Gå til innhold

Mannen vil ikke ha barnet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 7 nå. Vi har 4 barn tilsammen, pga avstand treffer han ikke sine mer enn annenhver helg. Jeg har ikke vært imot et barn til med han, men ble enige om at vi har nok barn da vi flyttet sammen. Likevel har vi ikke brukt prevensjon, kun gått etter sikre perioder, og jeg har hele tiden sagt at dette er risikosport. Innser at jeg har tatt det for gitt at det ikke er helt krise for han om jeg skulle bli gravid siden han ikke har brydd seg med prevensjon.

Men for han er det visst ikke et alternativ å beholde barnet, det passer ikke nå, der er vi enige, men det er mulig å tilpasse seg. Han jobber borte halve året og det blir vanskelig å fortsette med hvis vi får barn. Må han jobbe mindre kan det hende økonomien blir trang.

Jeg er så rådvill, trist og lei meg. Føler han ikke vil snakke om det noe mer, han har sagt sitt og spør ikke noe om hvordan det går med meg. Han er borte på jobb nå, kommunisere bare gjennom msm.. Hvis han ikke vil ta noe ansvar ser jeg ikke hvordan jeg skal klare å ta vare på et barn til. Situasjonen hjemme krever at vi er to om det.

Tar jeg abort blir det mest fordi han ønsker det, beholder jeg blir det mot hans vilje, uansett valg kjennes det ut som om forholdet til han har fått seg en alvorlig knekk.

Han kan ikke skjønne at dette har så mye å si, ødelegge et forhold "bare" pga dette.. Sier det inni magen ikke er noen ting enda.. Jeg er så sint og skuffet over han, det verske nå er at han ikke viser nok omsorg for meg i denne situasjonene. Jeg tenker på fremtiden og lurer på om han bare bryr seg og viser omsorg når det er noe han er "enig i" eller bifaller..

Noen andre som har vært i lignende situasjon? Hvordan har det blitt?

Kanskje feil å poste dette i 1 .tri men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :) vist du har fb kan du sende mg pm så kan vi snakke :) jeg er i noenlunne lik situvasjon, men mannen endret seg plutselig. men er helt rådvill å så usikker på alt. mannen vil jo helst ikke ha et barn til ennda, vi har to sammen. er ikke noe lett å stå oppi noe slik devserre:( jeg er 7 uker på lørdag å bestemmer å ombestemmer meg om enaen om hva jeg skal gjøre. føler ikke de er noe hjelp i at maen mener jeg bør ta abort m,enst jeg selv er SÅ usikker.

Skrevet

jeg er utkjørt både fysisk å psykisk å ja har møtt bunden. å appå te har jeg alt to tette som vil si at hun eldste er 1 år å 9 mnd å han minste er 9 mnd. å får jeg nr 3 nå vil de værre 18 mnd mellom nr 2 0g 3... føler meg rådvill å alene kroppen min har sagt takk for meg å jeg sliter son for jeg rett og slett ikke klarer ta et valg jeg føler meg komfortabel med. pluss maen starter på jobb før umngene våkner å er hjemme etter de er lagt... så jeg råder deg til å finne noen i lignede situvasjon å snakke sammen. det skulle jeg ønnske jeg hadde men alle i min familie er med den formening at jeg MÅ ta abort. så jeg trenger noen som ser de positive i begge valga ikke bare prøver å påtvinge meg noe uten at jeg får bestemme selv.

Skrevet

jeg er utkjørt både fysisk å psykisk å ja har møtt bunden. å appå te har jeg alt to tette som vil si at hun eldste er 1 år å 9 mnd å han minste er 9 mnd. å får jeg nr 3 nå vil de værre 18 mnd mellom nr 2 0g 3... føler meg rådvill å alene kroppen min har sagt takk for meg å jeg sliter son for jeg rett og slett ikke klarer ta et valg jeg føler meg komfortabel med. pluss maen starter på jobb før umngene våkner å er hjemme etter de er lagt... så jeg råder deg til å finne noen i lignede situvasjon å snakke sammen. det skulle jeg ønnske jeg hadde men alle i min familie er med den formening at jeg MÅ ta abort. så jeg trenger noen som ser de positive i begge valga ikke bare prøver å påtvinge meg noe uten at jeg får bestemme selv.

Jeg har ikke fortalt noen andre enn samboeren min at jeg er gravid jeg, tror nok ingen i min familie hadde skjønt et valg om abort. Men tror nok jeg ender på det,jeg klarer ikke å ta vare på enda et barn alene. Han er som sagt mye borte og av diverse grunner blir det umulig for meg alene. Kjenner jeg er så sint på han nå, bitter allerede, men samtidlig gla vi ikke har barn sammen for da står jeg friere til å ta avgjørelsen om å bli eller dra. Ikke lett å dra heller.. Håper du finner ut av det. 3 såpasss tette er arbeidsomt, samtidlig får du småbarnsstadiet nå og "blir ferdig med det". Barna vil helt sikkert ha mye glede av hverandre etterhvert og leke mye sammen.

Skrevet

http://www.amathea.no/index.aspx?cat=1003

Dette er vanskelig. Har ikke noen råd å komme med ang abort eller ikke. Det valget må du/dere ta selv. Men kanskje Amathea kan hjelpe.

Håper du treffer det valget som er riktig for deg.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...