Påvei-3 Skrevet 17. april 2013 #1 Del Skrevet 17. april 2013 Jeg er 3 gangs, og har med de to første fått forholdsvis små barn. Nr.1 var 2970 gr og 45cm, nr.2 var 2700gr og 46cm. Jeg er satt opp på planlagt KS 15 Juli, termin 31 Juli. Nå sier de imidlertid at de kommer til å framskynde KS om han viser seg å være liten etter vekstkontrollene. Skal inn til første kontroll 21 Mai, og kjenner jeg begynner å bli litt stressa Har noen av dere opplevd dette, eller noe lignende? Og hvor mye vekstavvik skal til før de gjør noe sånt? Vil gjerne ha han "inni der" til satt dato Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039475-vestavvik-ved-vekstkontroll/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Madam Mim♥ Skrevet 17. april 2013 #2 Del Skrevet 17. april 2013 Fremskynding pga den er liten, men følger sin egen kurve??? Da har de tydeligvis forskjellig praksis :-) Jeg ble lagt inn på sykehus med -25% i avvik i uke 30. Har hatt kontroller en ganger i uka etter dette. Heldigvis så er ikke avviket så stort som først antatt, det er nå på rundt 10% ved hver kontroll. Min ul lege sier at det gjør ingenting at han er liten så lenge alt annet er normalt. Han er estimert til å bli ca 3 kg ved termin. Nå i uke 34+5 var han 2165g. Eneste jeg er blitt lovet er å bli satt igang på termindagen dersom han ikke kommer før, men dette er fordi jeg har fått mange skremmende beskjeder og de vil da ikke at jeg skal bekymre meg lenger enn nødvendig. Fikk blandt annet beskjed om tidligere at i uke 34 skulle han ut uansett fordi da villa han ha det bedre på utsiden. Dette gikk de bort fra igjen i uke 33 og jeg kan bare gåt til det starter av seg selv. Håper det starter i uke 37/38 jeg da. Man blir lei når man tror man skal møte babyen i uke 34 og så må man gå i opptil 6 uker til :-) Masse lykke til med nr 3 :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039475-vestavvik-ved-vekstkontroll/#findComment-145262278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå