Gå til innhold

Orgalutran, injiserer dere den digre luftboblen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gullebolle
Skrevet

Ny sprøyte for meg dette, stod den helst skulle settes i låret, men det takler jeg ikke helt, så satt den i magen for første gang i kveld. Er det ok?

Men herligfred for en stor luftboble, injiserer dere de og, eller tar dere vekk luften først?

3 sprøyter i kveld, oh joy dette er morro!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klinikken jeg bruker (Danmark) sa jeg skulle sette den i magen istedenfor i låret. De sa også at jeg skulle injisere luftboblen.

Vet jo ikke om andre klinikker sier det samme. Lykke til :-)

Skrevet

På min klinikk i Sverige sier de at man skal sette den i magen, selv om det står i pakkningsvedlegget at man skal sette den i låret. Det er ikke farlig med disse luftboblene når du setter spröyten inn i underhudsfettet, det er först når man setter en spröyte rett i en blodåre man skal väre forsiktig med luftbobler som da kan gi en luftemboli som er alvorlig. Et tips er at Om du synes det gjör litt vondt å sette den så hjelper det mye om du klyver litt ekstra i fettet:)

Skrevet

Jeg setter den også i magen. Har stort sett snudd sprøyten sånn at luftboblen er i motsatt ende av sprøytespissen når jeg har satt den, og da har luftboblen blitt igjen i sprøyten. Men som de andre sier, jeg tror ikke det har noe å si, har aldri fått bedkjed om å passe på den.

Skrevet

Det er mest normalt å sette Orgalutran i magen. Luftboblen skal være i for å få et lite lufttrykk så all medisinen kommer inn i kroppen. Altså Orgalutranen er klar for bruk og luftboblen skal være i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...