Gå til innhold

Urinveisinfeksjon og Hiprex, tranebær, mannose

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 38,5 år og gravid med tredjemann, bare tre uker på vei. Har vært mye plaget med urinveisinfeksjoner men det siste året har jeg holdt det i sjakk ved å bruke hiprex og d-mannose (sistnevnte er fantastisk effektivt!).

Nå som jeg er gravid har jeg kuttet ut d-mannose og redusert litt på hiprexen. Derav at jeg har urinveisinfeksjon nå.... typisk. Går på selexid (antibiotika).

Har tenkt til å bruke Hiprex resten av graviditeten, og kanskje d-mannose, men er litt usikker på sistnevnte siden det er et kosttilskudd (står dog mange steder at er trygt for gravide, men hvem vet, det er et relativt nytt produkt på markedet). Hiprex gjør urinen sur og i legehåndboken står det at man "ikke kjenner til" at det kan være skadelig ved graviditet.

Er det noen som har erfaringer med bruk av Hiprex etc under graviditet???

Takknemmelig for svar!!!!

Fortsetter under...

Har ikke erfaringer med det, men har et annet tips... Bøtt innpå så mye du bare orker av appelsinjuice, og hold deg så lege som mulig fra å gå på do! Jeg har slitt med kronisk urinveisinfeksjon, å lærte meg dette for mange år siden... Siden den gang har jeg sverget til dette, for det hjelper virkelig!! :) Jeg prøver å holde meg fra å gå på do i minst en time... Og da er det som regel gått over! :) Hvis ikke, så gjentar jeg den samme prossessen en gang til, og trylle-tryll så var jeg helt fin igjen :) Syren i appelsinjuicen nøytraliserer urinen og rensker godt opp... :) Skader ikke å prøve, å det er definitivt ikke skadelig for den lille i magen:) Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...