Gå til innhold

Orgasme og kort livmorhals

Anbefalte innlegg

Jeg har fått påvist tidlig modning med kort livmorhals, myk livtapp med 2 cm åpning og nebbing, noe som gjør at jeg er i risikosonen for prematur fødsel. Er uke 34+2 nå. Jeg har ekstremt sexlyst, men er redd for at en orgasme skal føre til at fødselen starter før tiden. Noen som har hørt om dette? Eller kan jeg trygt kose meg? Jeg har allerede fått beskjed om å ikke ha sex, pga prostaglandiner i sæden....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039492-orgasme-og-kort-livmorhals/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå jeg kjenner frykten din.... Jeg har det litt på samme måte etter en litt dårlig erfaring med lignende... I utgangspunktet skal deg ikke ha noe å si, men jeg er veldig forsiktig siden jeg har opplevd nettopp dette før. Jeg ville vært forsiktig, siden kroppen nå har satt deg i risikosone. Man vet aldri hva den finner på når livmoren blir gitt sammentrekninger. Selv kroppen kan misforstå!

Orgasme gir hos meg ganske sterke kynnere så skal ikke være påståelig på at det ikke kan ende med rier hos deg....

Vet ikke om det stemmer, men har faktisk hørt at de igangsettingspillene inneholder stoffer som tilsvarer 3 sædavganger og en orgasme.

Men vet ikke om de stoffene/hormonene som frigjøres ved orgssme alene kan starte en fødsel!

Nå er du jo på en annen side så langt ute i svangerskapet at det er ikke såå farlig om babyen skulle komme nå. Er rett og slett bare liten. Hvis du har så sexlyst at det gjør deg tussete så ville jeg kanskje ha tatt sjansen å få orgasme....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...