Gå til innhold

LilleFie er det sant?

Anbefalte innlegg

Hei,

måtte inn å spinoere på deg. Er det virkelig sant! Jeg ble så glad!!!!! Gratulerer masse! Håper du får et fint svangerskap. Endelig var det din tur. Hvordan skjedde dette? Ble dere gravide etter lap? ÅÅÅÅÅÅÅÅ, Fantastisk! Er formen bra?

Min lille (store) jente er nå over 8 kg, 5 mnd og fikk en tann i går, så her går tiden alt for fort.

Fant ut at siden det var på bli-gravid jeg traff deg, var det her jeg måtte spørre etter deg. Håper det er greit for deg og alle andre;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144038841-lillefie-er-det-sant/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei pusekatta mi :D

JAAAA!!! Helt sjokkert vi (forteller straks hvorfor)! Begynner på 10 uke i morgen :D Er blitt sykmeldt med hyperemesis i dag, veldig uheldig og dårlig timing da jeg begynte i fast stilling 2.april på jobben min. Har jobbet der som tilkallingsvikar siden januar og er nå bekymret for sykepenger osv.. Håper kvalmen gir seg snart så jeg får tilbake livet mitt igjen og kan gå på jobb :)

Vi begynte med prøverørsforsøk 1.mars. Medisinering. Skulle egentlig hatt uttak og innsett i forrige uke. Begynte med Synarel nesespray 1.mars. (nedregulering som tømmer hypofysen for hormoner og gir kroppen kortvarig hormonboost).

På spraydag 10 (som da var 12 dpo) ble jeg så inni granskauen kvalm på kvelden på besøk hos mamma.. Tenkte det var bivirkning av sprayen så jeg ville hjem. I skapet på badet lå en delvis knøvlet strimmel som hadde blitt kastet og skjøvet og dyttet på der inne i 5 mnd. Tenkte å ta den bare for å bli kvitt den hånete testen og forhåpentligvis få min aller siste blendahvite test før testedagen til IVF.

Dyppa den og satt på do noen min for jeg var jo dårlig, tenkte matforgiftning osv. Testen lå ved vasken og jeg glemte at jeg hadde tatt den. Etter 4 min ga jeg opp dogåinga og gjorde meg ferdig og dro på undertøyet. Skulle vaske hendene så oppdaga jeg noe jeg først tenkte var søppel på vasken som jeg automatisk kikka på, TESTEN.. Som var POSITIV på utvannet kveldsurin!! "WHAT??? Hvorfor?? FEILPRODUKSJON garantert!! Altfor gammel og ødelagt test som viser feil! Nei vent, den slår ut på medisinen såklart!!....... Nei vent, Synarel gir ikke utslag!!"

Alle tankene etterfølges av sjokk og vantro. Tusla ut av badet med overfylte øyne fulle av tårer og hånden forran munnen. Stirra på mannen som om det satt et spøkelse der. Han spratt opp og lurte på hva som feilte meg. "Det ligger en positiv test til deg på badet!" sa jeg.. "MEN, jeg er nesten sikker på at den viser feil asså". Dette kan ikke være oss, dette er ikke mulig for oss. Dette var nok en kjemisk graviditet med påfølgende mens to dager etter, jeg var så sykt sikker på det.

Klinikken åpna ikke før kl. 09 dagen etter og jeg hadde medisinering kl. 08 og 20 hver dag. I vantro sto jeg opp og spraya som før kl. 08 dagen etter, kikka etter mens og samla urin til apotektester som jeg skulle handle på ettermiddagen. Ringte klinikken når de åpna og fikk streng beskjed om at jeg måtte fatte at jeg var gravid, og dermed slutte på spray. I mitt hode var jeg så besatt og fokusert på IVF at jeg ignorerte at jeg hadde hCG produksjon. Klarte ikke fatte det. Masa på sykepleieren 3 ganger den samtalen om jeg kunne fortsette å spraye dagen etter hvis mensen kom og dette var kjemisk. Ville IKKE ødelegge IVF forsøket. Helt sykt hvordan hjernen fungerer når man har mista trua helt. Fikk time til UL 5 uker på vei :)

Ble altså gravid 6 mnd etter lap, med tilbakevendt sjokoladecyste på samme eggstokk som er så ødelagt fra før, på IVF medisin, på EN morsom aksjelegging den mnd, der jeg etterpå spratt opp og løp ned for å se Sex og Singelliv på tv :P Helt SINNSSYKT!! Hva har jeg sexet for dag etter dag, og ligget i et døgn til sammen alle pp'er etterpå med beina oppover veggen for, når det gikk på en runde tullesex? Hehe :D Prøvde i to år. Vårt tilfelle skjer 2-3 ganger i året på 1000 pasienter ved fertilitetsklinikken på St. Olavs. Vunnet i babylotto :D

Var på ny UL 7+6 på fertilitetsklinikken og gullklomp var da 16 mm med 160-170 hjerteslag i minuttet, 6 mm større enn legen forlangte :) Livmor er utmerket og alt er sterkt og flott der inne, så både hu og fastlegen mener dette kommer til å holde hele veien :)

Er så utrolig glad og lykkelig, er helt surrealistisk enda, men magen har kommet og klærne er for små, så jeg måtte shoppe mammabukser og gensre for 2000 kr på lørdag :) Noe skjer der inne som jeg ikke helt forstår. Håper bare formen blir bedre snart så jeg kan nyyyte skikkelig. I går gråt jeg i sofaen, utslitt og utrolig kvalm. Samboer måtte gjøre ALT for meg i går, klarte ikke dusje og knapt gå på do. Ingen mat smaker godt. Spyr av de merkeligste ting og helt nye ting jeg aldri ville spydd av ellers. Vet bare at baby vokser da så får bare sitte her og kvalme da :wub:

Hællandussen, tiden har jaggu gått fort ja! 5 mnd allerede lillemor, og med liten tann i munnen sin, hihi <3 Herlighet, så herlig, det er deg velfortjent :) Gratulerer så masse :)

Dette ble vel tidenes lengste gravidhistorie her på BIM, hehe, men ville bare fortelle deg hvordan det var å oppdage at jeg endelig er gravid. Du har vært så super hele veien og vært mitt o store håp og forbilde. Tenkte på deg med en gang jeg ble gravid. Søkte deg opp og, men du kommer opp på to brukere så visste ikke hvilken jeg skulle velge :) Setter pris på at du spurte :) Kommer til å være her på bli gravid, føler meg mer hjemme her enn 1.tri. Håper å se deg flere ganger her :)

Stor klem til deg kattungen :wub:

Tusen takk jenter :)

joha99: prøvd aktivt i to år med moderat endometriose, en oppspist eggstokk, kronlete eggledere, 4xdobbel pergo, 4 timers ille operasjon, og nå sist IVF medisinering :) Har aldri brukt prevensjon og aldri før blitt gravid :) Skulle egentlig ikke levd engang så jeg er langt ute i universet av lykke nå :) Har flaks kun når det gjelder som verst jeg :) Hurraaa!

Tusen takk jenter :)

joha99: prøvd aktivt i to år med moderat endometriose, en oppspist eggstokk, kronlete eggledere, 4xdobbel pergo, 4 timers ille operasjon, og nå sist IVF medisinering :) Har aldri brukt prevensjon og aldri før blitt gravid :) Skulle egentlig ikke levd engang så jeg er langt ute i universet av lykke nå :) Har flaks kun når det gjelder som verst jeg :) Hurraaa!

Ååååå som du fortjener dette Fiemamma ❤

Og heldig er den lille Babyn som får deg som mamma, du er en skikkelig fighter.....lykke til nok en gang ❤

Annonse

ÅÅÅåååååå, så fantastisk LilleFie:) Tenk at det gikk til slutt. Takk for at du delte dette med meg. Jeg har tenkt masse på deg og håpet og håpet, du har jo nesten samme greia som meg( med oppspiste eggstokker, grad 3 endo, 4 timer operasjon (X2), og skulle bli satt på prøverør, men nå 3 barn, HURRA! )De operasjonene gjør virkelig underverker! Følte SÅ med deg, selv om jeg ikke måtte vente like lenge, har jeg kjent på kroppen hvordan det tar på.

Og nå fikk du jammen hyperemesis også som jeg har hatt i alle 3 svangerskapene, må nesten le selv om det er grusomt. Men som du sikkert tenker også, man skal ikke klage, men være glad for at man i det hele tatt ER gravid! Det går jo over. Med guttene hadde jeg det helt til fødsel, men lillemor gikk det over i uke 16/17. Håper du kommer deg tilbake til jobb snart og at du blir kvitt den grusomme kvalmen. Det hadde jo vært koselig om du fikk kose deg litt med det som skjer etter alt strevet:) Ønsker deg et fint svangerskap og skal fortsette å spionere her inne:)

Mange klemmer og jubel fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...