Ingrid_29 Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Hei! Jeg er 9+4 uker på vei, aller første gang & veldig glad :-) Så langt har jeg hatt masse symptomer fra dag 1, ømme bryster, "rar" i kroppen, kvalme (som heldigvis ser ut til å ha gitt seg nå) og veldig veldig trøtt. Tok 10 mnd å bli gravid etter å ha venta et par år på mannens klarsignal, så det er etterlengtet dette her. Eneste som begymrer meg er at jeg ikke har lagt på meg noe, faktisk gått ned 1,5 kg istede. Puppene kjennes større ut i BH'n da. Også har jeg ikke klart å trene så mye, så kanskje musklene har mista piffen og dermed gått ned litt. Apetitten er også redusert, bli mett på miniporsjoner selv om jeg er kjempesulten først. Nå skal det sies at jeg har litt ekstra å gå på, så kanskje kroppen ikke stresser med å skaffe seg mer næring? (BMI 28,7) Har 1. kontroll i mai, syns det er lenge å vente, spes når man leser om MA her inne... Noen som har erfaringer med å bestille seg privat ultralyd? Flere av mine venninner har fått se bankende hjerte i uke 7 og kjenner jeg er sjalu ;-)
Glajenta ♥ Skrevet 16. april 2013 #2 Skrevet 16. april 2013 Gratulerer så mye med spire i magen! Tidligere har jeg ikke lagt på meg før i uke 24 jeg! Har hatt dårlig matlyst og mistet helt lysten på søtt og usunt. Har også gått ned noen kilo i begynnelsen... Ikke bekymre deg, det er helt normalt! :-) Vedr. tidlig ultralyd. I mitt første svangerskap var jeg på tidlig ul i uke 8, for å fastsette termin. Var veldig stas og gjorde det hele mer virkelig. I andre svangerskap var jeg ikke før ordinær ul. Dette svangerskapet blir det nok noen, pga. risikosvangerskap. Har vært i uke 7 og skal igjen på fredag i uke 11. Lykke til med valget! :-)
Tredjemann på vei :D Skrevet 16. april 2013 #3 Skrevet 16. april 2013 Gratulerer med etterlengta spire! Her er det en nøye planlagt nr.3 på vei De første svangerskapene la jeg ikke på meg spes. mye jeg heller, og har ikke gjort det denne gangen heller, men startvekta nå var mye høyere enn ved forrige gang. Helt normalt å ikke legge på seg så tidlig, og særlig når man har vært plaget med kvalme. Kvalmen ser endelig ut til å gi seg hos meg også, JIPPI I de første to svangerskapene var jeg kun på ordinær UL og jeg bekymret meg heller ikke, da jeg nesten ikke hadde lest eller hørt om SA/MA, i hvert fall ikke MA. Da jeg ble gravid i desember, bestemte jeg meg imidlertid for at DENNE gangen ville jeg på tidlig UL, bare for å ha prøvd det. Men litt også fordi jeg hadde en rar magefølelse. Magefølelsen viste seg å stemme og det var en MA som ble fjernet i uke 10. Ble imidlertid gravid rett etterpå, så det er den spiren som er i magen nå, men jeg har enda ikke vært på UL og fått se hjertet, men skal det på mandag da jeg er 10 uker Vil tro alt går bra denne gang!
hønemor0408 Skrevet 16. april 2013 #4 Skrevet 16. april 2013 Tror det er like normalt å gå opp som ned i begynnelsen av svangerskapet! :-) Selv går jeg opp for jeg har en enorm mat lyst og mat stopper en evt kvalme som kommer.....grrr.... Gratulerer så masse! :-)
Ingrid_29 Skrevet 16. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2013 Tusen takk for fine svar dere! Så hyggelig :-D Da skal jeg senke skuldrene igjen. Legen sa jo egentlig IKKE les på nettet, der står det masse dumt. Men man er jo nysgjerrig da, og spesielt før man har sagt det til de rundt - ingen å spørre om råd. Tror jeg kommer til å like dette forumet! Ha en fin-fin dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå