Gå til innhold

Hva synes dere om å bo i liten leilighet med 1(2) soverom med to barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eier leilighet, ene rommet er ikke et ordentlig soverom. Barna deler det andre rommet.

Anonym poster: 2bcf0c809b5c824f4ad5f983a096c02b

Gjest sug lut
Skrevet

Må man bo trangt, så gjør man det. Du blir sikkert flink til å rydde og finne smarte løsninger.

Skrevet

Helt normalt. Mange gjør det, særlig eneforsørgere i byer med høye boligpriser.

Anonym poster: ef9014bac7a59a3dea6f9d3e36cb2703

Skrevet

Vi er to voksne og snart to barn i en liten leilighet.

Vi er på jakt etter hus, men økonomien vår tillater ikke det nå.

Har mange rare men lure løsninger på hvor ting er og plasseres, er en smule lei av å rydde for merker det blir fort rotete.

Men man blir vant til det og gjør det man må. Bare glad vi har tak over hodet jeg :)

Anonym poster: 7163cc5d2bf1cc1952cbcf98fbe4acc0

Skrevet

Helt normalt :)

Anonym poster: 1edde1258a98d523295875c7f9871417

Skrevet

Vi har 3 barn, og bor i en leilighet på 70 kvm med 2 soverom. Det går helt fint. Trangt, men koselig! Og vi har tak over hodet, og vi eier noe eget. Sånn sett er vi heldige! Er jo ikke alle som har råd til å komme seg inn på boligmarkedet i disse dager.

Vi har bodd sånn i 11 år nå. Barna våre er 3, 6 og 10 år. Nå har vi endelig fått mulighet til å kjøpe oss et lite hus. (Med hage!)

Men uansett... Man må gjøre det beste ut av den man har, tenker jeg! Man finner kreative løsninger på det meste når man bor trangt. ;)

Skrevet

Så lenge dere trives, så er det vel ikke noe problem.

Jeg ville ikke følt meg komfortabel med å bruke et rom som ikke er godkjent til soverom. Ikke tror jeg forsikringsselskapet deres vil bifalle det heller. Hadde det vært meg ville jeg sett meg om etter noe større.

Skrevet

Man gjør det man ¨må. Ergo bor man der man kan / har råd til. Det er ingen omsorgssvikt å ha liten plass. I tillegg har man en god grunn til å være masse ute :D

Her deler jeg og sønnen min soverom. Det er det jeg har råd til i område (som kunne kjøpes) men vettu hva: Vi stortrives begge to! Kunne ikke hatt det bedre om vi så bodde i et slott :)

Skrevet

...der det er hjerterom er det husrom :-)

Anonym poster: 4ee5d272506023d462a19537c72ff4b2

Skrevet

Vi bor to voksne og to barn på 67 Kvm.. Trangt, men koselig! :)

Det vi savner mest (i tillegg til et soverom ekstra slik at barna kan ha vært sitt) er et ekstra oppholdsrom, slik at vi ikke trenger å sitte oppå hverandre hele kvelden,, hvis jeg vil se tv og mannen skal jobbe litt f,eks,

Anonym poster: 4b51843d551faaafade678d686e34d31

Skrevet

Det er jo mange som bor i 1- og 2-romsleiligheter. Jeg kan ikke se at det skal være noe problem så lenge man er orgsnisert og ryddig. Det finnes mange fiffige løsninger for oppbevaring etc.

Vi skal heller ikke mange tiårene tilbake i tid for å se at de fleste familier i byene bodde på "to rom og kjøkken" (med do på gangen/i bakgården) ofte med store barneflokker.

I Norge er vi egentlig ganske bortskjemte med tanke på plass og boforhold. Vi kan f.eks. sammenlikne med Japan, hvor du kan regne deg selv som griseheldig om hybelen din er på 10 kvm :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...