Gå til innhold

***IKM VEKE 20***

Anbefalte innlegg

Er på dag 12 i dag. Og enda har jeg småblødninger. Det kommer bittelitt brunlig blod i do når jeg er på do, ikke ellers. Har testet, jeg er ikke gravid. Er dette en bivirkning av pergotime kur? Dette er min andre kur og hadde ikke sånn sist. Tenker at el ikke kan komme siden jeg blør? :-/

Forventer el en gang mellom onsdag og søndag nå til uka!

Fortsetter under...

Har egentlig regnet meg fram til EL onsdag eller torsdag, men i dag har jeg veldig mensliknende smerter i venstre side som går ut i nedre del av mage og rygg. Kanskje har jeg EL tidligere enn jeg har trodd!? :) Legger inn aksjer annehver dag da så det skulle være "klar" i så fall :-P Når er det vanlig å teste positivt etter EL dersom man er gravid? Jeg er nok av typen som IKKE greier å vente helt til IKM med å teste :-P

Har egentlig regnet meg fram til EL onsdag eller torsdag, men i dag har jeg veldig mensliknende smerter i venstre side som går ut i nedre del av mage og rygg. Kanskje har jeg EL tidligere enn jeg har trodd!? :) Legger inn aksjer annehver dag da så det skulle være "klar" i så fall :-P Når er det vanlig å teste positivt etter EL dersom man er gravid? Jeg er nok av typen som IKKE greier å vente helt til IKM med å teste :-P

Aksjeinnlegging annankvar dag er nok lurt! Eg testa tydeleg positivt 12 dpo sist, altså to dagar før ikm, men hadde nokre sånne vaaaage, kaaaanskje-testar eit par dagar før.

Merker at eg er litt stressa sånn i forhold til det å bli gravid denne gongen. I fjor var eg ikkje stressa, og tenkte at skjer det så skjer det. Men nå vil eg bare at det skal skje! Kan nok ha noko med at eg jo eigentleg skulle hatt ein baby i armane nå... Kan ikkje tenkje for masse på det, for då blit eg bare lei meg. Håpar alle har hatt ei god helg! :)

Ok. Klart man blir stresset, man venter og ønsker seg noe så sterkt også går det ikke helt som man vil. Da gjør man litt ekstra hele tiden for å prøve å gjøre alt riktig og da blir det naturlig nok mer stress og usikkerhet rundt det hele....Nei du får prøve å se fremover også håper vi på at alle sammen får gode nyheter i ukene fremover :)

Jeg tror jeg har gått gjennom hele følelsesspekteret i denne perioden som jeg har vært prøver. Denne mnd her har jeg kanskje et snev mer håp enn alle de andre siden jeg nå tar bidronninggele og etter el skal ta progesteron. Men jeg lurer på om fallhøyden blir høyere denne gangen siden jeg faktisk tror at det skal klaffe ;)

CecilieMednr2: Jeg har testet positivt 2 ganger på 11dpo så det er det jeg bruker som utgangspunkt de gangene jeg tester før ikm (hver eneste pp med andre ord haha)

fekk smilefjes på CBD i går, så her blei d action både i gårkveld og i dag rett etter jobb:) Vakna i natt med skikkelig el-smerter. Dei kjem tydelegvis annankvar mnd, for sist mnd var det ikkje så ekstremt, berre ømt. Nå får eg bare kryssa fingrar og tær!

Annonse

Krysser fingre og tær for deg Browneyes! Håper du får en gladnyhet om et par uker! Og selvfølgelig alle oss andre også :P

Cbfm viste høy i dag (dag 8) så her er det høy beinføring for tiden. Sist pp kom el på dag 10 så håper på noe av det samme denne gangen også.. Jeg slurper i meg bidronninggele til den store gullmedalje og er klar for progesteron etter at el has been and gone :D

ja sier ifra når den er på max jeg :)

Vi prøver å få til annenhver dag fra cbfm viser høy til max. Legen min mener at så lenge man har sex 3 ggr i uka så holder det (under forutsetning at det ikke er noe "galt" med fruktbarheten til noen av partene).

Vi prøver å få til annenhver dag fra cbfm viser høy til max. Legen min mener at så lenge man har sex 3 ggr i uka så holder det (under forutsetning at det ikke er noe "galt" med fruktbarheten til noen av partene).

Hadde tullesex en gang da jeg ble gravid, vi lo og tøysa bare og jeg skynta meg ned for å se tv etterpå :) Herregud skal si all pliktsexen og strevet i to år føles bortkasta når spira satt på en aksjelegging :P Hadde oss den kvelden el testen var mørk lilla :) HEIER på deg Pepsa!

Hadde tullesex en gang da jeg ble gravid, vi lo og tøysa bare og jeg skynta meg ned for å se tv etterpå :) Herregud skal si all pliktsexen og strevet i to år føles bortkasta når spira satt på en aksjelegging :P Hadde oss den kvelden el testen var mørk lilla :) HEIER på deg Pepsa!

hahahaha :D

Dere scora jo bare gullegget da!! Du er vel i uke 11 nå? Eller er du allerede over i 2.trimester?

cbfm viser enda bare høy så venter på max. Har ikke hatt elsmerter enda så drøyer kanskje enda et par dager før el er her.

Vi holder koken og håper på klaff nå! Ellers så nærmer jo sommeren seg og DA skal jeg overtale mannen til å avlegge sædprøve, ellers så må jeg nesten true med å ringe mora hans og si at det ikke blir flere barnebarn på henne. Jeg tipper at det får han til å løpe ned på legekontoret :D

Jeg tilbragte gårsdagen med 3 babyer (og mammaene deres) samt 2 som var gravide så håper at de har klart å smitte meg med litt babystøv :D

Annonse

ja, det blir jo sagt at å vere med babyar kan ha positiv påverknad, så det får ein velge å tru på :) Eg leiter konstant etter symptom, men det er jo altfor tidlig gitt at el var mandag;) litt støl på venstre sida, that's it. Då eg blei gravid i fjor, hadde eg skikkelige smerter to dagar etter antatt el, men kjenner lite sånt nå. Er bedt til ei venninne på ost og vin i kveld, eg har uansett tenkt å halda meg vekke frå vinen, men tenkjer litt på ostane.. Samtidg så kan det jo ta år og dag før eg blir gravid, og då kan det bli lenge å halde seg vekke frå både det eine og det andre :)

hahahaha :D

Dere scora jo bare gullegget da!! Du er vel i uke 11 nå? Eller er du allerede over i 2.trimester?

cbfm viser enda bare høy så venter på max. Har ikke hatt elsmerter enda så drøyer kanskje enda et par dager før el er her.

Vi holder koken og håper på klaff nå! Ellers så nærmer jo sommeren seg og DA skal jeg overtale mannen til å avlegge sædprøve, ellers så må jeg nesten true med å ringe mora hans og si at det ikke blir flere barnebarn på henne. Jeg tipper at det får han til å løpe ned på legekontoret :D

Jeg tilbragte gårsdagen med 3 babyer (og mammaene deres) samt 2 som var gravide så håper at de har klart å smitte meg med litt babystøv :D

Hehehe nå lo jeg :) Å le når man er kvalm er ikke godt :P Tipper at en aldri så liten trussel om å ta en tlf får fart i beina på mannen ja, mjeeehe!! Spent på progesteronkremen din nå :)

Jeg er 11+2, halvveis i uke tolv i morgen :) Er så sykt utålmodig over å komme til uke 12!!! Vet ikke fra når jeg skal si 2. trimester jeg, folk sier alt fra 12-14 uker, så tror jeg bare lar det passere uten å bry meg mer om det. Er sjeldent på 1. tri forumet uansett så ingen trang til å flytte tiø andre tri forumet så snart jeg offisielt kan liksom..

Spent på kremen selv jeg, men må jo få el først!! På dag 11 nå og ikke noe enda - håper ikke at bidronninggeleen kødder meg med!!

Jeg tror jeg regnet meg selv i 2.trimester da jeg var 12+1. Deilig å komme over til 2.trimester! Det blir litt mer virkelig da og man senker skuldrene et lite hakk. Skal du ha ultralyd før den ordinære?

Er ikke sikker på hva som er vanlig her, jeg tror det kommer litt an på hvilken lege du går til. Naboen er i uke 26 og er på kontroll hver 4.uke. Hun har hatt 2 ultralyd - en i uke 11-12 og en rundt uke 20. Mens en annen nabo som er 7 mnd på vei har hatt 5 ultralyd hittil, og det var visst kun fordi legen hennes hadde et apparat på kontoret..

Da jeg ble gravid andre gang så hadde jeg ingen symptomer whatsoever før jeg var i uke 6-7. Mens første gangen så hadde jeg symptomer før testen viste positivt ;) Det er vanskelig å leve som om man kanskje er gravid så jeg lever som jeg ikke er gravid inntil det motsatte er bevist.. (som jeg håper skjer denne gange her haha)

Her kjennes det ut som EL har kommet.. Stikkinger på høyre side både i går og i dag.

Hva sier monitoren peppa?

Blir uansett en runde i høyet i kveld. Regner med jeg fortsatt bærer på svømmere fra torsdag;)

Hvordan står det til med dere andre?

Endret av Sidney

Den sier enda høy, men tror den kommer på max imorgen. Kjennes sånn ut i kroppen hvertfall.

Vi humper i vei vi, men kjenner jeg har senket skuldrene to hakk ned etter at mannen endelig gikk med på å teste svømmerne sine! Så om det ikke klaffer nå så er det egentlig greit fordi vi er endelig enige om å starte utredning!

Så bra! Truet du med svigermor eller har han bare blitt enig med seg selv?

Her blir vi gravide på hvert 3. eller 4. forsøk, men hjelper jo ikke det når spiren ikke sitter.. Dette blir vel 3. forsøk etter MA, så kanskje dette er vår mnd;) håpe håpe!!

Jeg tror han har blitt tankeleser :D

Han ble bare enig med meg helt ut av det blå! Jeg holdt på å dette av sofaen og har ikke stoppet å smile siden. Han trengte vel bare litt tid på å fordøye det haha

åhhh jeg håper det klaffer for deg denne gangen og at den sitter trygt i 9mnd!! Har dere vurdert utredning for habituell abort? En jeg jobbet med måtte ha noen slags medisiner de første månedene grunnet hun hele tiden mistet. Husker ikke hva de het, men det finnes hjelp for det hvertfall :)

Hører jeg til her hvis jeg venter IKM 13.mai? :)

Vet ikke om det bare en psykisk, men har kjent stikking nederst i magen i dag. Prøver ikke å bli gravid, men slutta med p-piller og startet å ta folat i januar. Slutta med kondom nå i april. Synes det høres så "skummelt" ut å PRØVE å bli gravid, hvis det gir mening:P

Velkommen! Da hører du til her ja;)

Spennende å begynne prøvingen! Håper den sitter raskt!

Sist fikk jeg se hjertelyd, og før det var det bare en kjemisk.. Men ja, har vurdert det.. Tenker vi prøver igjen og spør etter utredning hvis det skjer en gang til..

**IKM**

Måndag 13.

Lillesmula

Browneyes

Tysdag 14.

Onsdag 15.

*Methos

*Pippa2 (10pp)

Torsdag 16.

*Bambi-88 (2 pp - MA i uke 12)

*Oslo87 (1 pp)

*CecilieMedNr2(1pp)

Fredag 17.

*PeppaPig

Laurdag 18.

*Bare.mamma

*Sidney

Søndag 19.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...