Gå til innhold

Ikea's hvitevarer. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir de fort ødelagt? Bra / dårlig kvalitet..?

Anonym poster: 854499385f2d12cdb9076da45ee7d2ce

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Hadde det der jeg bodde før, fungerte veldig bra, ingen problemer (komfyr, micro, oppvaskmaskin).

Skrevet

De er noe dritt, styr unna.

Oppvaskmaskin vasket ikke rent og røyk fort.

Komfyren trengte service 4 ganger i løpet av noen mnd. Ikke var den go heller og hadde et irriterende system med knappene.

Platetoppen er tregere en tilsvarende andre steder og har en irrotetende sone rundt knappene hvor det piper om du legger fra deg noe.

Skrevet

Har hørt at oppvaskmaskinene ikke er så bra men ikke noe mere. Vi skal også pusse opp kjøkkenet nå så lurer litt på det samme..

Skrevet

Min kjære hadde komplett ikeakjøkken da jeg traff han. Han var strålende fornøyd. Kjøleskapet hørtes ut som en brunstig elg hver gang det gikk i gang, men det virket ellers fint. Komfyr og oppvaskmaskin var det ikke noe å si på.

Skrevet

Vet ikke hvordan de er nå, men da vi kjøptekjøkken der for 13 år siden så var det whirpool som leverte hvitevarer der. Whirpool for Ikea står det på dem. Kjøpte den dyreste oppvaskmaskinen, kjøleskapet, komfyr, platetopp og ventilator.. Men angrer på at jeg ikke bare kjøpte hvitevarer til tilsvarende pris hos elkjøp el.l.

Oppvaskmaskina hadde vi kanskje i 6 år, og hadde da en del reparasjoner på den igjennom de årene, så den hanglet iallefall de siste 3 årene vi hadde den, plastikken inne i kjøleskapet sprakk i sidene, det fungerte og gjør det fortsatt (har det i kjelleren som reserveskap til høytider etc), men syns ikke plastikken bare skal sprekke opp slik..

Platetoppen sprakk bare slik plutselig på ene hjørnet, fungerer ja, men tørr ikke løfte den opp for å vaske rundt den lengre.

Komfyren og ventilatoren er ok.

Skrevet

Oppvaskmaskinen vi kjøpte for 7 år siden fungerer helt fint, til tross for at den brukes utrolig mye. Har hørt en del klage på at den vasker dårlig. Da er det ofte på grunn av dårlig vedlikehold/feil bruk av brukeren selv! Man må tømme filteret i bunnen i blant, og sjekke at ikke "propellene" som spyler vannet rundt i maskinene er tette av matrester, papir o.l. Mulig maskinen fungerer bedre hvis man skyller av rester først, slik vi alltid gjør. Glansemiddel må den også ha.

Mikrobølgeovnen er super! Koketoppen (den nest dyreste) fungerer også helt fint. Overhode ikke treg, og ingen irriterende piping??? Vi måtte ha en reparasjon kort tid etter montering, ei plate virket ikke. Var en ledning under som hadde løsnet, sikkert pga røff håndtering under montering. Garanti, kostet oss ingenting. Foresten: Platetopper SKAL ikke løftes opp for å vaskes under. Det skal være tettet med silikon eller pakning under. Ikke rart den sprakk for hun over her da.

Komfyren fungerer også uten problemer. Er veggmontert, og kjøleviften irriterer meg pga litt mye lyd, men ingen feil.

Anonym poster: dadd2be80993ba399f38fb7598d2083a

Skrevet

fornøyd med kjøleskap, ovn og oppvaskmaskin. Kran og benk er bare dritten

Anonym poster: 826e80bdf977df9e0971258425fa0397

Skrevet

Oppvaskmaskinen vi kjøpte for 7 år siden fungerer helt fint, til tross for at den brukes utrolig mye. Har hørt en del klage på at den vasker dårlig. Da er det ofte på grunn av dårlig vedlikehold/feil bruk av brukeren selv! Man må tømme filteret i bunnen i blant, og sjekke at ikke "propellene" som spyler vannet rundt i maskinene er tette av matrester, papir o.l. Mulig maskinen fungerer bedre hvis man skyller av rester først, slik vi alltid gjør. Glansemiddel må den også ha.

Mikrobølgeovnen er super! Koketoppen (den nest dyreste) fungerer også helt fint. Overhode ikke treg, og ingen irriterende piping??? Vi måtte ha en reparasjon kort tid etter montering, ei plate virket ikke. Var en ledning under som hadde løsnet, sikkert pga røff håndtering under montering. Garanti, kostet oss ingenting. Foresten: Platetopper SKAL ikke løftes opp for å vaskes under. Det skal være tettet med silikon eller pakning under. Ikke rart den sprakk for hun over her da.

Komfyren fungerer også uten problemer. Er veggmontert, og kjøleviften irriterer meg pga litt mye lyd, men ingen feil.

Anonym poster: dadd2be80993ba399f38fb7598d2083a

Koketoppen ligger faktisk oppå benkeplaten her da, ikke nedi på noe vis. Er pakning under den slik at den ligger mykt. Av og til så søler man på benken slik at det kan komme veske/ smårusk under/inntil denne pakningen. Og det er jo ikke slik at jeg løfter hele toppen brutalt opp og slenger den nedi igjen, så e nok ikke det som har gjort at den sprakk nei.

Skrevet

Vi har kjøleskap, oppvaskmaskin, stekeovn, koketopp og ventilator. Har hatt de i flittig bruk i et år nå og alt fungerer som det skal. Trodde en stund oppvaskmaskina ikke vasket rent, men en runde med oppvaskmaskinrens løste det problemet.

Skrevet

Takk for svar. :-) har sendt Mail til Elkjøp og Expert og fått ett tilbud på pakkepris på alle hvitevarer. Tror nok vi velger Elkjøp. :-)

HI

Anonym poster: 433b1970dc15164a0b4c1409f5200a6e

Skrevet

Kjøpte ikeakjøkken for 2 år siden, hvitevarene er det eneste med kjøkkenet som jeg er fornøyd med.

Anonym poster: c39f940b94de83ee216d11bc643ec9e6

Skrevet

Ei svigerinne har hatt ikea-kjøkken med hvitevarer i to år nå, og hun er sånn som lager mye mat og bruker mye tid på kjøkkenet. Hun sier ovn, micro og platetopp er gode (dyre varianter). Vifte og kjøleskap har jeg ikke spurt om, men de har både kjøleskap i skuff og vanlig med kjøl og frys og har ikke hørt noe negativt. Oppvaskmaskin er de ikke så fornøyd med kurvløsningen inni, for det blir ikke plass til så mye, men vasker greit. Før kom ikeas oppvaskmaskiner dårlig ut i tester. De vasket renest, men fikk mye trekk for å bruke mye strøm og vann. Nå er de mer miljøvennlige og bruker mye mindre vann så da kommer de bedre ut i tester. Den dyreste varianten har et annet kurvsystem enn de billigere, så jeg kommer til å gå for den.

Mitt inntrykk er at hvis du går for de dyre variantene går det helt greit, hvis du går for samme pris i annen butikk blir det ikke bedre, men hvis du går en del opp i pris i annen butikk kan du få bedre. Men for meg handler mye om praktiske løsninger og utseende så lenge det funker, så gå for det du liker.

Anonym poster: 08baa816d0a7d13113e1be19a5b745a8

Skrevet

Vi bor i hus m IKEA-kjøkken fra 2006/2007. Det eneste vi er fornøyd med er microen. Lyset i vifta går hele tiden, komfyren måtte vi bytte i fjor, for den kaputtet, oppvaskmaskinen er irriterende dårlig, og kjøleskapet er aller verst :P kommer aldri til å kjøpe whirlpool from IKEA! Ikke Philips generelt faktisk.

Anonym poster: 75cff8d9fe0f6e76d13f228acaaf4c02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...