Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille på 9 mnd sliter sånn med søvnen på dagen. Det har vært utfordrende hele tiden, men etter en bedre periode er det nå kjempevanskelig igjen. Hun er tydelig trøtt, gnir seg i øynene og viser tegn til å ville sove, men får det likevel ikke til. Bare hyling og uro når hun blir lagt ned. Har forsøkt både seng og vogn, ute og inne, trilling og stå stille. Faste tider på dupp fungerer ikke, heller ikke å legge henne når hun tydelig er trøtt. Hun kan ha opp til 4 dupper om dagen, men ikke på mer enn 20 min av gangen. En sjelden gang kan hun sove en time sammenhengende. Og det tar en evighet å få roet henne før hver dupp. Nettene er også litt mer urolige akkurat nå, trolig på grunn av tenner, men hun legges 19 og står opp 6. Noen som har tips til meg om dagsovingen?

Skrevet

Søk på utviklingssprang, kanskje det er noe? :)

Skrevet

Har ikke så mange tips dessverre. Hvis hun sover korte dupper hele dagen så blir hun kanskje ikke skikkelig uthvilt, og blir overtrøtt? Sovner hun hvis dere går tur med vogn?

Kanskje det er tenner som plager? Har du prøvd dentinox eller paracet?

Skrevet

Prøve kutte ned på duppene er det som slår meg først. Kanskje prøve med bare tre dupper å se om det hjelper. Når vesla her var sånn så var det ofte ett tegn på at vi måtte kutte en dupp.

Gjest nåharjeglystpåno3
Skrevet

Når min var 9 mnd så trengte han ikke mer enn en dupp per dag, og den kunne ikke være senere enn 14. Ellers var han umulig å få til å sove både på dag og kveld. 4 dupper høres veldig mye ut...

Skrevet

Min gutt er 8 mnd og sover to dupper, han kan ikke sove etter 1530 hvis han skal legges 19

Skrevet

Det er tenner på gang, så vi bruker Dentinox. Når vi triller sover hun heller ikke lengre enn ellers, ligger bare og kikker litt før hun hyler og vil opp. Når på dagen dupper deres som er på samme alder? Hun er kjempetrøtt og sutrete 2 timer etter hun våkner, så første duppen er da.

Skrevet

min sover ca 10-11 og 13-15

Skrevet

8 mnd her og sover to dupper

Fra 12 til 2

og 16 til 17

Legges 20 00

Skrevet

8 måneder. Han sover fra 10-10.30 ca og fra 15-16 ca. Legger seg mellom 19-20.

Skrevet

Min på 8,5 mnd står opp kl 0600 og sover igjen allerede ca 0800 ute i vogna. Da legger jeg han ofte før han er veldig trøtt, så jeg slipper at han tipper over. Står da og ruller vogna over ett eller annet så det humper litt - sjelden mer enn 5 min. Det er først nå de siste ukene han har begynt å sove lenger enn 45 min, og vi har gått fra tre til to dupper. Det sammenfalt igrunn med at det ble mildt nok i været til at han kunne ta første dupp ute.

Om han sover 1,5 t eller lenger, trenger han ikke å sove igjen før ca 13-14, og da må han opp før 16. Han legger seg 18-1830.

Tror det er lurt å være ute i god tid, og legge dem før de blir veldig trøtte, og heller la dem bli trøtte i vogn/seng. Men jeg er ingen ekspert, altså ;-)

Gjest nåharjeglystpåno3
Skrevet

Min på 8,5 mnd står opp kl 0600 og sover igjen allerede ca 0800 ute i vogna. Da legger jeg han ofte før han er veldig trøtt, så jeg slipper at han tipper over. Står da og ruller vogna over ett eller annet så det humper litt - sjelden mer enn 5 min. Det er først nå de siste ukene han har begynt å sove lenger enn 45 min, og vi har gått fra tre til to dupper. Det sammenfalt igrunn med at det ble mildt nok i været til at han kunne ta første dupp ute.

Om han sover 1,5 t eller lenger, trenger han ikke å sove igjen før ca 13-14, og da må han opp før 16. Han legger seg 18-1830.

Tror det er lurt å være ute i god tid, og legge dem før de blir veldig trøtte, og heller la dem bli trøtte i vogn/seng. Men jeg er ingen ekspert, altså ;-)

For meg funket ikke det. Gutten måtte være god og trøtt FØR han ble lagt ellers ville han jo ikke ligge å sove. Var aldri noen fare for at han bikket over egentlig, han bare sloknet når han ble for trøtt.

Er ikke sikker på at dette med å legge før de blir trøtte funker for alle altså. Men en må jo bare prøve seg fram og finne ut hva som funker for sine unger:)

Skrevet

For meg funket ikke det. Gutten måtte være god og trøtt FØR han ble lagt ellers ville han jo ikke ligge å sove. Var aldri noen fare for at han bikket over egentlig, han bare sloknet når han ble for trøtt.

Er ikke sikker på at dette med å legge før de blir trøtte funker for alle altså. Men en må jo bare prøve seg fram og finne ut hva som funker for sine unger:)

Gutter her og må være god og trøtt før han blir lagt, aldri hatt noe problem med at han blir for trøtt, han sovner like fort uansett :-)

Skrevet

Jeg hadde det sånn med minstejenta og har ingen tips. Det gikk seg til etter laaaaaang tid. Utorlig slitsomt, men det går seg jo til tilslutt.

Støstejenta vår er enkel sånn sett. Selv om vi har gjort alt likt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...