Gå til innhold

TRENING! GRAVIDYOGA OG ANDRE TILPASSETE TRENINGSFORMER

Anbefalte innlegg

Jeg er selv bare i uke 5/6, men jeg er så utrolig ivrig etter å komme igang med noen aktiviteter for gravide. Vil bare kjenne meg gravid, liksom! Det er jo så stas :) Jeg er selv treningsinstruktør, og kjenner allerede at kondisjonen er dårligere. Jeg blir fortere andpusten og svimmel, så jeg har bestemt meg for å ikke gå over 70% av maxpuls. Det er jo masssevis av fordeler med å trene under graviditeten, men vi må også lytte til kroppen og ta hensyn. Ekstra fint er det å styrke kjernemusklatur og bekkenmusklatur.

Vet dere om noen bra timer for dette? Finnes det treningssentere eller svangerskapsklinikker e.l. som tibyr tilpasset trening? Hva med gravidyoga? Forstår at det egentlig ikke er noe man gjør før om flere måneder, men jeg har så lyst til å gjøre trening med fokus på graviditeten allerede nå. Har dere erfaringer og tips? La oss dele de her :)

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg var veldig sliten i begynnelsen av svangerskapet, men begynte i uke 18 med gravidpilates og elsker det! Drøye 28 uker nå og skal igang med ny runde nå. Tror ikke du trenger gravidtilpasning før etter 1 trimester, handler jo mest om å lytte til kroppens signaler

• 2 uker senere...

Jeg er i samme situasjon som deg, CAND. Akkurat nå sykmeldt fra instruktørjobben fordi jeg blir så andpusten og svimmel. Har gjort det jeg klarer av fysisk aktivitet hele tiden og nå klarer jeg endelig også å delta på treningstimer. (er 13 uker). jeg har også lyst å prøve yoga, men når er det vanlig å begynne?

Hvor i landet bor du?

Jeg bor i Oslo. Har funnet ut at gravidyogaen på http://www.yogakurs.no/ ligger rett ved meg (bor på løkka) og når man har meldt seg på et kurs der, så kan man gå så mye man vil på alle timene. De har gravidyoga 3 / 4 ganger i uka. Jeg planla å begynne der, men var på tidlig UL igår, og oppdaget at fosteret var dødt... Så da blir det vanlig trening på meg inntil jeg blir gravid igjen. Håper det skjer fort! Del gjerne erfaringene dine ang trening og/eller yoga i svangerskapet! Kjekt å vite til neste gang.

Annonse

Jeg bor i Bergen. Instruerer sykkel, så der går det jo strengt tatt an å jukse hvis formen ikke er bra. Vil prøve meg på noen vikartimer nå etter hvert. Ser at det starter et yogakurs akkurat når vi er reist på ferie. Får se om det er flere kurs som går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...