Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Hei, Jeg er ferdigutdannet i sommer og har fått jobb allerede. Jeg fikk jobb som pedagogisk leder i en storbarnsavdeling, jeg er 22 år og starter der begynnelsen av august. Jeg er veldig motivert og ser frem mot en spennende jobb. Jeg er veldig bevisst og reflektert over min posisjon, men min alder gjør mange skeptiske. Mange har tidligere barnehageerfaringer fra jobb. Men jeg gikk rett inn i Førskolelærerutdanningen ut å være i feltet. Jeg har kun vært ute i praksis, men realiteten der ute å være en pedagogisk leder kan jeg tenke meg er helt annerledes. Jeg har spørsmål til foreldre, pedagogiske ledere, styrere, førskolelærere om: 1. Noen forslag til hva jeg skal gjøre på oppstart? Aktiviteter for å bli kjent med de ulike barna? Hva jeg kan gjøre i første samlingsstund for eksempel. 2. Hvordan oppfatter du en god pedagogisk leder? Hva ønsker du som forelder av en pedagogisk leder? 3. Hva burde jeg ta opp på første foreldresamtale? Tusen takk dersom noen kan hjelpe meg! Anonym poster: 78c95f2c27a506c6031cb016517c4c90
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 1,. gå på tur, lek med de. tror det går ganske bra av seg selv. 2. har to barn. to ulike avd. på eldste sin avd har jeg måttet ha mange diskusjoner med ped.leder for hvordan situasjoner blir tatt. hun er 27 år. og er umoden for jobben sin. i samtaler vi har med henne så skal hun helst prate om svigermor og kjæresten sin. dette er slik jeg som mor ikke vil sitte å høre på. andre avd der er vi stor fornøyde. alltid tid til å prate med oss. blide, og vi kan gå begge veier for å be om noe ang ungen. 3. foreldre samtale bør du oppføre seg moden og voksen. ta ting alovrlig, men husk og smil litt og. hva dere prater om er jo barna. Anonym poster: 0542fe8dbb243e1b9d351f0df649425d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #3 Skrevet 15. april 2013 2: Jeg må innrømme at jeg ønsker en ped.leder som har tyngde nok til selv å besvare 1 og 3 uten å føle seg usikker. Ellers er jeg redd hovedutfordringen din blir å få respekt hos assistentene dine, ikke hos foreldrene. I hvert fall om assistentene er sånne halvgamle damer som har jobbet tusen år i barnehage og innerst inne tror pedagogikk er en tøysebetegnelse og at alt kan løses med sunn fornuft (som er det de selv mener om noe). Anonym poster: e31af652190ae51758c96880e15263bc
annesmil Skrevet 15. april 2013 #4 Skrevet 15. april 2013 Hei, det høres ut som om det er du som skal bli den nye ped lederen i bh til barna min.. : ) Vi venter nemlig med spenning og glede på henne, har nemlig gått en stund uten ped leder, og om det går greit blir det godt å få en på plass igjen. Jeg er leder i FAU i vår bh, og jeg/ vi i FAU håper på at den nye ped lederen først å fremst vil være på "barnas side", komme med nye inspill og ideer men, ikke forandre og ta bort det som barna er glad i og fungerer. Vi håper på ett godt samarbeid, det at ped leder sier i fra om det er noe hun lurer på, hører på forslag fra foreldre, gjennomfører om det er mulig og bra for barna. Stiller opp på dugnader, er igjen etter jobb på sommerfest o.l. Tar kritikk uten å gå i forsvar. Som mamma, vil jeg gjerne at du ser mitt barn som ett individ og ikke kun som en av mengden. Jeg vil gjerne ha små oppdateringer innimellom om det har skjedd noe spesielt, han har klart noe nytt, gjort noe morsomt... Ikke hver dag, men av og til Jeg vil at du skal bli glad i barnet mitt, og bry deg om han. Klarer du det, vil du garantert får mange lykkelige smårollinger rundt hver eneste dag! Lykke til i ny jobb!!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #5 Skrevet 15. april 2013 Det viktigste du kan gjøre er å vise barna og foreldrene at du ser det enkelte barnet. Fortell litt om dagen ved henting, og påse at assistentene også gjør det. Ang alder: jeg jobbet som dommer da jeg var 26, og fryktet at folk ikke ville respektere meg pga at jeg var så ung, men faktum er at folk ser på den rollen man har og hvordan man fyller den, ikke hvor gammel man er. Lykke til :-) Anonym poster: 40f0ad436134f40ec034c741333aa365
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #6 Skrevet 15. april 2013 Jeg ønsker først og fremst en ped leder som har baller nok til å korrigere og rettlede assistentene. Min erfaring er at unge mennesker ofte ikke tør å si ifra til de som er mye eldre og mer erfarne. Rett og slett ta styringen. Anonym poster: 95caa48b37dedea3ad6eab30a2267ea9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå