Gå til innhold

Fosterlyd, og kjønn.

Anbefalte innlegg

Dere som vet hvilket kjønn dere får, hva ligger hjerteyden på? Jordmor sier at høy lyd ofte er jente,mens lav er gutt. Stemte med mine to første. Jenta 150-160, gutten 130-140.

Vet ikke hva jeg får nå, men f.l ligger på 150-160, så blir spennende på oul. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144039141-fosterlyd-og-kj%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg trodde også dette bare var en myte, men i følge jordmor er det dokumentert forskning som viser til det her. I de fleste tilfeller stemmer det, men ikke på alle. Det gjelder jo selvsagt hvilepuls, ikke når babyen blir stressa.. og mange har varierende fosterlyd gjennom svangerskapet. Men hvis de ligger jevnt på samme lyd hele veien er det mer sikkert å si noe om kjønn.

Gutten her lå på 140 mens jenta nå ligger på 155. På hver eneste kontroll.

Tilogmed jordfar Borzo på "jordmødrene" på nrk1 sa det på tv til en gravid jordmor han hadde inne på kontroll, at han tippet det var en jente i magen hennes, pga 150 i fl. Og det stemte, sa hun. OUL hadde vist at det var en jente i magen. Så om det BARE er tull...? Vet ikke helt, de lærde strides fortsatt om dette :) Mine 3 jenter har alle ligget på 148-160. Guttene på 130-145.

Var ul i dag og der var det en liten

gymnast med puls på 180;) nok en indikasjon

på at det er en jente;) Blir spennende å se når

jeg skal tilbake om 2 uker. Bor i utlandet og her blir

man skjekket veldig ofte. Men det er vare kos å hilse

ofte på lille nurket;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...