Gå til innhold

Da mannen skulle stelle hjemme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det mannen som skal stelle hjemme.

Hva skal man si...

Etter 3 dager er han så utslitt at han ikke vet hvor han skal gjøre av seg. Huset er bomba. Ingen ting blir ryddet bort. Han må legge seg og hvile når jeg kommer hjem fra jobb (til tross for at jeg er våken 4-5 ganger med minstemann om natten). Vi har to andre barn som også skal ha sitt med oppfølging av lekser, fritidsaktiviteter osv.

Må bare le av det hele. Har vært gjennom det to ganger før, så jeg var forberedt :P

Når jeg spør hva han har gjort i løpet av dagen, så vet han ikke. Jeg leverer og henter de to andre også, og handler mat på vei hjem fra jobb. Hmmm, tror ikke de har vært utenfor døra. I dag var lillemann i nattøyet da jeg kom hjem.

Flere med mannfolk som får sjokk av å være hjemme med baby? Hva klarer de å gjøre av husarbeid mens de passer barn? Kommer dere hjem til ferdig middag og strøkent hus???

Anonym poster: 64e6da0c97158b93ea1c4c36a1461050

Fortsetter under...

Skrevet

Haha,mannfolk!

Min har ikke hatt permisjon med noen av dem, men om han må være hjemme pga sykt barn i en uke da er han sur iaf 6 mnd fram i tid. Han tar det også fram som et eksempel på hvor utrolig flink han var som akkurat gjorde dette for 6 mnd. Betyr ingenting om jeg har vært hjemme med våre 2 flere ganger i mellomtiden.

Tror gubben min hadde gått inn i en dyp depresjon om han skulle hatt permisjon. Med tanke på hvordan våre ferier fyker av hadde nok nattisen vært på døgnet rundt, huset vassa i søppel rot og gris, og han maset om hvor ufattelig sliten HAN er :)

Når jeg er hjemme i permisjon er det stort sett jeg som gjør alt. Når begge er i jobb må vi bruke flere mnd på å få delt på husarbeidet, men enda da fungerer det ikke.., SUKK!

Anonym poster: c4fb8725a7e7d9e1b6af163edb1906a2

Skrevet

Skjønner jeg er heldig. Min mann var hjemme i fire måneder og klarte det 'like fint som meg'. Huset var ryddig og middagen på bordet når jeg kom hjem.

Anonym poster: a4f531ca94478696a165df97ed1c3b66

Skrevet

Skjønner jeg og er heldig! Mannen styrer alt når jeg er på jobb (flere døgn av gangen) og holder like høy standar som meg på alt.

Anonym poster: baad16b0923001ebe8622f5dcc2a6a4c

Skrevet

Skjønner at jeg er en dårlig husmor... Huset ser ikke strøkent ut, middagen er sjeldent klar og jeg er likevel ofte sliten når mannen kommer hjem fra jobb...

Heldigvis er mannen min mest opptatt av hvordan dagen til lillemann og jeg har vært ;)

Anonym poster: 3a757e9fdb23fe8b7fd5d604b91a3a99

Skrevet

Nei, her er det vel ikke akkurat sånn.

Han klarer seg fint med de tre små, og holder det noenlunde greit i heimen. Skal sies at han ikke mener vi bør ha det så rent og ryddig som jeg vil, så vi har vel funnet en mellomting som passer inn med tre små barn, to voksne i helstilling og vel så det pluss en god dose sosialt liv og trening.

Da han var i pappaperm nå for et par måneder siden kom jeg hjem til helt greit hus, fra-bunnen-middag, lykkelige barn og blid mann - akkurat det samme som han kom hjem til da jeg var i permisjon.

Annonse

Skrevet

Når mannen her steller hjemme kommer jeg hjem til strøkent hus og middag.

Her i huset er det ingen unnskyldning å være mann. Det er like høye krav og forventninger til begge

Anonym poster: a5025e53a253f35d9f1e06552b93b059

Skrevet

Han er flink til å aktivisere barna, tar de med ut og finner på ting (men stort sett i altfor tynne/lite klær, uten lue osv). Han glemmer og ta med bleier, mat og alt annet som skal være i en stelleveske (at han aldri lærer!), han tenker ikke på at barna skal sove før et par timer etter de burde sovet, og husarbeid vet han ikke hva er, ei heller middagslaging og matinnkjøp.

Plutselig kunne poden på litt over ordet si mac'ern når han så en stor gul M, da ble jeg litt sur..! Hva skjedde med matpakke, liksom? Greit at han er flink til å ta med barna ut på ake -og skogsturer bondegårder osv, men er det nødvendig å spise lunch på McDonalds en gang i uka?

Skrevet

Høres kjent ut, gitt! Selv med strålende sol har han ikke vært ute, for "vet du egentlig hvor fort 6 timer går?! Hun skal jo ha mat og ny bleie og sove og mat og ja!!" (jobber helger og kvelder ved siden av studiet, så er ikke mye han er alene). Ingenting er ryddet inn i oppvaskmaskinen, og maten står fortsatt fremme (osten ser spesielt delikat ut der den står og svetter som en toppidrettsutøver . .). Hvis jeg sender melding og spør om han kan sette på tørketrommelen, får jeg til svar at han tror ikke han får tid til det :P

Pussig rase, disse mannfolka ;)

Skrevet

Jeg kjenner at jeg nok er skrudd litt annerledes sammen enn mange av se som svarer her.

Jeg kunne ikke elsker og respektert en mann som ikke engang klarer å dekke basisbehovene til barna sine (nattdrakt hele dagen, glemme sovetider og ikke gi ordentlig mat).

Noe er fundamentalt galt når man bare rister litt oppgitt på hodet og sier 'mannfolk altså' når de er ute av stand til de mest elementære ting i et hushold!!!

Anonym poster: d50e8732081a70b30c1f6ff2bea90f76

Skrevet

Jøss, hvorfor gidder dere?

Fordi han har så mange andre gode sider. Han er omsorgsfull, kjærlig, oppmerksom, en humørspreder av de sjeldne, kjekk (!!), snill som dagen er lang, osv, osv!

Nei, han har virkelig ikke peiling på husarbeid, men så er det mye jeg ikke har peiling på heller, som han ordner opp i. Hender jeg blir litt oppgitt, men kontrollfreak som jeg er på visse ting er jeg igrunn fornøyd med å ha ansvarsområdet mitt i fred ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...