Gå til innhold

Tulla er stor allerede - jeg må på "slankern"!

Anbefalte innlegg

Hadde 3d ultralyd i dag, og det var helt fantastisk! Jm målte den lille tulla og kom frem til at hun lå 15% over normal vekt (er 26+3) og veier hele 1150 gram allerede... dette kom ikke som et sjokk da jeg har fått store barn før men hun foreslo likevel at jeg måtte kutte ned på sukker og fett... føler ikke jeg spiser så mye av dette... men jun var tydelig på at jeg ikke skulle på diett... men jeg føler meg litt rådvill jeg.. til vanlig spiser jeg lite karbohydrater men trodde ikke det var anbefalt for gravide... noen som vet? Eller som er i lignende situasjon?

Fortsetter under...

Villle vel fulgt rådene og kuttet ut "alt" sukker i første omgang. Dvs sluttet helt å drikke brus, saft, juice samt spise sjokolade, godteri, is og kaker. Ville fortsatt med å spise noe frukt og ville heller ikke kuttet ut karbohydrater fra grovt brød, knekkebrød, ris etc.

Ville nok også unngått junkfood som pommesfrites, chips/snacks, peanøtter og andre svært fettrike matvarer.

Dvs kutte ut alt det usunne, uten å bli ekstrem på noen måte :)

Lykke til! Med et avvik på 15% (om det stemmer) vil ikke barnet overstige 4 kilo og det er jo ikke sååå enormt stort. Det viktigste er jo å unngå at det ikke blir mer enn 15%.

Annonse

Var på en ekstra ul i uke 21 i mitt andre svangerskap og da var barnet 80-90 % over gjennomsnitt og nesten dobbel så stor som den skulle være i den uken. Hadde hun fulgt den kurven hadde hun blitt nærmere 7 kg ved fødsel.

Heldigvis fortsatte hun ikke å vokse i samme tempo, selv om hun hele veien lå en del over snittet. Fikk aldri beskjed om noe slankekur.

15 % er ikke så mye som det høres ut som ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...