Gå til innhold

begynt å tisse på seg igjen

Dagfrid

Anbefalte innlegg

Jenta vår slutta med bleie i juni, hun var da akkurat 2.5 år. Hun har hatt relativt lite uhell, men de tre siste dagene har hun tissa på seg fire ganger. Tenker at det er noe oppmerksomhetsbehov. Tidligere var hun ofte ute alene med en forelder, mens lillebror som er 16 mnd yngre var inne, men nå skal han og ut, så det blir egentlig lite alenetid med bare henne. Tenker om det kanskje kan hjelpe å legge henne ett kvarter senere f.eks? Noen som har tips/råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være tilfeldigheter også, her fikk vi tilbakefall på nettene etter 1 år uten uhell, og holder på med nattebleier, normalt, hun sluttet på dagtid med bleier når hun var 2.5, på natt når hun var 3,5. Det er uansett normalt med tilbakefall, men kan jo være greit sjekke ut at det ikke er medisinsk! Vel så viktig ta henne med jevnlig på do, hun er kanskje opptatt med lek....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte henne hvorfor hun tissa på seg (første gang det skjedde). Fordi jeg hadde lyst, svarte hun. Andre gang var ute i bhg, ei ansatt spurte om hun måtte på do, det såg slik ut. Men hun sa nei og det skjedde uhell. Hun slutta dag og natt 2.5 år, vanskeligt å vite hvordan vi skal gripe det fatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Samme her; Min jente er 3 i oktober. Hun slutta med bleie 2, 5 både natt og dag, men hun begynner å tisse på seg både dag og natt. Det ser ut at hun skal på do, men jeg skjønner ikke hvorfor hun nekter? Har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...