therma Skrevet 15. april 2013 #1 Del Skrevet 15. april 2013 Må bare få ut litt frustrasjon.. Har vært prøvere i 5 år, mistet like mange ganger, 2 insemineringer og x antall doble pergokurer. Er bare så lei av å høre/se kjente og familie som annonserer at de er gravide. Og det går så inn på meg at jeg tyr til tårene....hver gang!! Jeg vet jeg er 38 år og samboer er 42 men.....er jo lov å håpe at vi kan få det til likevel!!! Noen som har forslag til hvordan roe nerva og ikke tenke så mye på det å bli gravid? Har nemlig ikke funnet "knappen" som skrur av negative tanker osv. Er så mange som sier at de sluttet å tenke på det å bli gravid og vips så ble de gravide. Hvordan i huleste klarer man å slutte å tenke på det når ønske er så stort???!!! Alle tips taes i mot med takk, og gjerne noen trøstende ord også. Er skikkelig lei meg da jeg i dag fikk nyheten at venninnen min er gravid. Er jo glad på hennes vegne men jeg ble også lei meg for at hun var blitt gravid og ikke jeg får det til Ja ja, nok syting for et innlegg.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #2 Del Skrevet 15. april 2013 Sender deg mange gode klemmer Anonym poster: ef39d6c547e224caf868b6cb94bd0b85 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145256895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #3 Del Skrevet 15. april 2013 Sender over en god klem, og mange lykkeønskninger Er absolutt ikke for sent for deg, og krysser fingre for at det klaffer om ikke så lenge! Er lov å syte litt synes jeg... det har du lov til! Anonym poster: bdbeeabd448a612ce3f69da526a9456d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145256944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
all i want is u Skrevet 15. april 2013 #4 Del Skrevet 15. april 2013 vet hvordan du har d, selv om vi bare har vært prøvere i litt over 2 år. d kan være veldig hardt å høre at andre blir gravide, eller å møte andre med de skjønne babyene sine... :/ for min del er d kun 1 ting som har funket på all tenkinga, de vonde følelsene, alt stresset og all frustrasjonen... og det var å ta seg en (ufrivillig) pause fra prøvekjøret! jeg fikk henvisning til ivf i mai 2012, men så hadde sykehuset oppfattet henvisning feil og sendte meg til vanlig gynekologisk avdeling i september 2012. det endte med at jeg måtte vente nå helt frem til slutten av februar 2013 før jeg kom til for oppstartssamtale for ivf...... så fra september 2012 og frem til nå så har vi ikke kjørt på med noe som helst av hormonkurer. vi har bare hatt sex når vi føler for det (men jeg har jo hele tiden visst om jeg har vært i nærheten av eggløsning eller ikke). og jeg har fokusert på HELT andre ting. fylt dagene med masse aktiviteter. gått masse tur. unngått å henge på BIM..... jeg bare orket ikke tanken på flere nedturer. noe jeg regnet med at det kom til å bli hvis vi forsøkte flere inseminasjoner (privat ivf forsøk er utelukket pga kostnaden). og da var den eneste løsningen å drite i alt frem til vi fikk vår første ivf. noe som forhåpentlig blir nå i begynnelsen av mai! nå skal det sies at jeg ALDRI hadde klart å ha så mye selvkontroll at jeg hadde valgt frivillig å ta en pause fra prøvekjøret. uansett hvor mye folk hadde anbefalt meg det. det hadde vært helt uaktuelt. men nå i ettertid så er jeg glad for at jeg valgte som jeg gjorde i den situasjonen som vi var i... nå vet jeg ikke hvordan dere ligger an.. om dere kan kjøre på med private forsøk når det måtte passe dere, eller om du må vente på plass i det offentlige. men min anbefaling er i allefall å gjøre som jeg gjorde dersom du sitter i kø i det offentlige! og dersom du er midt oppi prøvekjøret så er vel eneste tingen som har funket bittelitt på meg å fylle dagene med aktiviteter. tida går likevel grenseløst sakte, men d hjelper i allefall ørlite grann. og forresten. dette med at folk har blitt gravide "fordi de sluttet å tenke så mye på det" er garantert KUN tilfeldigheter. så ikke heng deg opp i det der! det gjør ting bare enda verre å tenke sånn. jeg har da fått med meg ganske mange her på bim som har vært enda mer besatt av denne prøvinga enn det jeg har vært, og likevel har de blitt gravide! så det der er bare tull. glem det!! ønsker deg masse lykke til og håper dere har mistet for siste gang. måtte 2013 bli året spiren sitter, og 2014 bli året du blir mamma for første gang Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145257162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
therma Skrevet 16. april 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 16. april 2013 Sender over en god klem, og mange lykkeønskninger Er absolutt ikke for sent for deg, og krysser fingre for at det klaffer om ikke så lenge! Er lov å syte litt synes jeg... det har du lov til! Anonym poster: bdbeeabd448a612ce3f69da526a9456d Tusen takk, ja for begge deler <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145261725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
therma Skrevet 16. april 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 16. april 2013 vet hvordan du har d, selv om vi bare har vært prøvere i litt over 2 år. d kan være veldig hardt å høre at andre blir gravide, eller å møte andre med de skjønne babyene sine... :/ for min del er d kun 1 ting som har funket på all tenkinga, de vonde følelsene, alt stresset og all frustrasjonen... og det var å ta seg en (ufrivillig) pause fra prøvekjøret! jeg fikk henvisning til ivf i mai 2012, men så hadde sykehuset oppfattet henvisning feil og sendte meg til vanlig gynekologisk avdeling i september 2012. det endte med at jeg måtte vente nå helt frem til slutten av februar 2013 før jeg kom til for oppstartssamtale for ivf...... så fra september 2012 og frem til nå så har vi ikke kjørt på med noe som helst av hormonkurer. vi har bare hatt sex når vi føler for det (men jeg har jo hele tiden visst om jeg har vært i nærheten av eggløsning eller ikke). og jeg har fokusert på HELT andre ting. fylt dagene med masse aktiviteter. gått masse tur. unngått å henge på BIM..... jeg bare orket ikke tanken på flere nedturer. noe jeg regnet med at det kom til å bli hvis vi forsøkte flere inseminasjoner (privat ivf forsøk er utelukket pga kostnaden). og da var den eneste løsningen å drite i alt frem til vi fikk vår første ivf. noe som forhåpentlig blir nå i begynnelsen av mai! nå skal det sies at jeg ALDRI hadde klart å ha så mye selvkontroll at jeg hadde valgt frivillig å ta en pause fra prøvekjøret. uansett hvor mye folk hadde anbefalt meg det. det hadde vært helt uaktuelt. men nå i ettertid så er jeg glad for at jeg valgte som jeg gjorde i den situasjonen som vi var i... nå vet jeg ikke hvordan dere ligger an.. om dere kan kjøre på med private forsøk når det måtte passe dere, eller om du må vente på plass i det offentlige. men min anbefaling er i allefall å gjøre som jeg gjorde dersom du sitter i kø i det offentlige! og dersom du er midt oppi prøvekjøret så er vel eneste tingen som har funket bittelitt på meg å fylle dagene med aktiviteter. tida går likevel grenseløst sakte, men d hjelper i allefall ørlite grann. og forresten. dette med at folk har blitt gravide "fordi de sluttet å tenke så mye på det" er garantert KUN tilfeldigheter. så ikke heng deg opp i det der! det gjør ting bare enda verre å tenke sånn. jeg har da fått med meg ganske mange her på bim som har vært enda mer besatt av denne prøvinga enn det jeg har vært, og likevel har de blitt gravide! så det der er bare tull. glem det!! ønsker deg masse lykke til og håper dere har mistet for siste gang. måtte 2013 bli året spiren sitter, og 2014 bli året du blir mamma for første gang Tusen takk for et kjempefint og oppmuntrende svar all i want is u. Vi må nok stå i kø i det offentlige. Men det er helt greit for da får man litt pustepause pga ventetiden. Jeg har valgt å ikke være her inne så mye i det siste KUN fordi jeg må ha pauser herfra også. Så det går i rykk og napp.... Har en god dialog, senest i dag, med Porsgrunn fert.klinikk og at vi nå skal gjøre et forsøk med IVF. Jeg må bare ha litt mer tid på meg før jeg sier at jeg er klar. Vet ikke hvorfor egentlig når jeg ønsker å bli gravid så fort som mulig. Når det gjelder denne "tenke-knappen" så skal jeg bare si at jeg er uten jobb også som gjør at jeg føler meg så utafor og som gjør at jeg kan til tider tenke mye... Det å ikke ha en jobb gjør noe med meg som igjen kan bli en stressfaktor for meg. Så kanskje det også være med på å ødelegge sjansene... Ikke vet jeg!!! Men også takket være jobbsøk og nav som pusher meg så har jeg jo annet å tenke på likevel... nei uff jeg vet ikke jeg. Dette ble bare rør... Når det gjelder det å hoppe til køys så er jo det en ting men jeg har så uregelmessige perioder at jeg vet aldri når vi "treffer". Og det liker jeg ikke....Har prøvd meg på el-testing men det ble jo bare stress så det er jo bare å kutte ut. Nei jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet, ikke stresse og tenke så mye, og igrunn nyte livet slik det er pr i dag. Ønsker deg også lykke til. Det skjer nok når vi minst aner det klem fra meg Ps jeg har to barn fra tidligere forhold (16-14) så jeg vet jeg kan få barn. Det er nok mere alderen som kanskje tynger eller kjemien mellom min samboer og meg. Men litt rart det med kjemien når vi har blitt gravide før?????????????? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145261768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heltefrøken Skrevet 18. april 2013 #7 Del Skrevet 18. april 2013 Sjekk amh din! Vi fikk barn for 3 år siden sammen og har prøvd nå i 2 år. Jeg har nesten ikke egg igjen og det er derfor vi sliter nå. I tillegg har sambo fått påvist litt dårlige svømmere.... Dette har som sagt skjedd bare på noen få år ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145267006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
therma Skrevet 18. april 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 18. april 2013 Hei Nikoline E Kan du forklare hva amh er? Jeg har ikke fått sjekket eggene mine men det vil bli gjort når jeg føler meg klar for å starte på nytt. Eggene til samboer er det ingenting å si på. Han har VELDIG god kvalitet. Så det er nok hos meg det står på. Ingen god følelse igrunn.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145267298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heltefrøken Skrevet 18. april 2013 #9 Del Skrevet 18. april 2013 Hei Nikoline E Kan du forklare hva amh er? Jeg har ikke fått sjekket eggene mine men det vil bli gjort når jeg føler meg klar for å starte på nytt. Eggene til samboer er det ingenting å si på. Han har VELDIG god kvalitet. Så det er nok hos meg det står på. Ingen god følelse igrunn.... Jeg er ingen ekspert på området , men amh sier noe om hvor mange egg man har igjen . Altså eggreservene. Det er en forholdsvis ny prøve som taes i forbindelse med ufrivillig barnløshet . Den taes vanligvis ikke på jenter i fertil alder fordi man antar at den er god. Jeg trodde jeg hadde eggløsning hver mnd fordi det kjentes sånn ut og eggløsningstestene var positive. Alikevel viste min amh prøve et resultat på under 1 , noe som tilsier ifølge gyn , at en graviditet er vanskelig og oppnå naturlig. Selv ivf kan bli vrient! Jeg gikk rett i kjelleren selvfølgelig fordi det er ikke ok å høre man er like fertil som en dame i begynnende overgangsalder ! Det er der jeg er i følge min lege . Amh skal ligge mellom 3 - 60 i fertil alder. Under 3 har du middels sjanser og under 2 liten. Det er hva jeg har fått opplyst av min gyn som er spesialist på barnløshet og kvinnesykdommer. En lege kan rekvisere en amh prøve som er en blodprøve . Taes vanligvis på sykehus da den må behandles på en spes måte! Det er delte meninger om hvorvidt amh er viktig eller ikke. Etter at jeg fikk dette prøvesvare har jeg kontsktet litt forskjellige klinikker for å høre andres meninger. Det dom kommer frem er at amh prøven er så ny , at de ikke kan eller bør si at et lavt resultat er det samme som at man ikke kan få barn naturlig . Noen mener at lav amh kan settes i sammenheng med d vitamin mangel og kan fixes på den måten. Andre mener at lav amh ikke er noe å gjøre med og at eggreservene er på hell! Jeg vet ikke..., men det jeg vet er at ingenting er sikkert og så lenge ingenting står skrevet i Stein fortsetter jeg og prøve Men en amh prøve vil ihvertfall si deg noe om kanskje problemet ligger der , så må man bare ta det derfra:) Jeg spiser d vitamin som bare det og krysser fingre for at det er det som skal til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145267592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
therma Skrevet 18. april 2013 Forfatter #10 Del Skrevet 18. april 2013 Oi her var det myyyye info som jeg virkelig setter pris på at du delte med meg. Jeg skal gå videre til legen med dette og så får jeg se. Men en ting er helt sikkert. Jeg skal også begynne på D-vitaminer og håper det kan være til hjelp. Men må nok også jobbe litt med meg selv med tanke på at jeg stresser litt rundt det at jeg IKKE blir gravid. Utrolig vanskelig det skal være. Jeg ønsker deg masse lykke til Krysser fingrer for at vitaminer er det som skal til for å hjelpe deg/dere. Håper jeg får med meg hvordan det går med deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145267778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heltefrøken Skrevet 19. april 2013 #11 Del Skrevet 19. april 2013 Oi her var det myyyye info som jeg virkelig setter pris på at du delte med meg. Jeg skal gå videre til legen med dette og så får jeg se. Men en ting er helt sikkert. Jeg skal også begynne på D-vitaminer og håper det kan være til hjelp. Men må nok også jobbe litt med meg selv med tanke på at jeg stresser litt rundt det at jeg IKKE blir gravid. Utrolig vanskelig det skal være. Jeg ønsker deg masse lykke til Krysser fingrer for at vitaminer er det som skal til for å hjelpe deg/dere. Håper jeg får med meg hvordan det går med deg Bare hyggelig og dele:) Visste ingenting om det selv før inntil noen mnd siden. Men det er jo veldig viktig:) Jeg også stresser skikkelig ... Og siden jeg har påvist dårlig amh får jeg dårligere og dårligere tid dersom det stemmer at amh er ustoppelig ! Da blir det jo bare mindre og mindre sjanse etterhvert som mnd går ! Jeg trøster meg med at det bare er 3,5 år siden vi fikk det til sist ... I 2 pp så jeg skjønner ikke hvordan det kan ha blitt så dårlig på så kort tid. Hat lest mye de siste mnd og sett at bidronninggele skal hjelpe veldig på eggkvaliteten og eggløsning . Så jeg har denne mnd spist det i tillegg. Det er jo bare vitaminer så det kan jo ikke skade uansett:)) så har jeg kjøpt wild yam krem med progresteron som skal hjelpe egget og feste seg etter eggløsning nsturprodukter dette og man får det reseptfrit . Ta deg et kjapt Google søk på det du også og se om det kan være noe for deg og prøve mens du venter også Jeg holder deg oppdatert vettu:)) hyggelig og ha noen og gå veien sammen med:) Håper det løsner for deg også jeg har trua:))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145268102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera831 Skrevet 20. april 2013 #12 Del Skrevet 20. april 2013 Hei therma. Føler med deg. Vi har prøvd å nesten to år nå og fortsatt ingen mage. Gyn sier at alt er ok med meg og mannen min, men likevel neg tester. Så ble jeg gravid for første gang i des 2012, 4+3 uker og så SA. Hva gjorde jeg annerledes i des? Jeg tok wild jam og dong quai (det sistnevnte skal stabilisere syklusen - og det hjalp jo!) Jeg startet også med å måle min basale kroppstemperatur for å se om jeg har fin lutea- og follikkefase. Fant ut at min follikkefase er altfor laaaaang og luteafase for kort. Dette forteller om dine hormoner, om det er balanse i østrogen og progesteron. Jeg har altså østrogendominanse (lang follikkefase). Nå går jeg på vitex (kjøpt på helsekostbutikken på nettet) og tar i tillegg vit b6. Har lest at dette hjelper mange kvinner med å bli gravide. Vitex er hormonstabiliserende, både for østrogen og progesteron og MANGE kvinner blir gravide når de tar vitex. (Det tas hver dag frem til evt graviditet). Blir jeg fortsatt ikke gravid i løpet av de neste 2 mnd så skal jeg smøre meg med progesteronkrem. Jeg tror at for de fleste slitere så er hovedårsaken til barnløshet hormonubalanse. Særlig i de tilfeller hvor legen ikke finner noe feil... Les litt om vitex og progesteron, kanskje det er så lite som skal til for deg? Ønsker deg masse lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145272778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. april 2013 #13 Del Skrevet 20. april 2013 Hei therma. Føler med deg. Vi har prøvd å nesten to år nå og fortsatt ingen mage. Gyn sier at alt er ok med meg og mannen min, men likevel neg tester. Så ble jeg gravid for første gang i des 2012, 4+3 uker og så SA. Hva gjorde jeg annerledes i des? Jeg tok wild jam og dong quai (det sistnevnte skal stabilisere syklusen - og det hjalp jo!) Jeg startet også med å måle min basale kroppstemperatur for å se om jeg har fin lutea- og follikkefase. Fant ut at min follikkefase er altfor laaaaang og luteafase for kort. Dette forteller om dine hormoner, om det er balanse i østrogen og progesteron. Jeg har altså østrogendominanse (lang follikkefase). Nå går jeg på vitex (kjøpt på helsekostbutikken på nettet) og tar i tillegg vit b6. Har lest at dette hjelper mange kvinner med å bli gravide. Vitex er hormonstabiliserende, både for østrogen og progesteron og MANGE kvinner blir gravide når de tar vitex. (Det tas hver dag frem til evt graviditet). Blir jeg fortsatt ikke gravid i løpet av de neste 2 mnd så skal jeg smøre meg med progesteronkrem. Jeg tror at for de fleste slitere så er hovedårsaken til barnløshet hormonubalanse. Særlig i de tilfeller hvor legen ikke finner noe feil... Les litt om vitex og progesteron, kanskje det er så lite som skal til for deg? Ønsker deg masse lykke til!! Interessant. Hvordan tar du dong quai og wild yam i syklusen? Hele tiden? Ser du tar vitex uten opphold. Har lest at det har hjulpet mange, men synes det er lite info om HVORDAN man tar disse tilskuddene for å få mest mulig effekt. Hvor kjøper du? Noen anbefalinger. Anonym poster: 01c0b38943a3bb15e69d1d7e524174c2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145273701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera831 Skrevet 21. april 2013 #14 Del Skrevet 21. april 2013 (endret) Dong quai tas etter at mensen er ferdig og frem til eggløsning. Man tar 2 kapsler 3 ganger daglig (det står det på pakken). Wild jam tas 2 dager etter eggløsning, også 2 kapsler 3 ganger daglig i en uke, trappes så ned (aner ikke hvor mye - kanskje en tablett mindre hver dag?). Jeg kjøpte dette på helsekostbutikken, husker ikke om det var life eller sunkost. Merket var "Nature's Sunshine" og så står det på dem med stor skrift "DONG QUAI" og "WILD JAM". Vitex uten opphold frem til evt graviditet. Jeg tar i tinktur (altså flytende) 40dråper i litt vann hver morgen på tom mage. Og lar denne få jobbe minst 30 min før jeg spiser/drikker noe annet. Her står det masse om vitex: http://www.rolv.no/u...r/vitex_a-c.htm Kjøpte vitex her: http://www.helsekosten.dk/ Jeg kjøpte "agnus castus" da denne er som sagt i tinktur og mener å ha lest at kroppen tar dette bedre til seg enn i pilleformat. Smaker helt grusomt! Men syklusen min har allerede stabilisert seg min follikkefase er allerede kortere og normal! Og det VET jeg skyldes vitex og ingenting annet da det er det eneste jeg har endret på. Råder deg til ENTEN å ta vitex med vit B6 ELLER dong quai og wild jam. Og da går du heller ikke på pergo eller annet. Ikke bra for kroppen med masse av alt samtidig. Endret 21. april 2013 av Vera831 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145274226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. april 2013 #15 Del Skrevet 21. april 2013 Dong quai tas etter at mensen er ferdig og frem til eggløsning. Man tar 2 kapsler 3 ganger daglig (det står det på pakken). Wild jam tas 2 dager etter eggløsning, også 2 kapsler 3 ganger daglig i en uke, trappes så ned (aner ikke hvor mye - kanskje en tablett mindre hver dag?). Jeg kjøpte dette på helsekostbutikken, husker ikke om det var life eller sunkost. Merket var "Nature's Sunshine" og så står det på dem med stor skrift "DONG QUAI" og "WILD JAM". Vitex uten opphold frem til evt graviditet. Jeg tar i tinktur (altså flytende) 40dråper i litt vann hver morgen på tom mage. Og lar denne få jobbe minst 30 min før jeg spiser/drikker noe annet. Her står det masse om vitex: http://www.rolv.no/u...r/vitex_a-c.htm Kjøpte vitex her: http://www.helsekosten.dk/ Jeg kjøpte "agnus castus" da denne er som sagt i tinktur og mener å ha lest at kroppen tar dette bedre til seg enn i pilleformat. Smaker helt grusomt! Men syklusen min har allerede stabilisert seg min follikkefase er allerede kortere og normal! Og det VET jeg skyldes vitex og ingenting annet da det er det eneste jeg har endret på. Råder deg til ENTEN å ta vitex med vit B6 ELLER dong quai og wild jam. Og da går du heller ikke på pergo eller annet. Ikke bra for kroppen med masse av alt samtidig. Tuuuusen takk for info:) Kommer til å prøve DQ og WY. Kan bli en utfordring da jeg har veldig sjelden mens og EL, men prøver likevel. Anonym poster: 01c0b38943a3bb15e69d1d7e524174c2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145275384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
therma Skrevet 25. april 2013 Forfatter #16 Del Skrevet 25. april 2013 Oi her var det myyyye info som jeg virkelig setter pris på at du delte med meg. Jeg skal gå videre til legen med dette og så får jeg se. Men en ting er helt sikkert. Jeg skal også begynne på D-vitaminer og håper det kan være til hjelp. Men må nok også jobbe litt med meg selv med tanke på at jeg stresser litt rundt det at jeg IKKE blir gravid. Utrolig vanskelig det skal være. Jeg ønsker deg masse lykke til Krysser fingrer for at vitaminer er det som skal til for å hjelpe deg/dere. Håper jeg får med meg hvordan det går med deg Bare hyggelig og dele:) Visste ingenting om det selv før inntil noen mnd siden. Men det er jo veldig viktig:) Jeg også stresser skikkelig ... Og siden jeg har påvist dårlig amh får jeg dårligere og dårligere tid dersom det stemmer at amh er ustoppelig ! Da blir det jo bare mindre og mindre sjanse etterhvert som mnd går ! Jeg trøster meg med at det bare er 3,5 år siden vi fikk det til sist ... I 2 pp så jeg skjønner ikke hvordan det kan ha blitt så dårlig på så kort tid. Hat lest mye de siste mnd og sett at bidronninggele skal hjelpe veldig på eggkvaliteten og eggløsning . Så jeg har denne mnd spist det i tillegg. Det er jo bare vitaminer så det kan jo ikke skade uansett:)) så har jeg kjøpt wild yam krem med progresteron som skal hjelpe egget og feste seg etter eggløsning nsturprodukter dette og man får det reseptfrit . Ta deg et kjapt Google søk på det du også og se om det kan være noe for deg og prøve mens du venter også Jeg holder deg oppdatert vettu:)) hyggelig og ha noen og gå veien sammen med:) Håper det løsner for deg også jeg har trua:))) Hei igjen Nikoline Som du sikkert skjønner så går det opp og ned hvor ofte jeg er her inne. Håper du og dere andre som skriver til meg, har tålmodighet. Jeg setter så stor pris på at dere tar dere tid til å skrive så ikke tro noe annet Har hørt om disse naturtingene du nevner så jeg skal nok kjøpe inn det jeg også. Har bare ikke gjort noe med det tidligere. Vet ikke hvorfor!! Jeg også har trua, for noe annet ville jo vært rart egentlig. Håper bare at jeg kan få "to røde" før året er omme. Det hadde vært så koselig. Senest i dag hilste jeg på naboen og deres nyfødte (fikk om lørdagen). Må jo si jeg merker jeg er misunnelig på at de har fått ei sååååå nydelig liten tulle - sssssmmmmeeeeelt. Men skal nok låne litt da veit jeg. Hjelper jo litt mens jeg selv venter Må gjøre så godt jeg kan å tenke posititvt og ikke minst kanskje klare å glede meg over at de har fått en baby....til. Er bare 1 år mellom førstefødte og den nye. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145288288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
therma Skrevet 25. april 2013 Forfatter #17 Del Skrevet 25. april 2013 Hei therma. Føler med deg. Vi har prøvd å nesten to år nå og fortsatt ingen mage. Gyn sier at alt er ok med meg og mannen min, men likevel neg tester. Så ble jeg gravid for første gang i des 2012, 4+3 uker og så SA. Hva gjorde jeg annerledes i des? Jeg tok wild jam og dong quai (det sistnevnte skal stabilisere syklusen - og det hjalp jo!) Jeg startet også med å måle min basale kroppstemperatur for å se om jeg har fin lutea- og follikkefase. Fant ut at min follikkefase er altfor laaaaang og luteafase for kort. Dette forteller om dine hormoner, om det er balanse i østrogen og progesteron. Jeg har altså østrogendominanse (lang follikkefase). Nå går jeg på vitex (kjøpt på helsekostbutikken på nettet) og tar i tillegg vit b6. Har lest at dette hjelper mange kvinner med å bli gravide. Vitex er hormonstabiliserende, både for østrogen og progesteron og MANGE kvinner blir gravide når de tar vitex. (Det tas hver dag frem til evt graviditet). Blir jeg fortsatt ikke gravid i løpet av de neste 2 mnd så skal jeg smøre meg med progesteronkrem. Jeg tror at for de fleste slitere så er hovedårsaken til barnløshet hormonubalanse. Særlig i de tilfeller hvor legen ikke finner noe feil... Les litt om vitex og progesteron, kanskje det er så lite som skal til for deg? Ønsker deg masse lykke til!! Dette var veldig interessant info. Tusen takk Men lurer på en ting. Jeg vet hva basaltemp er men hvordan i huleste går det ann å finne ut av om follikkefasen er for lang/kort og det samme med luteafase når jeg ikke vet når jeg har EL osv. Føler det kan bli litt stress for min del å måtte "tisse-på-pinne" flere dager på rad for å finne ut av det men må jeg så må jeg hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145288333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera831 Skrevet 25. april 2013 #18 Del Skrevet 25. april 2013 Hei Therma Jeg hadde INGEN anelse om follikkefase og luteafase før jeg begynte å måle min kroppstemp. Jeg prøver å måle til samme tidspunkt hver dag (dette varierer alt fra kl.06 til kl.10 om morgenen). Måler med vanlig termometer alltid under venstre arm og noterer tempen på et excel ark som jeg har laget. Denne har blitt ganske så kompleks etterhvert Siden jeg måler under armen så må jeg plusse på 0,5 (det står det på termometer-pakken også) Etter hvert ser jeg at kroppstemperaturen går opp og ned og kan se bl.a. at tempen synker en del rett før jeg får mensen. På dag 14-17 så ser jeg at tempen stiger og holder seg høyere igjen - noe den også skal frem til evt graviditet eller mens. Når kroppstempen synker så VET jeg at jeg får mensen neste dag - og det gjør jeg også Kroppen er fantastisk!! Noen dager i follikkefasen så holder kroppstempen seg ganske så stabil - dette er din basale kroppstemp. Altså er dette utgangspunktet ditt. Har du mensen så ser du at tempen er lavere enn den basale temp - dette er din follikkefase. Øker din kroppstemp så går du over til follikkefase. Dette er veldig enkelt å se når man måler kroppstemp hver dag. Tro meg du vil faktisk SE det Og da er det bare å telle de dagene du ser at din kroppstemp er høy og lav. Det vil forekomme store variasjoner innimellom så det er ikke alltid like lett, men når du måler tempen hver dag så vil du klart se hvor lang din follikke-luteafase er. Du kan lese mer om dette her: http://www.fertility.no/concern/Evaluating_Your_Fertility/Body_Temperature.jsp Du vil se om og når du har eggløsning da kroppstemp øker "drastisk" rundt dag 14 og holder seg der MINST 3 dager. Det er absolutt IKKE noe slit med å måle kroppstempen hver dag - min mann har mast på meg i ett år før jeg begynte med dette og jeg angrer at jeg ikke hørte på han før. Til slutt vil jeg bare si at det er viktig å måle tempen med en gang man har våknet og fortsatt ligger i sengen. Da blir den mest riktig. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145288734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heltefrøken Skrevet 26. april 2013 #19 Del Skrevet 26. april 2013 Oi her var det myyyye info som jeg virkelig setter pris på at du delte med meg. Jeg skal gå videre til legen med dette og så får jeg se. Men en ting er helt sikkert. Jeg skal også begynne på D-vitaminer og håper det kan være til hjelp. Men må nok også jobbe litt med meg selv med tanke på at jeg stresser litt rundt det at jeg IKKE blir gravid. Utrolig vanskelig det skal være. Jeg ønsker deg masse lykke til Krysser fingrer for at vitaminer er det som skal til for å hjelpe deg/dere. Håper jeg får med meg hvordan det går med deg Bare hyggelig og dele:) Visste ingenting om det selv før inntil noen mnd siden. Men det er jo veldig viktig:) Jeg også stresser skikkelig ... Og siden jeg har påvist dårlig amh får jeg dårligere og dårligere tid dersom det stemmer at amh er ustoppelig ! Da blir det jo bare mindre og mindre sjanse etterhvert som mnd går ! Jeg trøster meg med at det bare er 3,5 år siden vi fikk det til sist ... I 2 pp så jeg skjønner ikke hvordan det kan ha blitt så dårlig på så kort tid. Hat lest mye de siste mnd og sett at bidronninggele skal hjelpe veldig på eggkvaliteten og eggløsning . Så jeg har denne mnd spist det i tillegg. Det er jo bare vitaminer så det kan jo ikke skade uansett:)) så har jeg kjøpt wild yam krem med progresteron som skal hjelpe egget og feste seg etter eggløsning nsturprodukter dette og man får det reseptfrit . Ta deg et kjapt Google søk på det du også og se om det kan være noe for deg og prøve mens du venter også Jeg holder deg oppdatert vettu:)) hyggelig og ha noen og gå veien sammen med:) Håper det løsner for deg også jeg har trua:))) Hei igjen Nikoline Som du sikkert skjønner så går det opp og ned hvor ofte jeg er her inne. Håper du og dere andre som skriver til meg, har tålmodighet. Jeg setter så stor pris på at dere tar dere tid til å skrive så ikke tro noe annet Har hørt om disse naturtingene du nevner så jeg skal nok kjøpe inn det jeg også. Har bare ikke gjort noe med det tidligere. Vet ikke hvorfor!! Jeg også har trua, for noe annet ville jo vært rart egentlig. Håper bare at jeg kan få "to røde" før året er omme. Det hadde vært så koselig. Senest i dag hilste jeg på naboen og deres nyfødte (fikk om lørdagen). Må jo si jeg merker jeg er misunnelig på at de har fått ei sååååå nydelig liten tulle - sssssmmmmeeeeelt. Men skal nok låne litt da veit jeg. Hjelper jo litt mens jeg selv venter Må gjøre så godt jeg kan å tenke posititvt og ikke minst kanskje klare å glede meg over at de har fått en baby....til. Er bare 1 år mellom førstefødte og den nye. Satser på to røde ( eller blå) innen kort tid Kanskje naboens baby får liv i eggstokken din Klart man blir misunnelig når ønsket er så stort! Det er en ærlig sak Man må bare ikke miste håpet ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145290686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
therma Skrevet 26. april 2013 Forfatter #20 Del Skrevet 26. april 2013 Hei Therma Jeg hadde INGEN anelse om follikkefase og luteafase før jeg begynte å måle min kroppstemp. Jeg prøver å måle til samme tidspunkt hver dag (dette varierer alt fra kl.06 til kl.10 om morgenen). Måler med vanlig termometer alltid under venstre arm og noterer tempen på et excel ark som jeg har laget. Denne har blitt ganske så kompleks etterhvert Siden jeg måler under armen så må jeg plusse på 0,5 (det står det på termometer-pakken også) Etter hvert ser jeg at kroppstemperaturen går opp og ned og kan se bl.a. at tempen synker en del rett før jeg får mensen. På dag 14-17 så ser jeg at tempen stiger og holder seg høyere igjen - noe den også skal frem til evt graviditet eller mens. Når kroppstempen synker så VET jeg at jeg får mensen neste dag - og det gjør jeg også Kroppen er fantastisk!! Noen dager i follikkefasen så holder kroppstempen seg ganske så stabil - dette er din basale kroppstemp. Altså er dette utgangspunktet ditt. Har du mensen så ser du at tempen er lavere enn den basale temp - dette er din follikkefase. Øker din kroppstemp så går du over til follikkefase. Dette er veldig enkelt å se når man måler kroppstemp hver dag. Tro meg du vil faktisk SE det Og da er det bare å telle de dagene du ser at din kroppstemp er høy og lav. Det vil forekomme store variasjoner innimellom så det er ikke alltid like lett, men når du måler tempen hver dag så vil du klart se hvor lang din follikke-luteafase er. Du kan lese mer om dette her: http://www.fertility...Temperature.jsp Du vil se om og når du har eggløsning da kroppstemp øker "drastisk" rundt dag 14 og holder seg der MINST 3 dager. Det er absolutt IKKE noe slit med å måle kroppstempen hver dag - min mann har mast på meg i ett år før jeg begynte med dette og jeg angrer at jeg ikke hørte på han før. Til slutt vil jeg bare si at det er viktig å måle tempen med en gang man har våknet og fortsatt ligger i sengen. Da blir den mest riktig. Lykke til Hei igjen Du har jammen meg masse informasjon som jeg virkelig setter stor pris på at du deler med meg, og andre. Jeg skal jaggu begynne å måle temp hver morgen jeg nå. Gjorde den en periode før men noterte det bare "bak øre" så det ble ikke noe mer enn det. Får gjøre mer nr ut av det denne gangen da. Håper det kan hjelpe meg/oss. Men siden du ikke er gravid enda har jeg ikke helt de store forhåpningene, det skal jeg være helt ærlig på. Men verdt et forsøk God helg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145291229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
therma Skrevet 26. april 2013 Forfatter #21 Del Skrevet 26. april 2013 Oi her var det myyyye info som jeg virkelig setter pris på at du delte med meg. Jeg skal gå videre til legen med dette og så får jeg se. Men en ting er helt sikkert. Jeg skal også begynne på D-vitaminer og håper det kan være til hjelp. Men må nok også jobbe litt med meg selv med tanke på at jeg stresser litt rundt det at jeg IKKE blir gravid. Utrolig vanskelig det skal være. Jeg ønsker deg masse lykke til Krysser fingrer for at vitaminer er det som skal til for å hjelpe deg/dere. Håper jeg får med meg hvordan det går med deg Bare hyggelig og dele:) Visste ingenting om det selv før inntil noen mnd siden. Men det er jo veldig viktig:) Jeg også stresser skikkelig ... Og siden jeg har påvist dårlig amh får jeg dårligere og dårligere tid dersom det stemmer at amh er ustoppelig ! Da blir det jo bare mindre og mindre sjanse etterhvert som mnd går ! Jeg trøster meg med at det bare er 3,5 år siden vi fikk det til sist ... I 2 pp så jeg skjønner ikke hvordan det kan ha blitt så dårlig på så kort tid. Hat lest mye de siste mnd og sett at bidronninggele skal hjelpe veldig på eggkvaliteten og eggløsning . Så jeg har denne mnd spist det i tillegg. Det er jo bare vitaminer så det kan jo ikke skade uansett:)) så har jeg kjøpt wild yam krem med progresteron som skal hjelpe egget og feste seg etter eggløsning nsturprodukter dette og man får det reseptfrit . Ta deg et kjapt Google søk på det du også og se om det kan være noe for deg og prøve mens du venter også Jeg holder deg oppdatert vettu:)) hyggelig og ha noen og gå veien sammen med:) Håper det løsner for deg også jeg har trua:))) Hei igjen Nikoline Som du sikkert skjønner så går det opp og ned hvor ofte jeg er her inne. Håper du og dere andre som skriver til meg, har tålmodighet. Jeg setter så stor pris på at dere tar dere tid til å skrive så ikke tro noe annet Har hørt om disse naturtingene du nevner så jeg skal nok kjøpe inn det jeg også. Har bare ikke gjort noe med det tidligere. Vet ikke hvorfor!! Jeg også har trua, for noe annet ville jo vært rart egentlig. Håper bare at jeg kan få "to røde" før året er omme. Det hadde vært så koselig. Senest i dag hilste jeg på naboen og deres nyfødte (fikk om lørdagen). Må jo si jeg merker jeg er misunnelig på at de har fått ei sååååå nydelig liten tulle - sssssmmmmeeeeelt. Men skal nok låne litt da veit jeg. Hjelper jo litt mens jeg selv venter Må gjøre så godt jeg kan å tenke posititvt og ikke minst kanskje klare å glede meg over at de har fått en baby....til. Er bare 1 år mellom førstefødte og den nye. Satser på to røde ( eller blå) innen kort tid Kanskje naboens baby får liv i eggstokken din Klart man blir misunnelig når ønsket er så stort! Det er en ærlig sak Man må bare ikke miste håpet ) To røde (blå) hadde vært det største som kunne skje nå ja. Ja håper jo at nabo-babyen kan gjøre underverker men får nå se. Har jo hatt flere av de "mulighetene" der ved tidligere anledninger uten at det skjedde noe. Men nå skal jo naboen (mamma'n til babyen) hjelpe meg litt. Hun jobber innen alternativ medisin og kan sette litt nåler som kan, understreker KAN, hjelpe litt. Må jo prøve Og som du sier så må man ikke miste håpet. Det har jeg ikke gjort enda. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145291238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera831 Skrevet 26. april 2013 #22 Del Skrevet 26. april 2013 Hei Therma Jeg hadde INGEN anelse om follikkefase og luteafase før jeg begynte å måle min kroppstemp. Jeg prøver å måle til samme tidspunkt hver dag (dette varierer alt fra kl.06 til kl.10 om morgenen). Måler med vanlig termometer alltid under venstre arm og noterer tempen på et excel ark som jeg har laget. Denne har blitt ganske så kompleks etterhvert Siden jeg måler under armen så må jeg plusse på 0,5 (det står det på termometer-pakken også) Etter hvert ser jeg at kroppstemperaturen går opp og ned og kan se bl.a. at tempen synker en del rett før jeg får mensen. På dag 14-17 så ser jeg at tempen stiger og holder seg høyere igjen - noe den også skal frem til evt graviditet eller mens. Når kroppstempen synker så VET jeg at jeg får mensen neste dag - og det gjør jeg også Kroppen er fantastisk!! Noen dager i follikkefasen så holder kroppstempen seg ganske så stabil - dette er din basale kroppstemp. Altså er dette utgangspunktet ditt. Har du mensen så ser du at tempen er lavere enn den basale temp - dette er din follikkefase. Øker din kroppstemp så går du over til follikkefase. Dette er veldig enkelt å se når man måler kroppstemp hver dag. Tro meg du vil faktisk SE det Og da er det bare å telle de dagene du ser at din kroppstemp er høy og lav. Det vil forekomme store variasjoner innimellom så det er ikke alltid like lett, men når du måler tempen hver dag så vil du klart se hvor lang din follikke-luteafase er. Du kan lese mer om dette her: http://www.fertility...Temperature.jsp Du vil se om og når du har eggløsning da kroppstemp øker "drastisk" rundt dag 14 og holder seg der MINST 3 dager. Det er absolutt IKKE noe slit med å måle kroppstempen hver dag - min mann har mast på meg i ett år før jeg begynte med dette og jeg angrer at jeg ikke hørte på han før. Til slutt vil jeg bare si at det er viktig å måle tempen med en gang man har våknet og fortsatt ligger i sengen. Da blir den mest riktig. Lykke til Hei igjen Du har jammen meg masse informasjon som jeg virkelig setter stor pris på at du deler med meg, og andre. Jeg skal jaggu begynne å måle temp hver morgen jeg nå. Gjorde den en periode før men noterte det bare "bak øre" så det ble ikke noe mer enn det. Får gjøre mer nr ut av det denne gangen da. Håper det kan hjelpe meg/oss. Men siden du ikke er gravid enda har jeg ikke helt de store forhåpningene, det skal jeg være helt ærlig på. Men verdt et forsøk God helg Man blir ikke gravid av å måle kroppstemperaturen therma...Nå vet jeg hvorfor jeg ikke er gravid enda - og dette har ikke gyn kunne fortelle meg. De tok bare blodprøve og sa at alt er ok. Jasså? Det er ikke hva min kroppstemp forteller meg ihvertfall. Den har hele tiden sagt at jeg har ubalanse i østrogen/progesteron. Og dette må fikses på for å bli gravid - og dette tar tid! Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet, slappe av og la vitex få jobbe i fred.. Den trenger faktisk litt tid på seg (tro det eller ei) Du skal se jeg blir gravid Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145291918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
therma Skrevet 26. april 2013 Forfatter #23 Del Skrevet 26. april 2013 Hei Therma Jeg hadde INGEN anelse om follikkefase og luteafase før jeg begynte å måle min kroppstemp. Jeg prøver å måle til samme tidspunkt hver dag (dette varierer alt fra kl.06 til kl.10 om morgenen). Måler med vanlig termometer alltid under venstre arm og noterer tempen på et excel ark som jeg har laget. Denne har blitt ganske så kompleks etterhvert Siden jeg måler under armen så må jeg plusse på 0,5 (det står det på termometer-pakken også) Etter hvert ser jeg at kroppstemperaturen går opp og ned og kan se bl.a. at tempen synker en del rett før jeg får mensen. På dag 14-17 så ser jeg at tempen stiger og holder seg høyere igjen - noe den også skal frem til evt graviditet eller mens. Når kroppstempen synker så VET jeg at jeg får mensen neste dag - og det gjør jeg også Kroppen er fantastisk!! Noen dager i follikkefasen så holder kroppstempen seg ganske så stabil - dette er din basale kroppstemp. Altså er dette utgangspunktet ditt. Har du mensen så ser du at tempen er lavere enn den basale temp - dette er din follikkefase. Øker din kroppstemp så går du over til follikkefase. Dette er veldig enkelt å se når man måler kroppstemp hver dag. Tro meg du vil faktisk SE det Og da er det bare å telle de dagene du ser at din kroppstemp er høy og lav. Det vil forekomme store variasjoner innimellom så det er ikke alltid like lett, men når du måler tempen hver dag så vil du klart se hvor lang din follikke-luteafase er. Du kan lese mer om dette her: http://www.fertility...Temperature.jsp Du vil se om og når du har eggløsning da kroppstemp øker "drastisk" rundt dag 14 og holder seg der MINST 3 dager. Det er absolutt IKKE noe slit med å måle kroppstempen hver dag - min mann har mast på meg i ett år før jeg begynte med dette og jeg angrer at jeg ikke hørte på han før. Til slutt vil jeg bare si at det er viktig å måle tempen med en gang man har våknet og fortsatt ligger i sengen. Da blir den mest riktig. Lykke til Hei igjen Du har jammen meg masse informasjon som jeg virkelig setter stor pris på at du deler med meg, og andre. Jeg skal jaggu begynne å måle temp hver morgen jeg nå. Gjorde den en periode før men noterte det bare "bak øre" så det ble ikke noe mer enn det. Får gjøre mer nr ut av det denne gangen da. Håper det kan hjelpe meg/oss. Men siden du ikke er gravid enda har jeg ikke helt de store forhåpningene, det skal jeg være helt ærlig på. Men verdt et forsøk God helg Man blir ikke gravid av å måle kroppstemperaturen therma...Nå vet jeg hvorfor jeg ikke er gravid enda - og dette har ikke gyn kunne fortelle meg. De tok bare blodprøve og sa at alt er ok. Jasså? Det er ikke hva min kroppstemp forteller meg ihvertfall. Den har hele tiden sagt at jeg har ubalanse i østrogen/progesteron. Og dette må fikses på for å bli gravid - og dette tar tid! Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet, slappe av og la vitex få jobbe i fred.. Den trenger faktisk litt tid på seg (tro det eller ei) Du skal se jeg blir gravid Nei jeg er nå klar over at temperaturen ikke gjør oss gravide men at den kun er en idikasjon på når EL kommer. Men merker jo nå at jeg må ha ting inn med teskje.... Hvordan vet du at du har ubalanse i østrogen/progrestron når blodprøver viser at alt er bra?? Uff jeg kjenner virkelig ikke min egen kropp eller generelt kvinners kropp... Jeg har troa på at du skal bli gravid.....har også troa på at jeg også får det til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038973-trenger-tr%C3%B8st-jeg-n%C3%A5/#findComment-145292778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå