Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #1 Skrevet 16. april 2013 Min toåring (snart tre) har i det siste begynt å putte ting i lommene når hun er borte hos andre. Samme med barnehagen, senest i dag plukket jeg tusjer og klosser ut av lommen hennes. Jeg sier at det ikke er lov å ta andres ting, da bare ler hun. Hvordan griper jeg an dette? Noen andre som har hatt langfingrede barn? Anonym poster: 0c91ceb38282094c78a8ab438c9d924e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #2 Skrevet 16. april 2013 Sånn holder sønnen min på også. Eller, han er egentlig ferdig med denne perioden nå, tror det er ganske vanlig å ha en slik periode. Så oppdaget jeg at det ikke bare var ham, men faktisk ganske vanlig i barnehagen, de hadde nærmest en slags lek med å putte ting i lommene. Det er bare å legge inn fast rutine med å sjekke lommer før dere forlater et åsted. Ikke lag noe stort nummer ut av det, da blir det bare en morsom lek. Si bare at disse lekene er barnehagen sine, så de må vi legge igjen før vi går. Enkelt og greit. Da går det over av seg selv etter en liten stund. Ikke noe vits i å gjøre masse ut av det når de er så små. Anonym poster: c18bee8300a362b3a836e518f1b4895c
Tante Gustava Skrevet 16. april 2013 #3 Skrevet 16. april 2013 Jeg tror dette er en fase de er gjennom. 4-åringen her gjør det også, det vil si egentlig bare fra barnehagen. Han kommer hjem med mye rart altså, og jeg vet at de andre også gjør det. Det sier i alle fall de som jobber der. Jeg prøver å huske å sjekke lommene før vi drar hjem på ettermiddagen og hvis det er noe der så tar jeg det bare ut og minner ham om at vi ikke kan ta med ting hjem fra barnehagen uten å lage noe styr om det.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #4 Skrevet 16. april 2013 Man kapper av dem fingrene. Anonym poster: 78af5db67ea7f4642cf3087b0a0e5256
MammantilNurket Skrevet 16. april 2013 #5 Skrevet 16. april 2013 (endret) Sånn holder sønnen min på også. Eller, han er egentlig ferdig med denne perioden nå, tror det er ganske vanlig å ha en slik periode. Så oppdaget jeg at det ikke bare var ham, men faktisk ganske vanlig i barnehagen, de hadde nærmest en slags lek med å putte ting i lommene. Det er bare å legge inn fast rutine med å sjekke lommer før dere forlater et åsted. Ikke lag noe stort nummer ut av det, da blir det bare en morsom lek. Si bare at disse lekene er barnehagen sine, så de må vi legge igjen før vi går. Enkelt og greit. Da går det over av seg selv etter en liten stund. Ikke noe vits i å gjøre masse ut av det når de er så små. Anonym poster: c18bee8300a362b3a836e518f1b4895c Signerer denne Barnehagetantene pleier ikke å anmelde tyveri av klosser (ikke så ofte i alle fall). Avkapping av fingre fungerer dårlig da disse har tendens til å ikke vokse ut igjen. Endret 16. april 2013 av MammantilNurket
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 16. april 2013 #6 Skrevet 16. april 2013 Jeg var i alle fall slik når jeg var tre år. Har aldri siden hatt noen hang til kleptomani
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #7 Skrevet 16. april 2013 Jeg trodde det var noe alle barn gjorde i en periode. Ikke for å stjele, men fordi det var gøy å sette ting i lommene sine. Min satte iallefall alt i lommene sine. Var det ikke leker så var det stein, sand, kongler osv. Jeg gjorde aldri noe stort nummer av det men sa at lekene måtte være i bhg for om alle tok lekene med seg hjem hadde de ingenting å leke med når de var i barnehagen. Anonym poster: e760d4012053beff3c03a996feaae03d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå