Gå til innhold

***IKM VEKE 20***

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I går svitsjet jeg over fra bidronning gele til wild yam;) Aner jo ikke når EL er siden jeg ikke tester, men tror den var i går, pga stikkinger. Ble litt smørning bak kneskåler, på håndledd, hals og bryst.. haha! Alt vi tester ut for bebiser! ;) Ønker, ønske!

I går svitsjet jeg over fra bidronning gele til wild yam;) Aner jo ikke når EL er siden jeg ikke tester, men tror den var i går, pga stikkinger. Ble litt smørning bak kneskåler, på håndledd, hals og bryst.. haha! Alt vi tester ut for bebiser! ;) Ønker, ønske!

Jeg ser frem til å prøve ut kremen min jeg også!! Om bare den hersens el kan komme snart hehe

Føler meg skikkelig desperat som prøver kremer og det som er, men fader heller! Jeg blir jo gæren av alt dette. Halvannet år snart med prøving og null, niks, nada! Ikke så mye som en skyggestrek engang har jeg hatt. Så prøves det som prøves kan :D

Blir gjerne med her jeg også. IKM 15. mai.

Jeg var gravid i fjor, oppdaget det i 8. uke, men i 10. uke var det over. Har etter det notert meg tidspunktene for 1. blødningsdag, men ikke prøvd aktivt egentlig. Hadde håpet at det "bare skulle skje", sånn som sist gang ;) Men nå ser det ut til at vi må være litt mer konkrete, så denne gangen tror jeg at vi traff både før, rett på og etter EL. Krysser fingre :)

Jeg hadde ganske kraftige symptomer sist, så jeg tror nok at jeg kommer til å kjenne veldig godt etter.. Jeg var veldig øm i brystene, var kvalm i 4-5 uker og fikk etterhvert ganske kraftige ligamentsmerter. Hvis jeg reiste meg for brått, måtte jeg krøke meg sammen igjen. Man kan jo lure på hvordan det kunne gå 8 uker før jeg tok hintet... Det skjer ikke denne gangen, for å si det sånn! ;)

Velkommen SpirenMin!

Spennende å prøve aktivt da :)

Du får prøve å ikke bli dratt inn i de testomanes klubb :P Her så testes det fra dagen etter el (omtrent) og testene blir tydet opp og ned og sideveis for hvis man holder den i 37graders vinkel når sola står som høyest og hanen har galt så er det nok en skyggestrek som skimtes :D Det skal være godt gjort å ikke oppdage at man er gravid før det har gått 8 uker her :)

Jeg venter ENDA på at cbfm skal slå ut på max.. Kanskje den ikke kommer til å slå ut i det hele tatt? Jeg sa til meg selv at jeg skulle prøve 3mnd med bidronninggele og dette er jo bare måned 2 så jeg får bare holde ut.

Endret av PeppaPig

Takk for det, PeppaPig :)

Hva er cbfm?

Testomane ja, hehe... Ser for meg analyserundene som foregår :D Jeg har ingen tester liggende, så da er det jo veldig enkelt egentlig. Vet at hvis jeg har dem på badet så kommer jeg til å falle for fristelsen, og så blir det mer stress enn nødvendig. Dersom det ikke lykkes denne gangen så tror jeg at jeg har lyst til å kjøpe EL-tester, for jeg føler ikke jeg har noe tid å miste egentlig. Hvem vet hvor lang tid dette kan ta, jeg er allerede 32 år så føler jeg ligger litt bakpå. Har jo lyst på flere barn, så da er det bare å henge i ;)

I dag har jeg faktisk kjent symptomer, stikninger nederst i magen og kvalme. Men det kan jo skyldes så mye annet, for eksempel at jeg stressa så fælt på jobb i dag at jeg ikke rakk å ta lunsjpause, slukte et par knekkebrød ved pulten midt på dagen, og tror ikke jeg fikk drukket noe særlig vann heller.

Hva er det disse kremene dere skriver om skal gjøre? Er de til smøring eller til spising? *undrer*

Annonse

Hei igjen:)

Hva er cbfm?

Er det noen som får større bryster etter eggløsning? Mine har vokst med to str. på en uke. Brukte 65F, i dag var det så ubehagelig at jeg måtte innom change. Hun målte meg til en 65H. Jeg har aldri hatt så store bryster før.

Er bare en uke og en dag siden eggløsning, det er vel ikke mulig å merke noe så tidlig? Må vel være noe annet?

Cbfm er clearblue fertilitetsmonitor. Den viser hvilke perioder du er fruktbar og mest fruktbar i syklusen din;

http://www.clearblue.com/no/clearblue-fertilitetsmonitor.php

Det tok meg 3mnd å bli gravid med førstemann ved å bruke denne her. Med andremann så har vi nå prøvd i halvannet år, men jeg tror det skyldes medisiner som mannen må gå på som kan gjøre han infertil. Lang historie kort så har han endelig forstått det og skal avlevere sædprøve og hvis mistanken min er riktig så går vi videre til icsi :)

Wild yam/progesteron er en krem som man smører på kroppen. (Jeg har hvertfall krem, vet ikke om man får de i piller). Den skal hjelpe å tilføre kroppen progesteron (hormon). Hvis kroppen produserer for lite progesteron ifht østrogen så kan det føre til at et befruktet egg ikke fester seg og/eller at lutealfasen er for kort (bør være på mer enn 10 dager, gj snittlig er 14).

Jeg er egentlig ganske var med å tilføre kroppen ekstra hormoner uten at en lege har anbefalt det. Men wildyam er naturlig og kroppen skal visstnok kvitte seg med det overflødige så man kan ikke "overdose" på det, eller ende opp med for mye av det i kroppen.

Hva er cbfm?

Er det noen som får større bryster etter eggløsning? Mine har vokst med to str. på en uke. Brukte 65F, i dag var det så ubehagelig at jeg måtte innom change. Hun målte meg til en 65H. Jeg har aldri hatt så store bryster før.

Er bare en uke og en dag siden eggløsning, det er vel ikke mulig å merke noe så tidlig? Må vel være noe annet?

Mine er også større og føles tunge, og eg har 80H..men er ikkje ømme, berre at det stikk litt i dei, og akkurat som at det klør litt også. Eg er spent, og kjenner eg blir lei meg dersom eg nå testar negativt, så samtidig som eg vil testa, så er eg redd for resultatet...gir det meining?

Heihei :)

Jeg tror jeg har ikm 17 mai! Tror jeg mistet forrige mnd og nå er syklus litt på en snurr. Jeg fikk en blødning 21 april som bare var 9 dpo. Men det som var så rart var at det kjentes ut som to eggløsninger, så blødning 11 og 9 dpo altså. Aner ikke om dette går an engang, men gutten min på 13 mnd ville plutselig ikke ha puppen mer og jeg tisset heeeele tiden. Blødningen var annerledes enn vanlig også. Har aldri mistet før, men nå fikk jeg plutselig EL fredag 3 mai (rett etter lunsj). Hadde forsåvidt hatt fertilt slim i et par dager - men egentlig ikke veldig mye. Klar stikning i høyre side fredagen (venstre forrige gang) og mye slim. Fikk med mannen på en kjapp en rett etter jobb (vi dro hjem først og hentet i bhg etterpå ;) ). Fertilt slim lørdagen og litt søndag også, men da fikk vi ikke til aksjelegging... Føles litt stusselig med bare ett forsøk denne pp! Men tror det var rett tid, så rarere ting har vel skjedd før :)

Da jeg ble gravid med lillegullet mitt følte jeg at tante skulle komme i en uke før ikm. Gikk på do hele tiden fordi jeg redd for å blø gjennom, og tilslutt testet jeg bare for å vite et par dager før ikm. Clearblue, med er stort pluss på! Større pupper (men ingen endring i bhstr), hyppig tissing.

Hva er cbfm?

Mine er også større og føles tunge, og eg har 80H..men er ikkje ømme, berre at det stikk litt i dei, og akkurat som at det klør litt også. Eg er spent, og kjenner eg blir lei meg dersom eg nå testar negativt, så samtidig som eg vil testa, så er eg redd for resultatet...gir det meining?

Ja, jeg kommer ikke til å tørre å teste før etter IKM. Er bedre å bare få TR, enn å teste negativt.

Her har jeg ingen aning på når EL er / eventuelt har vært.. Litt rart å ikke teste og bare satse på annen hver dag.. Men føler litt av "stresset" har forsvunnet..

Men, fikk vite at venninna mi er 14 uker på vei i går.. Prøvd 2 mnd.. Da blir jeg så skuffet:(

Peppa - hva sier monitor?

Endret av Sidney

Hei hei alle sammen :) I dag er jeg så avslappet, har vært på stressmestringskurs i regi av sykehuset, det er en yogalærer som holder kurs og det er veldig deilig. Men klarte ikke å ligge på magen på gulvet, litt ømme bryster. *prøver å ikke innbille seg noe*

Takk for info om kremer og cbfm, skulle det ikke klaffe denne perioden så blir det nok en slik tester.

Annonse

Sidney: monitor sier høy. Sukk! Kan den ikke bare komme da?!

"Alle" rundt meg er gravide nå eller har fått babyer og jeg kjenner at jeg er litt misunnelig på dem... men det blir vel min tur snart håper jeg! Stressnivået er lavt akkurat nå fordi mannen har sagt seg villig til å levere sædprøve (Endelig!!) Vil liksom bare vite om vi må gå videre med ivf/icsi eller om vi har sjans med naturmetoden...

Merker at jeg blir mindre og mindre aktiv. Skjønner egentlig ikke hva som skjer. Er ferdig med min andre pergotimekur grunnet PCO og hadde mensen slik jeg pleier, men fra dag 10 t.o.m i dag 22 har jeg hatt blødninger og murringer hver dag hele dagene. Ubehagelig! Ikke fikk jeg utslag på EL testene denne mnd heller, men det fikk jeg sist mnd. Er skikkelig deprimert. Hvorfor skal det være såååå vanskelig å få til å bli gravid. Jeg har virkelig mistet håpet og er langt nede i kjelleren :'-(

Lykke til med dere andre! Er ganske så sikker på at jeg ikke klarte det denne mnd heller!

Merker at jeg blir mindre og mindre aktiv. Skjønner egentlig ikke hva som skjer. Er ferdig med min andre pergotimekur grunnet PCO og hadde mensen slik jeg pleier, men fra dag 10 t.o.m i dag 22 har jeg hatt blødninger og murringer hver dag hele dagene. Ubehagelig! Ikke fikk jeg utslag på EL testene denne mnd heller, men det fikk jeg sist mnd. Er skikkelig deprimert. Hvorfor skal det være såååå vanskelig å få til å bli gravid. Jeg har virkelig mistet håpet og er langt nede i kjelleren :'-(

Lykke til med dere andre! Er ganske så sikker på at jeg ikke klarte det denne mnd heller!

Uff, skjønner at dette er veldig frustrerande for deg! Eg skulle også ønske at ting var så mykje lettare! Merker at eg ikkje er så positiv, eg heller, og ser mørkt på denne pp! Får satse igjen i slutten av mnd, i juni er mannen på jobb under el, samme med juli,trur eg. Sukk!

hmm dag 18 og enda bare høy på cbfm.

Regner da enten med at jeg ikke har hatt el eller at el har vært men ikke ga utslag på monitoren. Fortsetter å teste til den sier noe annet, men har aldri hatt el senere enn dag 18 så tviler på at den kommer imorgen liksom.

Uansett så har vi ikke ligget på latsiden akkurat så håper, håper, håper på et lite mirakel!

Blir nok ikke no tidlig testing på meg for har virkelig no clue når eventuelt jeg kunne testet.

Så rart at den ikke gir utslag på max.. Jeg antar at EL var lør eller søn sist helg.. Det stemmer med syklus på 26-27 dager. Mulig jeg drister med til å teste 16 mai:) så får det gå som det går. Har ihvertfall lagt inn aksjer så det holder. Har vært litt redd for å bruke kremen, siden jeg ikke vet når EL var, men har brukt den et par dager nå..

jeg hadde litt følelse av el for en stund siden.. Tja, det var kanskje i helgen. Vi har jo hatt ganske like sykluser Sidney så kanskje jeg allerede har hatt. Jeg tror jeg bare dropper å teste denne mnd (sier jeg nå hehe)

Og kremen begynner jeg med imorgen tenkte jeg...

Har du merket noe etter å ha brukt kremen eller er alt som normalt?

En positiv endring jeg har merket ved å bruke bidronninggele er at håret mitt har blitt tykkere og huden min har visstnok fått en liten glød iflg noen venner. Så selv om det ikke blir baby utav det så er det noe positivt jeg kan ta med meg videre :)

hmmm, eg fekk svaaaaaaaak positiv på billigtest i dag. Tok først ein sånn strips då eg sto opp, der kunne eg liksom skimta ein "ekstra" strek, så etter nokre timar tok eg ein til. Då kom streken 1-2 min over tida, trur eg. Starta å henga opp klær mens eg venta, og glømte meg ut ca eitt minutt.. Så tok eg ein stavtest i kveld, den viste svaaaaaakt pos innan tida, men er såvidt ein kan skimte noko...

Har murringar, masse luft i magen, trøtt og halsbrann dei siste kveldane. IKM på måndag, men fekk beskjed av legen min å ta kontakt med ein gong eg fekk positiv test, fordi eg fekk svangerskapsforgiftning før jul, og då mista me guten vår ( i veke 24!)... Hadde de gjort? Ringt i morgon, eller venta til måndag? Skal teste igjen i morgon og sjå om den er sterkare

Noen som begynner å lure på symptomer enda? Jeg synes kanskje puppene har økt litt på, ikke blitt mindre som forventet ved ammeslutt (eller nesten da). Har også hatt litt stikninger i brystvortene. Ellers hyppig og sparsom vannlating, og veldig trøtt. Men alt dette kan jo være ønsketenkning også. ;)

Ellers tenkte jeg å nevne at det ikke alltid er slik at man har EL hver mnd... Ved 30 års alder er det gjennomsnittlig 1-2 sykluser i året som er uten EL. Ved 40+ har dette økt til å gjelde nesten alle sykluser og det er en av grunnene til at det er vanskelig å bli gravid da selv om man fortsatt har mens. Gjennomsnittlig alder for menopause i Norge er rundt 51 år. Jaja, kanskje kjipt å nevne det her inne, eller kanskje alle vet det, men jeg syntes i hvertfall at det var greiere å få mensen neste gang når jeg ikke hatt kjent EL... Er så heldig å kjenne det veldig godt :) men når der er sagt så kan jo både tempmålere, EL tester og fysiske tegn slå feil - så sengekos hører vel alltid med uansett :)

Er spent på om det blir noen positive tester neste uke :) krysser fingre og tær :)

**IKM**

Måndag 13.

Lillesmula

Browneyes

Tysdag 14.

Onsdag 15.

*Methos

*Pippa2 (10pp)

Torsdag 16.

*Bambi-88 (2 pp - MA i uke 12)

*Oslo87 (1 pp)

*CecilieMedNr2(1pp)

Fredag 17.

*PeppaPig

*Camillok

Laurdag 18.

*Bare.mamma

*Sidney

Søndag 19.

Jeg har ikke merket noen forskjell etter bidronning gelen. Eneste endringen som har skjedd siste uken er at jeg har fått husmor genet.. Har plutselig begynt å bake, lage hjemmelaget pizza osv. Familien er jo totalt forvirra, haha! Men de klager ikke. Vet ikke hvorfor, men det frista plutselig med hjemmebakst.. Kanskje tablettene har gitt meg mer energi?

Browneyes - så spennende! Gleder meg til å høre om streken ved neste testing! Håper den blir sterkere og sterkere! Hvis du tester i morgen og streken er sterkere, kan du jo ringe legen da.

Håper på mange positive tester neste uke. Dagene går såå seint i dpo land.. Utålmodige meg, skulle jo helst hatt babyen her i går.. Men gleder meg til graviditeten også! Har et par fine kjoler i skapet som er litt for store.. De tenker jeg sitter perfekt når jeg er sånn ca 4-5 mnd på vei;) Tydeligvis litt for ivrig med kortet sist sommer.. det var 70% på hugo boss butikken og da klarte ikke jeg å tenke klart.. jaja!

Endret av Sidney

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...