*oktobergutt 12* Skrevet 16. april 2013 #1 Del Skrevet 16. april 2013 Gutten min er blitt 6 mnd og jeg gir han grøt på kvelden (havregrøt blandet med litt fruktmos). Han spiser som regel bare en 1/2 posjon. Får også litt smaksprøver i løpet av dagen, gjerne litt fruktmos på formiddagen. Jeg "fullammer" han ellers. Tenkte jeg skulle forsøke meg på litt middagsglass (smaksprøve) men han brakk seg og kastet opp, smakte tydeligvis helt forferdelig. Syntes selv det smakte og luktet som kattemat! (kyllingfrikasse fra Nestle). Har forsøkt å lage avokadomos, gulrotmos & søtpotet samt brokkolimos men han vil ikke ha noe av dette heller. Grynter på nesa og spytter alt ut igjen. Kun grøt og fruktmos som sklir ned. Kom gjerne med tips om hva dere lager og serverer deres babyer som de liker! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skywize Skrevet 16. april 2013 #2 Del Skrevet 16. april 2013 Vi har også en på 6 mnd som fikk servert kyllingfrikasse uten hell... Hjemmelagd fiskebolle med potet, gulrot og litt morsmelk er hittil en kjempefavoritt, i tillegg til pasta bolognese fra Nestle. Så mye annen middagsmat har vi ikke rukket å prøve. Han har heller aldri likt grønnsaksmos, men elsker grøt og fruktpure. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145260576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 16. april 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 16. april 2013 Vi har også en på 6 mnd som fikk servert kyllingfrikasse uten hell... Hjemmelagd fiskebolle med potet, gulrot og litt morsmelk er hittil en kjempefavoritt, i tillegg til pasta bolognese fra Nestle. Så mye annen middagsmat har vi ikke rukket å prøve. Han har heller aldri likt grønnsaksmos, men elsker grøt og fruktpure. Godt å høre det er flere. Leste akkurat et sted at det tok ca 20 ganger før de liker en ny "smak". Hjemmelaget er nok det beste ja (det syntes jeg jo selv også....) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145260650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
.Lillemy. Skrevet 16. april 2013 #4 Del Skrevet 16. april 2013 Når min var 6 mnd spiste han grøt morgen og kveld og fruktmos midt på dagen. Har laget grønnsaksmos som han fikk flere ganger, men han var ikke så begeistret for det, eneste som gikk ned av grønnsaker var gulerot med potet, men vi fortsatte og gi smaksprøver på middag ofte, og først når han ble 8 mnd ville han ha middag, da gikk det nd på høykant, både hjemmelaget og middagsglass :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145260802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
katha90 Skrevet 16. april 2013 #5 Del Skrevet 16. april 2013 er ikke 6mnd enda, men svarer likavell Her så får hun mm kl.6-7 mm + mme ca.11 mm + middag (ca.60g/halvt glass med middag) (gulerot og potetpurre er en stor hit ) ca en halv time etterpå en liten skvett mme (90ml) ca kl.1900 mm og mme ca. 2000 - 2030 en porsjon grøt og så liten skvett med mm før hun legger seg,. superblid baby som vokser godt;) Tror jeg begynner med litt morgengrøt når hun nermer seg 6 mnd, og kanskje gir litt mer middag. I tilegg så får hun noen smaksprøven en og annen gangen, da får hun gjerne samme smaksprøven flere dager etter hverandre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145260961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 16. april 2013 #6 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Gutten min er 6,5 mnd. Ca kl 7: Mm Ca kl 9: grøt+vann Ca kl 12 MME Ca kl 14 middag + vann Ca kl 16 mm Ca 1730 grøt+vann Ca 1830 MM Gutten min elsker mat og spiser ALT Endret 16. april 2013 av Lisse_01 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145261387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puppen og lillemor Skrevet 17. april 2013 #7 Del Skrevet 17. april 2013 6 måneder i slutten av denne uka: - ca kl. 8: mm - ca 11: mm + halv porsjon grøt med sviskemos - ca 14: mm - ca 18: mm + halv porsjon grøt med sviskemos Har prøvd masse forskjellige fruktmoser, grønnsaksmos som smaksprøver osv, men han har fått så veldig hard mage, så nå får han kun risgrøt og sviskemos en stund før vi starter introduksjon av frukt og grønnsaker på nytt senere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145261990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbamamma88 Skrevet 17. april 2013 #8 Del Skrevet 17. april 2013 - ca 08.00 gröt - ca 11.30 litet glas med hemmalagd mat - ca 14.30 mm (ska börja introducera bröd) - ca 18.00 gröt I tillägg erbjuds hon mm efter måltiderna och hon nattammar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145262015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ina.89 Skrevet 17. april 2013 #9 Del Skrevet 17. april 2013 Vår lille får mm ca 16.30. Og grøt ca 18.30. Mm kl19 på soverommet. Når kl nærmer seg 18 er hun trøtt og skikkelig grinete. Og å gi grøten kl 18.30 er en kamp med grining. Men hun elsker grøten. Burde vi gitt den tidligere? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145262389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterblomst Skrevet 17. april 2013 #10 Del Skrevet 17. april 2013 5,5mnd 0730 mme 11-12 mme+litt middag (ikke veldig stas..driver på med å lage diverse varianter )+ litt fruktmos 15-16 mme 18-20 grøt m fruktmos litt mme mme før legging Hun har de siste par ukene drukket mindre å mindre mme, vet ikke hvorfor.. melkelei?? så jeg tenkte å begynne å gi et grøtmåltid til til frokost nå.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145264436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 18. april 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 18. april 2013 5,5mnd 0730 mme 11-12 mme+litt middag (ikke veldig stas..driver på med å lage diverse varianter )+ litt fruktmos 15-16 mme 18-20 grøt m fruktmos litt mme mme før legging Hun har de siste par ukene drukket mindre å mindre mme, vet ikke hvorfor.. melkelei?? så jeg tenkte å begynne å gi et grøtmåltid til til frokost nå.. Hva slags middag lager du? Trenger litt tips her. Han liker ikke grønnsaksmos.... men jeg skal selvsagt ikke gi opp! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145264983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 18. april 2013 #12 Del Skrevet 18. april 2013 5,5 mnd: mm ca hver time hele dagen. Hun får i tillegg fast føde 3 ganger i løpet av dagen. Grøt, avocado, gulrot eller fruktpure. Vi prøver oss litt frem. Hun får mm ofte men prøver å drøye det litt nå. Håper å få inn litt mere mengder med fast føde slik at hun skal bli mett og sove godt hun får mat 2-3 ganger mellom 24-06 men ingen netter er like Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145265579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 18. april 2013 #13 Del Skrevet 18. april 2013 5,5 mnd: mm ca hver time hele dagen. Hun får i tillegg fast føde 3 ganger i løpet av dagen. Grøt, avocado, gulrot eller fruktpure. Vi prøver oss litt frem. Hun får mm ofte men prøver å drøye det litt nå. Håper å få inn litt mere mengder med fast føde slik at hun skal bli mett og sove godt hun får mat 2-3 ganger mellom 24-06 men ingen netter er like Ammer du HVER time? Blir du kunne lei og sliten av ammingen ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145265592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 18. april 2013 #14 Del Skrevet 18. april 2013 5,5 mnd: mm ca hver time hele dagen. Hun får i tillegg fast føde 3 ganger i løpet av dagen. Grøt, avocado, gulrot eller fruktpure. Vi prøver oss litt frem. Hun får mm ofte men prøver å drøye det litt nå. Håper å få inn litt mere mengder med fast føde slik at hun skal bli mett og sove godt hun får mat 2-3 ganger mellom 24-06 men ingen netter er like Ammer du HVER time? Blir du kunne lei og sliten av ammingen ? jo litt sliten, men hun skal ammes i søvn også så derfor blir det så ofte. Hun kan klare 2 timer uten mat innimellom. Hun spiser på 5 minutter så det går fort. Prøver å få litt rutiner slik at hun kan ha litt mer faste måltider for da kan hun heller spise mer når hun først spiser. Ikke lett for mm metter ikke så mye. Blir også bedre når hun klarer mer fast føde. Nå kjører jeg på med det jeg får i henne av både grøt og frukt/ grønt. Gir blaffen i at jeg bare bør gi smaksprøver. Nå er målet å få henne mett mm får hun nok av. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145266674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterblomst Skrevet 18. april 2013 #15 Del Skrevet 18. april 2013 5,5mnd 0730 mme 11-12 mme+litt middag (ikke veldig stas..driver på med å lage diverse varianter )+ litt fruktmos 15-16 mme 18-20 grøt m fruktmos litt mme mme før legging Hun har de siste par ukene drukket mindre å mindre mme, vet ikke hvorfor.. melkelei?? så jeg tenkte å begynne å gi et grøtmåltid til til frokost nå.. Hva slags middag lager du? Trenger litt tips her. Han liker ikke grønnsaksmos.... men jeg skal selvsagt ikke gi opp! jeg lager søtpotet blandet med vanlig potet + en skje med melkepulver i, evt kan du ha ferdigblandet melk oppi. Hun er ikke superbegeistret men gir til hun ikke vil ha mer og har evt en dag opphold... gulerot og potet mikset med 1/2 teskje smør (skal kjøpe smør uten salt).. kan ha melk oppi alle blandinger om baby ikke er så begeistret.. da blir det litt mer grøtaktig avocadomos..men den har jeg hatt opphold med da hun ikke var så gira. men skal prøve igjen. Denne kan også has i risgrøt som er nøytral og kan blandes med mange ting ! så har jeg kjøpt blomkål som jeg skal prøve imorgen (most med melk og evt litt smør i) og i en bok jeg har står det kålrot blandet med aprikos!!! det vil jeg også prøve etterhvert da lar du aprikosene ligge i bløt natten over før de kokes med kålroten. der kan du evt også ha i melk/pulver om du vil. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145267513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleolebolle1 Skrevet 18. april 2013 #16 Del Skrevet 18. april 2013 Jenten min elsker mat og har fått fast føds siden hun var fire måneder (pga hun bare får mme og viste tydelig interesse for mat). Vi begynte med frukt og grønnsakspurrer. Vi tester hver nye smak i minst tre dager. En vanlig dag ser ca sånn ut for tiden; 08:00 - 200 ml mme 11:00 - 100 g (halvt 6 mnd glass) middag + 170 ml mme 15:00 - 200 ml mme 18:30 - grøt med 1 dl pulver 19:30 - 170 - 200 ml mme Får som regel noe å smake på i "baby safe feeder" når jeg lager middag, eller får smake på grønnsaker vi har til middag og gjerne smoothie eller fruktpurree som mellommåltid. Av middag så er nå nesle sine 6 mnd glass som er mest populær - mormors lapskaus og lammegryte er mest populær, men har ikke fått testet så mange av de enda Neste vi skal prøve på nå er å introdusere gluten og så melk. Gruer meg litt til det for hun var veldig dårlig pga melkeintoleranase tidligere. Har fått beskjed av barnelege at vi skal begynne å teste om hun har vokst der av seg.. :/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145267754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 18. april 2013 #17 Del Skrevet 18. april 2013 5,5 mnd: mm ca hver time hele dagen. Hun får i tillegg fast føde 3 ganger i løpet av dagen. Grøt, avocado, gulrot eller fruktpure. Vi prøver oss litt frem. Hun får mm ofte men prøver å drøye det litt nå. Håper å få inn litt mere mengder med fast føde slik at hun skal bli mett og sove godt hun får mat 2-3 ganger mellom 24-06 men ingen netter er like Ammer du HVER time? Blir du kunne lei og sliten av ammingen ? jo litt sliten, men hun skal ammes i søvn også så derfor blir det så ofte. Hun kan klare 2 timer uten mat innimellom. Hun spiser på 5 minutter så det går fort. Prøver å få litt rutiner slik at hun kan ha litt mer faste måltider for da kan hun heller spise mer når hun først spiser. Ikke lett for mm metter ikke så mye. Blir også bedre når hun klarer mer fast føde. Nå kjører jeg på med det jeg får i henne av både grøt og frukt/ grønt. Gir blaffen i at jeg bare bør gi smaksprøver. Nå er målet å få henne mett mm får hun nok av. Hun er jo 5,5 mnd. Og hvis hun ammes hver time så er hun tydeligvis sulten. Det hadde jeg aldri orket. Gutten min begynte sånn da han var 4,5 mnd. Da var det rett på grøt. Ta han var 5,5 mnd fikk han grøt både morgen og kveld. Og smaksprøver i tillegg. Og avlaster med en flaske MME på dagen, for jeg ble spist opp. Høres ut som du også blir spist opp Men all ære til deg. Er ikke negativt. Men må være slitsomt for deg tenker jeg. Hvis du orker, så er det jo bare å kjøre på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145267852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 19. april 2013 #18 Del Skrevet 19. april 2013 5,5 mnd: mm ca hver time hele dagen. Hun får i tillegg fast føde 3 ganger i løpet av dagen. Grøt, avocado, gulrot eller fruktpure. Vi prøver oss litt frem. Hun får mm ofte men prøver å drøye det litt nå. Håper å få inn litt mere mengder med fast føde slik at hun skal bli mett og sove godt hun får mat 2-3 ganger mellom 24-06 men ingen netter er like Ammer du HVER time? Blir du kunne lei og sliten av ammingen ? jo litt sliten, men hun skal ammes i søvn også så derfor blir det så ofte. Hun kan klare 2 timer uten mat innimellom. Hun spiser på 5 minutter så det går fort. Prøver å få litt rutiner slik at hun kan ha litt mer faste måltider for da kan hun heller spise mer når hun først spiser. Ikke lett for mm metter ikke så mye. Blir også bedre når hun klarer mer fast føde. Nå kjører jeg på med det jeg får i henne av både grøt og frukt/ grønt. Gir blaffen i at jeg bare bør gi smaksprøver. Nå er målet å få henne mett mm får hun nok av. Hun er jo 5,5 mnd. Og hvis hun ammes hver time så er hun tydeligvis sulten. Det hadde jeg aldri orket. Gutten min begynte sånn da han var 4,5 mnd. Da var det rett på grøt. Ta han var 5,5 mnd fikk han grøt både morgen og kveld. Og smaksprøver i tillegg. Og avlaster med en flaske MME på dagen, for jeg ble spist opp. Høres ut som du også blir spist opp Men all ære til deg. Er ikke negativt. Men må være slitsomt for deg tenker jeg. Hvis du orker, så er det jo bare å kjøre på. ja nå har jeg holdt ut så lenge så da kan jeg jo fortsette hun har aldri tatt flaske selv om vi har øvd hver dag i perioder. Fikk mm i flasken med ble sint hun blir fort sulten ja, så derfor gir jeg henne mm med en gang hun sutrer. Det hjelper alltid. Men hun bruker nok puppen for kos av og til også. Spesielt når hun blir trøtt. Jeg er ganske sliten og har gått ned 7 kg etter at gravidkiloene var borte. Regner med at det går seg til etterhvert Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145268982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsa88 Skrevet 19. april 2013 #19 Del Skrevet 19. april 2013 MIn er 6 måneder og får: 06-07: mm 08: prøver med litt brødskive, blir fort spyttet ut men prøver lell + mm ca.11: en posjon grøt + litt hjemmelaget fruktmos + vann + mm til slutt ca 14: fruktmos + mm 16: middag, litt grønnsaker + vann + mm 18: grøt + fruktmos + vann + mm 19-20 mm før leggetid Skal lage en posjon med hjemmelaget middag i morgen, siden glassene smaker pyton. mamma lærte meg en oppskrift med potet, gulrot og leverpostei pga jern Håper dette vil gå bedre enn glassene.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145270538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 19. april 2013 #20 Del Skrevet 19. april 2013 5,5 mnd: mm ca hver time hele dagen. Hun får i tillegg fast føde 3 ganger i løpet av dagen. Grøt, avocado, gulrot eller fruktpure. Vi prøver oss litt frem. Hun får mm ofte men prøver å drøye det litt nå. Håper å få inn litt mere mengder med fast føde slik at hun skal bli mett og sove godt hun får mat 2-3 ganger mellom 24-06 men ingen netter er like Ammer du HVER time? Blir du kunne lei og sliten av ammingen ? jo litt sliten, men hun skal ammes i søvn også så derfor blir det så ofte. Hun kan klare 2 timer uten mat innimellom. Hun spiser på 5 minutter så det går fort. Prøver å få litt rutiner slik at hun kan ha litt mer faste måltider for da kan hun heller spise mer når hun først spiser. Ikke lett for mm metter ikke så mye. Blir også bedre når hun klarer mer fast føde. Nå kjører jeg på med det jeg får i henne av både grøt og frukt/ grønt. Gir blaffen i at jeg bare bør gi smaksprøver. Nå er målet å få henne mett mm får hun nok av. Hun er jo 5,5 mnd. Og hvis hun ammes hver time så er hun tydeligvis sulten. Det hadde jeg aldri orket. Gutten min begynte sånn da han var 4,5 mnd. Da var det rett på grøt. Ta han var 5,5 mnd fikk han grøt både morgen og kveld. Og smaksprøver i tillegg. Og avlaster med en flaske MME på dagen, for jeg ble spist opp. Høres ut som du også blir spist opp Men all ære til deg. Er ikke negativt. Men må være slitsomt for deg tenker jeg. Hvis du orker, så er det jo bare å kjøre på. ja nå har jeg holdt ut så lenge så da kan jeg jo fortsette hun har aldri tatt flaske selv om vi har øvd hver dag i perioder. Fikk mm i flasken med ble sint hun blir fort sulten ja, så derfor gir jeg henne mm med en gang hun sutrer. Det hjelper alltid. Men hun bruker nok puppen for kos av og til også. Spesielt når hun blir trøtt. Jeg er ganske sliten og har gått ned 7 kg etter at gravidkiloene var borte. Regner med at det går seg til etterhvert Kjenner meg igjen ang. vekta. Gikk nes 9 kg, og så ut som et beinrangel. Folk begynte å reagere. Men så fort jeg har kuttet ned har jeg gått opp 2,5 igjen. På meg stoppet ikke vektnedgangen. Pass på Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145271033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 20. april 2013 #21 Del Skrevet 20. april 2013 5,5 mnd: mm ca hver time hele dagen. Hun får i tillegg fast føde 3 ganger i løpet av dagen. Grøt, avocado, gulrot eller fruktpure. Vi prøver oss litt frem. Hun får mm ofte men prøver å drøye det litt nå. Håper å få inn litt mere mengder med fast føde slik at hun skal bli mett og sove godt hun får mat 2-3 ganger mellom 24-06 men ingen netter er like Ammer du HVER time? Blir du kunne lei og sliten av ammingen ? jo litt sliten, men hun skal ammes i søvn også så derfor blir det så ofte. Hun kan klare 2 timer uten mat innimellom. Hun spiser på 5 minutter så det går fort. Prøver å få litt rutiner slik at hun kan ha litt mer faste måltider for da kan hun heller spise mer når hun først spiser. Ikke lett for mm metter ikke så mye. Blir også bedre når hun klarer mer fast føde. Nå kjører jeg på med det jeg får i henne av både grøt og frukt/ grønt. Gir blaffen i at jeg bare bør gi smaksprøver. Nå er målet å få henne mett mm får hun nok av. Hun er jo 5,5 mnd. Og hvis hun ammes hver time så er hun tydeligvis sulten. Det hadde jeg aldri orket. Gutten min begynte sånn da han var 4,5 mnd. Da var det rett på grøt. Ta han var 5,5 mnd fikk han grøt både morgen og kveld. Og smaksprøver i tillegg. Og avlaster med en flaske MME på dagen, for jeg ble spist opp. Høres ut som du også blir spist opp Men all ære til deg. Er ikke negativt. Men må være slitsomt for deg tenker jeg. Hvis du orker, så er det jo bare å kjøre på. ja nå har jeg holdt ut så lenge så da kan jeg jo fortsette hun har aldri tatt flaske selv om vi har øvd hver dag i perioder. Fikk mm i flasken med ble sint hun blir fort sulten ja, så derfor gir jeg henne mm med en gang hun sutrer. Det hjelper alltid. Men hun bruker nok puppen for kos av og til også. Spesielt når hun blir trøtt. Jeg er ganske sliten og har gått ned 7 kg etter at gravidkiloene var borte. Regner med at det går seg til etterhvert Kjenner meg igjen ang. vekta. Gikk nes 9 kg, og så ut som et beinrangel. Folk begynte å reagere. Men så fort jeg har kuttet ned har jeg gått opp 2,5 igjen. På meg stoppet ikke vektnedgangen. Pass på ja det er rart hvordan denne vekten har rast ned jeg er ikke svimmel lenger sånn som jeg var de 3-4 første mnd, så jeg spiser mer nå hvertfall. Jeg kan gå ned 3 kg til før jeg på grensen til undervektig så jeg skal være forsiktig. Nå putter jeg i henne så mye fast føde jeg klarer, men det tar sin tid Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145271574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 20. april 2013 #22 Del Skrevet 20. april 2013 Gutten min er blitt 6 mnd og jeg gir han grøt på kvelden (havregrøt blandet med litt fruktmos). Han spiser som regel bare en 1/2 posjon. Får også litt smaksprøver i løpet av dagen, gjerne litt fruktmos på formiddagen. Jeg "fullammer" han ellers. Tenkte jeg skulle forsøke meg på litt middagsglass (smaksprøve) men han brakk seg og kastet opp, smakte tydeligvis helt forferdelig. Syntes selv det smakte og luktet som kattemat! (kyllingfrikasse fra Nestle). Har forsøkt å lage avokadomos, gulrotmos & søtpotet samt brokkolimos men han vil ikke ha noe av dette heller. Grynter på nesa og spytter alt ut igjen. Kun grøt og fruktmos som sklir ned. Kom gjerne med tips om hva dere lager og serverer deres babyer som de liker! Yngste jenta mi får ikke fast føde enda, men med eldste så strevde jeg lenge for å få henne til å spise middag. Trodde jo at hun kom til å ta middagsglass så lett som bare det da hun ikke var vant til andre smaker, men der tok jeg feil gitt. Jenta mi vill ha smak på maten. Så etter maaaaange middagsglass rett i søpla så begynte jeg å lage selv. F.eks. hvis vi hadde fiskeboller til middag, så lagde jeg fiskeboller til henne også, men istede for å bruke kumelk i sausen så brukte jeg Nan. Jeg kuttet ned betraktelig på saltet, men litt fikk hun. I tillegg brukte jeg litt pepper, muskatt, ol. Slik gjorde jeg mad all mat til henne. Men ja, hun fikk ferdigsauser av f.eks. kjøttdeigsaus ol. (jeg er elendig på sauser...) Og da begynte hun å spise! Jeg blandet aldri alt i samme mikseren da. Lagde opp posjoner med grønnsaksmos, fiskeboller, kjøttkake, biff, kyllingfilet, laks, spaghetti ol. Alt brl fryst hver for seg også varmet jeg opp det hver for seg. På denne måten fikk hun det samme som vi fikk, kun mer babyvennllig. Fiskeboller i Nansaus var det første hun spiste, og da spiste hun alt. Jeg var så glad at jeg gråt. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039349-hva-spiser-deres-babyer-p%C3%A5-6-mnd/#findComment-145271773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå