Gå til innhold

Bedekke en gammel hoppe på 28 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne har ei hoppe som hun vil bedekke.Hoppa er 28 år gammel,og j mener det er helt galskap ... Stakkars hest,hvis hu i det hele tatt tar seg så vil hu jo mest sannsynligvis miste føllet,eller få et dødfødt føll. Dette er helt horribelt mener jeg,men hu mener at det er hennes hest og hun kan gjøre som hun vil.. Det er jo farlig for hoppa å bli gravid nå,uff å uff.. Hva mener dere?? Jeg ville ha satt en maks grense på 18-19 år å bedekke,

Anonym poster: fbe3018a99c3d1d732826389e202ef41

Skrevet

Jeg hadde aldri gjort noe sånt!

Skrevet

Jeg kjenner noen som bedekket en så gammel hoppe en gang.. Føllet døde dagen etter det var født etter en dramatisk fødsel. Hoppa var helt ødelagt psykisk etter det..

Skrevet

Ja, jeg mener det er helt galskap,tenk å utsette hoppa for det. Men hun er fast bestemt på å gjennomføre dette. Jeg syntes det er helt sykt,og vondt å se på at denne hingsten går etter henne hele tiden.Hoppa får da aldri fred fra han.

HI

Skrevet

Det høres helt sykt ut!!

Omregnet i menneskeår er jo det rundt 90 år om jeg ikke husker det helt feil...

Skrevet

Kontakt mattilsynet og lever en bekymringsmelding.

Skrevet

Uff, får helt vondt av å tenke på det.. Er hun ikke glad i hesten sin?

Skrevet

Jeg vil jo ikke ha noe bråk,men syntes så synd på hoppa. Hun får ikke stå i fred da han skal ha seg med henne hele tiden.. Jeg har sagt ifra til henne flere ganger,men hun ser ikke noe galt i det. Hoppa kan faktisk dø,eller ble skada pga dette. I samme stallen som disse hestene står,så er det ei jente som ikke gir hestene sine vann ute.. De spiser snø sier hu,og da slipper dem å få vann.. Hallo en hest drikker fra 22 liter til 30 liter pr døgn,og det sier seg selv at dem får for lite vann da de må spise snø. Lurer egentlig på hvor det har blitt av sunn folke vett,j rister bare på hodet av disse 2 jentene.. Uff å uff.. Min hest for vann,friskt rent vann ute hver dag. Men disse damene gir dem altså ikke vann ute,, De mener jeg overdriver og at de ikke har behov for vann når de står ute. Hu ene har 3 hester og alle er forfangen. Man kan få forfangen hest av at de drikker for lite vann,eller for for mye kraftfor/for mye grønt gress osv) Syntes dere j skal melde fra eller ska j ikke bry meg..????

Hi...

Skrevet

Selvfølgelig skal du melde fra!

Skrevet

Joa,j vet hun er glad i hestene sine.Men tror bare at hu ikke forstår alvoret--

HI

Skrevet

Joa,j vet hun er glad i hestene sine.Men tror bare at hu ikke forstår alvoret--

HI

Det er jo derfor du må melde. Så hun skjønner alvoret. Hallo.

Skrevet

MELD FRA!

Dette er dyremishandling.

Anonym poster: 10910dc312f05995d41d2262fd130f81

Skrevet

MELD FRA!

Dette er dyremishandling.

Anonym poster: 10910dc312f05995d41d2262fd130f81

Skrevet

Stakkars gamlemor......

Den hesten er så gammel at den burde virkelig få slippe den ekstra belastningen det er å bære på et foster. Kommer litt an på rase, men den burde vel snart vært pensjonert som ridehest også....

Skrevet

Nei! Det er IKKE greit! Min veterinær sier at dersom en hoppe har hatt 2-3 avkom tidligere, så er det ok og bedekke hoppa som 20åring, jeg mener det er for sent! Min venninne gjorde nettopp dette, føllet ble født 5 uker for tidlig og døde selvsagt samme dag.

Du må melde i fra om dette! Det kan ta livet av hoppa! Og jeg tror ikke føllet blir levedyktig.

Anonym poster: db99b4919d402a077ec9d910695c6222

Skrevet

Går ut fra at du tenker på deg selv her... Kjenner en kar oppi dalen som kunne tenke seg ei tjenestejente, og som ville blitt svært glad hvis ei dame på 28 år ringte ham. Og du er aldeles ikke gammel, ikke i det hele tatt! :wub:

Anonym poster: 9d19c6df9fc657fa362e51636007bf7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...