Gå til innhold

Norsk cøliakiforening, noen som er medlem?

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt på 2,5 år som nettopp fikk stilt diagnosen cøliaki. Vi blir anbefalt å melde oss inn i NCF. Har kikket på nettsiden deres og finner lite info om fordeler ved å være medlem?

Det koster flere hundre kroner i året så det er jo greit å vite hva man betaler for?

I tillegg står det som info ved innmelding at alle medlemmer får tilsendt lodd som skal selges eller retuneres dersom ikke.

Synes dette er litt spesielt. Melder oss jo ikke inn i en forening for å få ekstra arbeid, men for at hverdagen kan bli enklere?

Trenger mer info vi, noen som vet litt om dette?

Anonym poster: 45b25f30a1d2eaa9432ba0af7f09e4e3

Fortsetter under...

Vi er medlem på vegne av gutten vår.

Gjennom cøliakiforeningen får du den informasjonen du skulle trenge, bladene de sender ut er gull verdt for å bli oppdatert på utviklingen, nye produkter og tips fra andre med cøliaki.

De arrangerer også tilstedninger for barna. Enkelte steder i landet har juletrefest og neste helg skal vi på bowling og pizza sammen med mange andre familier, alt sponset av NCF.

Ang. loddene så er de til en verdi av 300,- som bli sendt ut en gang i året. Vi beholder disse selv og har faktisk vunnet på dem.

Både loddene og kontigenten betaler jeg gledelig. For det aller viktigste de dekker er forskning og cøliakiforeningens arbeid med å spre kunnskap om cøliaki, og utvide spisesteders tilbud landet over.

Til slutt så er det greit å få med seg bakekursene de arrangerer. Disse koster et par-tre hundrelapper, men der lærte jeg utrolig mye.

Alt i alt synes jeg en får mye for pengene ved å være medlem, må jo ikke glemme at de jobber for at barna våres skal få det lettere og bedre glutenfrie tilbud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...