♥Spirevipp♥ Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 Jeg begynner å jobbe om en måned, og sliter med rutiner på vesla. Alle i barselgruppa gir grøt og middag, mens vesla mi ikke er interessert. Hun spiser kun få skjeer med grøt, bittelitt fruktmos, og kniper munnen igjen...men viser jeg puppen, skal hun ha! Hun våkner fortsatt 2-3 ganger ila natten for pupp og skjønner ikke hvordan dette skal gå....er trebarnsmor, og skjønner ikke hvordan jeg skal få til en rutine bare på en liten mnd??? Gutta mine var ikke sånn... Så kan dere hjelpe meg? Hvor mange timer går det mellom hver mating, og når gir dere kun pupp/ MME? Alle sier at jeg ikke må stresse, men det er ikke noe gøy å begynne på jobb å vite at jeg tar med meg favoritt maten hennes:(
katha90 Skrevet 17. april 2013 #2 Skrevet 17. april 2013 Her så får hun mm kl.6-7 mm + mme ca.11 mm + middag (ca.60g/halvt glass med middag) (gulerot og potetpurre er en stor hit ) ca en halv time etterpå en liten skvett mme (90ml) ca kl.1900 mm og mme ca. 2000 - 2030 en porsjon grøt og så liten skvett med mm før hun legger seg,. superblid baby som vokser godt;) Tror jeg begynner med litt morgengrøt når hun nermer seg 6 mnd, og kanskje gir litt mer middag. I tilegg så får hun noen smaksprøven en og annen gangen, da får hun gjerne samme smaksprøven flere dager etter hverandre. Tror det er veldig stor forskjell på de små, vesla har vært svært interesert i maten min siden hun var 3,5mnd
Eliane Skrevet 17. april 2013 #3 Skrevet 17. april 2013 Her er det pupp ca 7. Sove i vogna når storesøster skal i barnehage,8:30 ca til 9:30,av og til 10. Leke litt, grøt med sviske ca 11 + litt vann ( liker ikke) og pupp Gå tur i vogna,sove et par timer. Hente storesøster i barnehage ca 14:30, sovner av og til litt da Pupp ca 15 Middag,koker en potet og ei gulrot, + vann og pupp ca 17 Kveldsstell litt over 18, kveldspupp 18:30 på soverommet,sovner +/- 19:00. Våkner alt fa 1-3 ganger ila natta for litt pupp. Dette er da de to ukene mannen er offshore, litt anderledes når han er hjemme. Ser nå at jeg har anske greie rutiner...
Hringariki Skrevet 17. april 2013 #4 Skrevet 17. april 2013 Vi fullammet til 5.5 mnd og hadde tenkt å fortsette til 6 som jo er anbefalt... Men, for å få litt bedre nattesøvn begge to begynte vi med en porsjon kveldsgrøt. Av og til får hun frukt/grønnsaksmos på formiddagen i tillegg. Kanskje lite hjelp i svaret mitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå