte han å bli litt mer trygg og selvstendig og kunne ligge 20-25 min alene i babygym et par tre ganger per døgn. Men bortsett fra dette så gråt han mesteparten av tiden og roet seg kun ved brystet. Han sov bare små dupper på dagtid à 15-25 minutter; som regel 3 dupper per dag. Han begynte å sove mye bedre på natten etter første time hos manuellterapeut 10 uker gammel. 3 timer så amming + 3 timer så amming + 2 timer så sto vi opp kl 07. Manuellterapeuten sa da sa han hadde en kjempestiv nakke som han hele tiden overstimulerte. Smokken fikk vi ham ikke til å ta. Etter manuellterapeutens råd fikk vi kun holde ham i stillinger som ikke overstimulerte nakken, så vi fikk blant annet nesten ikke brukt babyens favorittstilling. Så det ble mye tårer på både mor og sønn Babyen var i tillegg utrolig vàr så når han hadde sovnet i armene mine og jeg la ham fra meg så våknet han alltid og skrek med en gang; en sjelden gang kunne han sove alene i 20-25 minutter. Plagg som lukttet meg, eller å forme et laken til en pølse for å gjøre senga mindre og "tryggere" hadde absolutt ingen effekt. Det hjalp veldig mye med kiropraktorbehandling og ting ble gradvis bedre frem til 6-7 mnd alder. Fra han var 6-7 mnd har han vært en enkel, trygg og herlig gutt Han ble jo ammet veldig mye det første halvåret av livet sitt pga uro, søvnløshet, sutring osv så han ble en stor og tung gutt veldig fort. Det jevnet seg ut det neste året og han er nå helt normal. Endret 19. april 2013 av Madolyn&Muffin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145269051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 19. april 2013 Forfatter #37 Del Skrevet 19. april 2013 hei..jeg har selv en datter som kom ut helt forferdelig skjev. hodet var så asymetrisk at jeg syntes synn på henne. pupping var et mareritt så vi gikk over til flaske. var hos kiropraktor der vi fikk opplånsinger, ble sent til barnelege da hun var 3 mnd å fikk konstatert torticollis. kjøpte en pute som heter babydorm som jeg anbefaler, den hjalp veldig pga hun vil kun ligge med hodet på skakke og til en side. nå har nu fysioterapi 3 ganger i uke å vi ser stor bedring både i hodet og nakke. hun er 5 mnd men enda veldig skjev, pannen står ut på den ene siden av hodet stå men på motsatt side er det mere flatt. hun våkner med smerteskrik på natten enda. vi skal på ny kontroll med hode pluss røntken av nakke og rygg den 24. vi har jobbet intensivt med vår datter. før jeg fikk babydorm puten snudde jeg henne hver time på natten:( hvordan er din baby? ligger hodet på skakke eller vrir hun bare hodet mot en side når hun ligger? hvordan skjev er hun? bak i hodet eller kan du se det i ansiktet. på min jente kunne man se det både fra siden og i ansiktet pluss bak og ovenfra.. ps. beklager skrivefeil men jeg har en 5 mnd som hjelper til Huff, stakkart lille jente! Man kan se at hun er litt flatere bak og på den ene siden, men ikke noe å se forran nei. Hs mente det ville rette seg fint ut. (var på 3mnd kontroll i dag) Hun våkner ikke med smerteskrik. Hun er stort sett fornøyd, men hs var helt enig i at jeg skulle ta henne til manuellterapaut for også hun så at hun ligger litt skjevt. Hun vil helst ha hodet litt på skakk og hun vil heller ikke føre hodet over til høyre i noe stor grad. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145269457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 19. april 2013 Forfatter #38 Del Skrevet 19. april 2013 Madolyn&Muffin: du sier gutten din sov lite og gråt masse. Hvordan var han på natten? Enn med spising? Ååå det er jente du har, beklager... Hehe, jeg fikk for meg at du hadde en liten gutt! Gutten min var veldig krevende dag som natt når han var liten baby. De første 8 ukene ammet jeg ham 50 % av tiden han var våken (og han var stort sett våken), og han hadde et enormt nærhetsbehov og måtte stort sett blitt bært resten av tiden. Trillevogn og bilsete var bare å glemme; han illskrek straks han ble lagt oppi og sluttet ikke så vi ble veldig isolert hjemme. I uke 9 begynte han å bli litt mer trygg og selvstendig og kunne ligge 20-25 min alene i babygym et par tre ganger per døgn. Men bortsett fra dette så gråt han mesteparten av tiden og roet seg kun ved brystet. Han sov bare små dupper på dagtid à 15-25 minutter; som regel 3 dupper per dag. Han begynte å sove mye bedre på natten etter første time hos manuellterapeut 10 uker gammel. 3 timer så amming + 3 timer så amming + 2 timer så sto vi opp kl 07. Manuellterapeuten sa da sa han hadde en kjempestiv nakke som han hele tiden overstimulerte. Smokken fikk vi ham ikke til å ta. Etter manuellterapeutens råd fikk vi kun holde ham i stillinger som ikke overstimulerte nakken, så vi fikk blant annet nesten ikke brukt babyens favorittstilling. Så det ble mye tårer på både mor og sønn Babyen var i tillegg utrolig vàr så når han hadde sovnet i armene mine og jeg la ham fra meg så våknet han alltid og skrek med en gang; en sjelden gang kunne han sove alene i 20-25 minutter. Plagg som lukttet meg, eller å forme et laken til en pølse for å gjøre senga mindre og "tryggere" hadde absolutt ingen effekt. Det hjalp veldig mye med kiropraktorbehandling og ting ble gradvis bedre frem til 6-7 mnd alder. Fra han var 6-7 mnd har han vært en enkel, trygg og herlig gutt Han ble jo ammet veldig mye det første halvåret av livet sitt pga uro, søvnløshet, sutring osv så han ble en stor og tung gutt veldig fort. Det jevnet seg ut det neste året og han er nå helt normal. Huff, dere har ikke hatt det lett. Føler meg neste slem for at jeg klager... Hva mente du med "stillinger som overstimulerte nakken"? Vil det si at hvis han f.eks. ville sitte så fikk han ikke det? Jenta mi sover meste av natten. Hun sovner rundt kl 20 og våkner til måltid rundt kl 03.00. Så sover hun til kl 7.30 sånn ca. Har flere dupper på dagen, men begynner å ta en litt lengre på formiddagen. Men vi strever med mating da. Hs sa i dag at det kan komme av at hun er stiv i nakken. Hun vil helst ikke se til høyre... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145269473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madolyn Skrevet 19. april 2013 #39 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Det er hvertfall helt klassisk for Kiss/kid babyer med favorittside. Blir spennende å høre hva manuellterapeuten sier. Vi fikk beskjed om å bære gutten mest mulig i babystilling, unngå bæresele og ha ham liggende mye på rygg. Problemstillingen deres blir jo litt annerledes da, vår gutt hadde ikke kiss kid men bare stiv nakke. Endret 19. april 2013 av Madolyn&Muffin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145269768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 19. april 2013 Forfatter #40 Del Skrevet 19. april 2013 Det er hvertfall helt klassisk for Kiss/kid babyer med favorittside. Blir spennende å høre hva manuellterapeuten sier. Vi fikk beskjed om å bære gutten mest mulig i babystilling, unngå bæresele og ha ham liggende mye på rygg. Problemstillingen deres blir jo litt annerledes da, vår gutt hadde ikke kiss kid men bare stiv nakke. Jeg håper det kun er stiv nakke til jenta mi også... Og at det løser seg med 2-3 behandlinger. Hun ligger jo ikke i bananstilling som mange kiss/kidd barn har. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145269980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå+? Skrevet 20. april 2013 #41 Del Skrevet 20. april 2013 valkyrien og blå+?; Slik jeg forstår dere så hadde ikke barna deres KISS/KIDD. Hvordan var barna deres før behandling? Jeg tenker på soving (dag og natt), spising, humør etc. Begge barna mine hadde den typise bananformen, og når de låg på magen, klarte de bare å snu hodet til ene siden. Eldstemann sov alltid bare 40 minutters dupper. (Utenom natta, men da hyppige oppvåkninger). Lillejenta sover bra.. når hun først sovner. Strever veldig med innsoving. Og med henne måtte jeg begynne med flaske fra dag 1. Hylte og vrælte når jeg prøvde å legge henne til. Flaskematinga har gått greit. KISS er heller ikke en sykdom:) Det kan bli oversatt som et samlebegrep for mange symptomer, hvor årsaken kan være en nakkelåsning eller nakke blokkering, som påvirker eller hemmer barnets utvikling og velbefinnende. KIDD er et begrep en bruker på større barn som har udiagnotisert KISS fra tidligere alder. Vil tro du får god hjelp til babyen din, og att dere kan kose dere resten av babytiden! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145271601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
valkyrien Skrevet 20. april 2013 #42 Del Skrevet 20. april 2013 valkyrien og blå+?; Slik jeg forstår dere så hadde ikke barna deres KISS/KIDD. Hvordan var barna deres før behandling? Jeg tenker på soving (dag og natt), spising, humør etc. Guttungen hadde en låsning i nakken og ene skulderen, men den slapp heldigvis etter et par behandlinger og litt tøyeøvelser hjemme. Merket ingen stor forandring på han før og etter behandling, annet enn at han begynte å snu seg mot begge sider. Han har alltid vært en veldig blid gutt, ingen problemer med soving. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145271631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 20. april 2013 Forfatter #43 Del Skrevet 20. april 2013 Tusen takk for gode svar og oppmuntringer. Jeg føler meg mye bedre til sinns nå, og gruer ikke like mye for timen hos manuellterapauten på tirsdag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145271759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 23. april 2013 Forfatter #44 Del Skrevet 23. april 2013 Da har vi vært hos manuelltrapauten og de gode nyhetene er at det er ikke KISS/KIDD! Hun har stiv nakke, men jeg håper det ikke trenger mange bahandlinger til før hun har god bevegelighet i nakken, at hun er roligere og at kraniet begynner å rette seg opp igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145280829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salomine Skrevet 23. april 2013 #45 Del Skrevet 23. april 2013 Jenta vår er skjev i bakhodet og jeg ser også litt forandring i ansiktet. Hun ligger med hodet vendt kun en vei, og vil også ammes med hodet denne veien. Boikotter mat hvis hun må snu hodet mot den siden hun ikke liker. Ble henvist fysioterapi fra helsestasjonen. Fysio fant ingen låsninger men regnet med at jenta hadde en "favorittside" og at dette ville rette seg når hun begynte å bevege seg mer, altså legge seg på magen, rulle rundt osv. Hun er nå 6 mnd og har hodet like mye til begge sider når hun er våken, hun er i konstant bevegelse når hun er våken . Men fortsatt ligger hun med hodet til ene siden når hun sover og ammer. Kraniet er fortsatt skeivt. Og nå når jeg leser her får jeg litt hetta for her finnes ikke manuellterapeuter e.l. (bor på landsbygda.) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145281101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 23. april 2013 Forfatter #46 Del Skrevet 23. april 2013 Jenta vår er skjev i bakhodet og jeg ser også litt forandring i ansiktet. Hun ligger med hodet vendt kun en vei, og vil også ammes med hodet denne veien. Boikotter mat hvis hun må snu hodet mot den siden hun ikke liker. Ble henvist fysioterapi fra helsestasjonen. Fysio fant ingen låsninger men regnet med at jenta hadde en "favorittside" og at dette ville rette seg når hun begynte å bevege seg mer, altså legge seg på magen, rulle rundt osv. Hun er nå 6 mnd og har hodet like mye til begge sider når hun er våken, hun er i konstant bevegelse når hun er våken . Men fortsatt ligger hun med hodet til ene siden når hun sover og ammer. Kraniet er fortsatt skeivt. Og nå når jeg leser her får jeg litt hetta for her finnes ikke manuellterapeuter e.l. (bor på landsbygda.) Har du langt å dra for å finne manuelltrapaut? Hva med kiropraktor? I din situasjon hadde jeg virkelig villet fått noen av de til å se på barnet. Ikke for å skremme deg altså, men hvis hun enda nekter å spise fra den andre siden så kan det jo være lurt å sjekke det. Hvis det skulle være KISS så kan det påvirke motorikken siden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039805-hjelp-kraniet-til-babyen-min-er-skjevt/page/2/#findComment-145281238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå