Gå til innhold

IVM og egguttak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen her som vet om klinikker (hvor som helst i verden) som tilbyr IVM (in vitro maturation) og frysning av egg etter det?

Kan ikke tåle den hormonbehandlingen vanlig egguttak medfører (pga sykdom) og så skal jeg gjennom cellegift og vil gjerne øke sjansene for å få barn ved å få fryst ned noen egg til senere bruk.

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tusen takk for svar. Har såvidt vært i kontakt med dem, men slik jeg har forstått det så fryser de ikke ned egg tatt ut ved IVM... Får bestille meg en time der :) får kanskje bedre svar da.

Endret av Mamma'n til Ollibolli
Skrevet

Tror de gjør det i Danmark, mulig det var cfc. Leste en blogg om en annen som vurderte å gjøre det, mittstorkebarn.com. Du kan jo sende henne en mail og spørre?

Skrevet

De sa ikke noe om at de ikke fryste ned egg på aleris til meg ved ivm. Skulle egentlig ha det, men ble gravid i mellomtiden :)

Skrevet

De fryser vel ned befruktede egg? De gjør jo det ved ivf og icsi. Eller er det annerledes ved ivm?

Skrevet

Tusen takk for svar. Ved IVM tar de ut umodne egg, og det å fryse dem ned er visst en ganske ny ting. Fant et par steder i Canada og USA som tilbyr dette, men fortsatt på leting i Europa. Jeg skal fryse ned ubefruktede egg, i tilfelle alt ikke går som det skal med min nåværende kjæreste ;-) vi har hatt litt trøbbel i forholdet, men jeg ønsker meg uansett flere barn i fremtiden hvis jeg blir frisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...