Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 koking av flasker og tutter? Har helt glemt når Snuppa er 5 måneder så regner med det skal gjøres en stund til.
Ulver Skrevet 17. april 2013 #2 Skrevet 17. april 2013 Har lest at det anbefales å koke til barnet er 3 mnd. Her er poden 4 mnd, må innrømme at de har havnet i oppvaskmaskinen et par ganger;)
Millamelis Skrevet 17. april 2013 #3 Skrevet 17. april 2013 Min er 4 mnd, og jeg har slutta med kokinga, det gikk helt fint Koker bare flaskesmokkene et par ganger i uka, og vasker de alltid for hånd.
Lisse_01 Skrevet 17. april 2013 #4 Skrevet 17. april 2013 Jeg kokte frem til han var 5 mnd. Men HS sa jeg kunne sluttet da han Var 3 mnd
Prøverpåentil Skrevet 17. april 2013 #5 Skrevet 17. april 2013 Jeg koker smokkene når de er nye fra pakka. Ellers etter det skyller jeg i kaldt vann av og til.. kjøpe nye ganske ofte da.. thihi.. sluttet vel når hun var 4-5mnd.. Flasker sluttet jeg å koke når hun var ca 5 mnd.. helsesøster som sa det ikke var nødvendig. Så bruker bare det heftigeste programmet på oppvaskmaskinen;D hun er 6 mnd:)
Vinterblomst Skrevet 17. april 2013 #6 Skrevet 17. april 2013 min er 5,5mnd og koker ennå. er litt redd for melkebakterier!! det har hendt at jeg bare har vasket flaskene og kokt tuttene da.. vet ikke når jeg føler det er ok å "bare" vaske dem
Lisse_01 Skrevet 17. april 2013 #7 Skrevet 17. april 2013 HS sa til meg at man burde forsette å koke smokkene innimellom Pga de var litt vanskelige å få skikkelig rene. Vasker man opp flaskene bør de kokes. Men har man vaskemaskin så holder det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå