minion Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 Går rundt og holder meg for magen. Smertene kommer og går. Kan plutselig bli så intense at jeg bøyer meg fremover. Smerten kommer spesielt når jeg snakker høyt /skriker eller står brått opp /løper/strekker meg. Noen tanker på hva dette kan være??? 8+4.
MillaLilla Skrevet 18. april 2013 #2 Skrevet 18. april 2013 Tror ikke det er helt uvanlig, jeg har lignende smerter innimellom. Livmoren vokser jo relativt fort og i prosessen skyves jo alle de andre organene rundt så livmoren får plass, og det hadde kanskje vært rart om man ikke merket noe til det. Gynekologen min sier at i 1. trimester er det stort sett blod som er grunn til bekymring, så det er sikkert ikke noe å være bekymret for (men er du bekymret lell hadde jeg tatt en telefon til legevakten).
hønemor0408 Skrevet 18. april 2013 #3 Skrevet 18. april 2013 Jeg er 8+3 idag (tror jeg) og jeg har innimellom fått noen skikkelig tak innimellom. Det er helt normalt sier gynekologen min, da det kun er livmora som vokser, Men fy søren å vondt det er noen ganger, og jeg klarer ikke å la vær å bli litt egstelig. Men det gir seg alltid og ikke noe blod så da regner jeg med at alt er i orden :-)
minion Skrevet 18. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2013 Dette er da mitt andre svangerskap, og opplevde ikke noe slik første gangen. Dette har til tider vært helt for j. Hvordan får dere henvisning til gynekolog? Eller drar dere kanskje privat?
hønemor0408 Skrevet 19. april 2013 #5 Skrevet 19. april 2013 Jeg fikk henvisning til gyn fordi det var usikkert hvor langt jeg var på vei. Og på grunn av situasjonen min så blir jeg litt ekstra fulgt opp. Kan du ikke si til legen din at du er veldig bekymret fordi du har så vondt og be om en henvisning?
MillaLilla Skrevet 20. april 2013 #6 Skrevet 20. april 2013 Jeg er i privat helsesystem i utlandet, så jeg har en fast gynekolog som blir "fastlege" under hele svangerskapet. Hun er i tillegg tilgjengelig hele døgnet på mobil hvis jeg skulle trenge noe, så jeg føler meg veldig godt ivaretatt. Antar det ikke bør være vanskelig å få henvisning til gynekolog hvis du ber fastlegen din om det? Evt kan kanskje samtale med jordmor gjøre samme nytte, eller du kan bestille time hos privat gynekolog.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå