Gå til innhold

Urolig baby når jeg ammer på det ene brystet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har mer melk i det ene brystet.

Hver gang jeg ammer på venstre side er babyen (5 uker) veldig urolig. Han slipper brystet ofte og gisper etter luft, for så å bli sutrete og lete etter brystet igjen med en gang etterpå. Melkespruten står ofte rett ut når han slipper brystet. Kan holde på sånn lenge. Jeg prøver å få han til å rape innimellom for å gjøre det lettere for han. Men han blir skikkelig sint når jeg tar han opp, for han er jo fortsatt sulten. Det er ikke så lett å få en baby som hylskriker til å rape..

På høyre side hender det også at det kommer litt mye melk helt i begynnelsen, men han roer seg raskt og drikker et fint måltid rolig og blir god og mett.

Noen andre som har opplevd dette?

Det virker som om babyen får mye luft i magen av å holde på på den måten. Hva kan jeg gjøre?

Anonym poster: 69bd4ba8e15f46c5e20fdc6335a959ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være at han kan være litt stiv i nakken eller lignende på ene siden, prøvd å legge i tvillingstilling på den puppen?

Anonym poster: ad7d8774cfe202489f8be95466253dcc

Skrevet

Min gutt tok bare høyre pupp helt til han hadde vært hos manuellterapeut og rettet opp i noen skeivheter i hofte og nakke. Dette var som følge av en tøff fødsel (langvarig + vakumforløsning).

Har også hørt om noen som har større brystvorte eller at det ene brystet er større og/eller hardere enn det andre og derfor vanskeligere å få tak i. I såfall kan det kanskje hjelpe å melke ut litt først.

Anonym poster: a07bd15c91c3ec785b46213163f2e39f

Skrevet

Kan være at han kan være litt stiv i nakken eller lignende på ene siden, prøvd å legge i tvillingstilling på den puppen?

Det skal jeg prøve, men da må jeg google litt får å se hvordan det gjøres :P

Skrevet

Jeg ville fått ham undersøkt hos en manuell terapeut eller kiropraktor slik en annen nevnte. Hvis nakken ikke er slik den skal kan det være vanskelig å greie å suge på brystet når han ligger i bestemte stillinger, eller det kan være vanskelig å svelge for ham.

Anonym poster: b8651abd797e86bd1c1858ad54f9f64b

Skrevet

Takk for gode tips, men det forklarer ikke hvorfor det alltid spruter så mye fra det brystet...?

Skrevet

Takk for gode tips, men det forklarer ikke hvorfor det alltid spruter så mye fra det brystet...?

Du har muligens mer melk i den puppen, og det kan også være at barnet blir irritert fordi det ikke klarer å ta unna flommen :)

Skrevet

Sånn har der vært med barna mine også, bare at det gjelder høyre bryst. Det kommer rett og slett for mye melk og utdrivningsrefleksen er for sterk så de klarer ikke svelge unna fort nok og de får ikke puste... Slipper jo da brystet mens strålen står, hyler og vil egentlig ha mer, men det kommer for mye med en gang. Her tar vi da en liten pause for vi prøver på nytt. Noen ganger må jeg legge i tvillingstilling etter pausen fordi hun husker ubehaget og vil ikke ha av høyre bryst. Tvillingstillingen lurer henne til å tro at hun får venstre bryst og pausen har gjort at melka ikke renner for fort når hun begynner å spise igjen, og da spiser hun uten problemer :) Har ikke problemet med venstre bryst :)

Skrevet

Tvillingstilling. Når du er ferdig å amme vanlig på ene puppen, flytter du han liksom bare bort til andre puppen uten å snu han/forandre på noe, voila: tvillingstilling :)

Skrevet

Signerer de andre, men anbefaler også å håndmelke det brystet litt før du legger babyen til, slik at det er mindre "trykk" der.

Skrevet

Tvillingstilling. Når du er ferdig å amme vanlig på ene puppen, flytter du han liksom bare bort til andre puppen uten å snu han/forandre på noe, voila: tvillingstilling smile.png

Prøvde det, uten at det virket som om det hjalp.

Bruker du pute når du ammer med tvillingstilling? Jeg bruker ofte pute uansett altså, men ikke alltid. Ungen var liksom ikke lenger på fanget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...