Gå til innhold

forskjell på renovere huset og pusse opp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

klarer ikke se helt forskjellen. begge fornyer jo huset. men er det da hvor mye man gjør, dypt man går i jobben man skal gjøre.

Anonym poster: 35f1bf17afded24c266cdf26d15dcedd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definitivt! Pusser du opp, så er det overfladisk - du kan male, sparkle, slie gulv e.l. Renoverer du, så er det snakk om å skifte ut bad og kjøkken, kanskje rive vegger eller legge nytt tak.

Anonym poster: 9ab5e61e3c159d0c90fa3a241053e934

Skrevet

Med å renovere mener jeg at man går litt større til verks, for eksempel å skifte isolasjon osv.

Med å pusse opp tenker jeg male, tapetsere osv.

Men det er sånn jeg mener det er.

Har hørt om folk som sier de har totaltrenovert huset sitt og som da bare har malt alle rommene.

Anonym poster: 75bd4d911cd5f68656d30490ffa3fea0

Skrevet

Når jeg hører pusse opp huset tenker jeg maling, nye kjøkken fronter, nye gulv osv...

Renovere tenker jeg rive vegger, sette opp nye vegger, ny isolasjon, nytt eletrisk anlegg, osv...

Skrevet

takk for flere gode svar. nå forstår ejg bedre.

Anonym poster: 35f1bf17afded24c266cdf26d15dcedd

Skrevet

Vi kjøpte et oppussingsobjekt som vi endte opp med å renovere... Nye gulv i hele huset, nye gipsplater på så og si alle vegger, nytt bad og kjøkken, nytt elektrisk anlegg, ny varmtvannstank og flytting av vegg og utskiftning av vindu.

Anonym poster: 9ab5e61e3c159d0c90fa3a241053e934

Skrevet

Enig med de andre. Renovere er å rive vegger, ny isolasjon, kanskej nye rør og elektrisk, at alt blir nytt innenfra og ut. Pusse opp er å bare male, bytte gulv etc. Mer overfladisk.

Anonym poster: 075246ff50374f2fe21e7f999911809d

Skrevet

Vi renoverer, og det kan ikke sammenlignes med å pusse opp. Rom for rom rives, nytt skjult elektrisk anlegg, vegger flyttes, nye gulv, isolering. Alt er nytt, og tar ca 100 ganger mer tid enn å male et par vegger. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...