Gå til innhold

Noen andre som har foster med utvidet nyrebekken?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er 20+2, og har termin tidlig i september. Da vi var på rutine UL på A-hus i uke 19+1, kunne de se litt utvidet nyrebekken på foster. (hø:12 mm og ve:9mm). Vi har fått time igjen den 16.mai for å se om det har forandret seg noe. Er det noen av dere som er i lignende situasjon?

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Søsteren min fikk samme beskjed da hun gikk gravid i fjor. Men jenta hennes vokste det av seg før hun ble født og har ikke hatt noen problemer siden. Hun fikk beskjed om at de fleste vokser det av seg før fødselen og de følger det nøye opp med flere ultralyder i løpet av svangerskapet heldigvis. :)

• 2 måneder senere...

Hei igjen.

Verdiene på nyrebekken hos baby holdt seg stabile flere mnd, men fikk vite på fredag at det plutselig var økt endel på høyre side  da vi var på A-hus for skjekk.  Nå venter vi på innkallelse til riksen.  Der skal de måle på nytt, og ta stilling til om vi må sette i gang fødselen.  Jeg er nå 34+4.   Alt kjennes helt uvirkelig.  Jeg engster meg  veldig for babyen, og føler ikke at jeg er klar for eng fødsel nå heller.  Huff.  Må bare vente til skjekken på riksen er ferdig...  Noen andre med lignende erfaring?!?

Annonse

Første vår hadde dette og ble fulgt opp på Riksen både inni magen og etter fødselen.

Hun vokste det av seg fa hun var ca 6 mnd:-) De følger opp og hvis det ikke blir borte av seg selv må de event inn å blokke opp hvis det er trangt i urinlederene fra nyrene til urinbekkenet.

Lykke til og prøv å slapp av og tro på at de gjør det som er best for den lille:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...