Gå til innhold

***IKM VEKE 20***

Anbefalte innlegg

Jeg pleier egentlig ikke å ha mensenvondt før den dagen den starter, og da bare i en dag. Nå er det andre dagen med slike krampelignende vondter, og ingen tante rød. Ja, jeg blir jo ikke noe mindre testlysten av dere ;)

Browneyes, har du barn fra før? Hvor lenge har dere prøvd denne gangen?

Fortsetter under...

me mista ein liten gut i slutten av november, då var eg 24 veker på veg. Fekk svangerskapsforgiftning, så går inn i nytt svangerskap med andre tankar og haldningar enn i fjor, kan du sei.

Eg slutta på på pillen i starten av febr, men har kun hatt mannen heime ved ei EL, så det var faktisk klaff på første ordentlege pp. I fjor slutta eg i mars og blei gravid i slutten av juni.

Nei så trist da, browneyes, det måtte ha vært helt forferdelig! Sterkt av dere å prøve på nytt med en gang, men hva annet kan man gjøre, kanskje...? Blir nok en helt annen ramme rundt graviditeten da, det skjønner jeg. Vet dere hvorfor dere mistet, er det noe dere kan "lene" dere på slik at du ikke trenger å være redd for å "gjøre noe galt"? Jeg vet at det er svært sjelden at noe man har gjort er grunnen, men det er kanskje ofte det man tenker allikevel..? I alle fall tenkte jeg at jeg ville tatt mer hensyn hvis jeg bare hadde visst.

Nå har jeg begynt å lene mot mensmurringer, for ligamentsmertene var mer som stikninger, og såvidt jeg husker bare når jeg reiste meg litt fort. Tror jeg prøver å ikke kjenne så godt etter, og håper på at helga kommer uten at tante rød slår følge! ;)

Annonse

Hei:)

Hvordan ligger det an jenter?;)

Noen som har tatt gtest? Jeg skal egentlig ha mensen i dag(får d sikkert da men)

Føler meg litt gravid, sikkert innbilling.. Føler meg litt kvalm om morgenen og magen ser litt oppblåst ut (noe den aldri ellers er...) Men jeg tok en gtest i går tidlig, og den var negativ så da er d noke lite håp :/

Håper testen smiler til noen andre :-)

Anonym poster: a83bca9af702044fb3cd551e945524ab

Nei så trist da, browneyes, det måtte ha vært helt forferdelig! Sterkt av dere å prøve på nytt med en gang, men hva annet kan man gjøre, kanskje...? Blir nok en helt annen ramme rundt graviditeten da, det skjønner jeg. Vet dere hvorfor dere mistet, er det noe dere kan "lene" dere på slik at du ikke trenger å være redd for å "gjøre noe galt"? Jeg vet at det er svært sjelden at noe man har gjort er grunnen, men det er kanskje ofte det man tenker allikevel..? I alle fall tenkte jeg at jeg ville tatt mer hensyn hvis jeg bare hadde visst.

Nå har jeg begynt å lene mot mensmurringer, for ligamentsmertene var mer som stikninger, og såvidt jeg husker bare når jeg reiste meg litt fort. Tror jeg prøver å ikke kjenne så godt etter, og håper på at helga kommer uten at tante rød slår følge! ;)

Gratulerer Ceciliemednr2! Så bra at eg ikkje oppfordra deg til å teste og så testa du negativt! Hipp hipp!

SpirenMin: For oss er dette ein måte å komme seg vidare på, men det er jo selfølgelig tungt og vanskeleg! Barnet vårt blei obdusert, og det var svangerskapsforgiftning og morkakefeil, så det er sannsynlegvis ikkje noko eg kunne kunne ha gjort. Eg har vore 100 rundar med meg sjølv rundt dette, men innser jo at når eg heile tida fekk høyre at ting såg bra ut, så var det nok også det. Heilt til det ikkje var det lengre!

Så ja, me går inn i dette svangerskapet med mange følelsar og ein del bekymringar, men me måtte jo prøve igjen! Og eg har allerede etablert kontakt med Haukeland, så veit eg får sleppe til der til tidleg UL, og då blir oppfølgingsplan satt også!

Gratulerer Cecilie!!! :) Så kjekt!!!!

Browneyes: Så vanskelig å forholde seg til at det ikke er noe man kan gjøre... Man er jo ikke vant til å være så maktesløse, men når alt går galt må man bare plukke opp restene og prøve igjen. Jeg synes iallefall det er kjempesterkt av dere å prøve på nytt så kort tid etter, det kan jo hende det ville blitt vanskeligere jo lengre tid som gikk. Jeg krysser alt jeg har for at du får et problemløst svangerskap denne gangen, og at du kan si når barnet ligger og sutter på puppen at "dette gikk jo greit" :)

Så flott at du allerede har kontakt med sykehuset!

Jeg røk på en test i dag etter jobb. Ikke antydning til strek. Men (ja klart jeg klarer å finne på et "men"!!) det var ikke morgenurin, tanta er ikke forventet før i morgen osv. Haha.

Hvis ikke tanta kommer før fredags morgen tar jeg en ny test da, hvis den også er negativ så skal jeg pakke ned masse vin i sekken, vi skal på hyttetur i helga :D Noe positivt må det jo være, selv om testen blir negativ!

Annonse

Gratulerer Ceciliemednr2 :) Så gøy! To gravide så langt denne uka, og vi er bare på tirsdag :) Lurer veldig på om jeg skal teste i morgen... Sist testet jeg to dager før ikm og da var testen uten tvil positiv! Hmm... får gå i tenkeboksen i natt! Ellers er lørdag første morgenen vi er hjemme både mannen og jeg, så kanskje jeg skal vente til da? Om ikke jeg får mens først? Har kjøpt Clearblue tester og de er i hvertfall for dyre til å svi av i tide og utide ;)

uff, det er så vondt å lese om tapet deres Browneyes, ofte har man mindre reaksjon på barn nr to (hvis det er med samme mann vel og merke). Det har noe med at mors immunforsvar angriper fars bidrag... Så lenge man ikke røyker så kan man igrunn ikke gjøre så mye (annet enn å ta omega 3 kanskje (spekulativt)). Vi får bare krysse fingre for at din manns gener er blitt såpass kjente for kroppen din at du i hvertfall får beholde en baby inni der lenge nok til at den kan fødes sånn nogenlunde til normal tid :) Lykke til!!!! Jeg synes du er skikkelig tøff :)

Jeg har utrolig nok ikke testet enda :o

Normalt så har jeg allerede brent gjennom fem tester da det bare er noen dager igjen til ikm. Meeeen nå lurer jeg veldig på om jeg skal kjøpe en test imorgen... Har jo et håp om at det klaffet selv om cbfm var på bærtur...

Skal, skal ikke?!

Hvor mange dpo er du Cammilok? Personlig foretrekker jeg å teste alene uten mannen tilstede. Noen ganger har det blitt litt tårer og da syns jeg det er greit å være for meg selv :)

Det er samme mann, så eg håpar ting går bra nå! Fortale det på jobb idag,mest pga planlegging for neste år! Er jo livredd for at eg skal miste, men sånn er det jo berre! Var hos legen i går, og han meinte at det berre er bra at har ein del symptom allereie. Både halsbrann, litt uggen, vondt i ryggen og trøtt... og sulten!

Til Camillok og Peppa: TEST TEST TEST :)

Takk :) kjenner det murrer litt i magen ja :) men guttungen vil fortsatt ha puppen da... Merkelig å amme mens man er gravid!

Mannen ble veldig fornøyd :) likte selvsagt ikke helt at streken var så svak, men det er jo ennå to dager til ikm så jeg tar det med ro. Har en god følelse for at dette går veien! Bestilte meg legetime i stad, blir i uke 7+3, om 4 uker!

Gratulerer Camillok!!

Ser ut til å bli en bra uke for positive tester :D

Jeg skal kjøpe en etterpå men klarer jeg å vente til imorgen tidlig med å teste...

Har litt ømme pupper og spiser som en hest men det kan like gjerne være mensen som er på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...