Gå til innhold

Veldig plagsom sparking i ribben/får ikke sove om nettene pga spark.. Flere?

Anbefalte innlegg

Er det flere som har det sånn? Jeg er i uke 36, hadde liksom trodd og hørt at babyen skulle ha mindre plass til å bevege seg nå, men her er det fremdeles ekstremt mye romstering/harde spark/pressing av rumpe eller hva det nå er opp i ribbena. Jeg blir helt gal snart, får ikke sove om nettene, kan ligge våken opp til halvannen time og vente på at babyen skal roe seg. Ofte kommer det en fot opp i ribbenet som jeg må "skyve" ned hardt og prøve "hjelpe" henne til å finne en annne stilling liksom. Utrolig slitsomt og er så redd jeg klemmer babyen, jeg blir jo så utslitt til slutt at jeg bare sovner på siden/halvveis på magen (støttet opp av masse puter etc...) fordi jeg er så desperat etter søvn.. Flere som har det sånn? Kan det være farlig for barnet?

Fortsetter under...

Har slitt med en gutt som er helt turbo i magen i to dager nå. Sparker og romstrerer hele tiden og kunn på den ene siden. Hele siden er nå skikkelig øm etter alle spark. To av ribbenene er også ganske vonde nå.

Heldigvis dor meg så er dette på dagtid, på natten sover han. Men etter to dager med stort sett konstant vondt så blir man rimelig sliten. For hvert spark omtrent så presser det også skikkelig i bekkenet også slik at dette verker i alle retninger nå.

Tror ikke det er farlig å ligge halvveis på magen så lenge du selv ikke får vondt eller ubehag. Men trodde nesten det ble mer protester da jeg siden da babyen får enda mindre plass?

Selv får jeg som sagt fred fra babyen om natten, men har et bekken som krangler og knepper hver gsng jeg skal snu meg. Ligger med en tykk pute mellom beina som stabilisering :-)

Annonse

uke 39 her....turbo om dagen stille natta! HURRA! men i dag har jeg hatt skikkelig vondt i ribbena.....følte det trykte på en helt annen plass en "normalt"... har gitt seg litt utover dagen.. nååå må han komme ut :)

Med mine to siste har jeg ikke gått helt til termin, men fått ett par uker før så problemet har ikke vært så stort. Med førstemann som kom noen dager før termin husket jeg han drev å sparket opp i ribbena, og det var da veldig ubehagelig nettene for det var da han var mest aktiv. Hendte faktisk på slutten med han at jeg gikk å la meg i en stol på stua (som jeg kunne slå ryggen på ganske langt ned) og fikk da endelig sove ;)

Lite søvn her også! Umulig å finne en stilling som er behagelig! Hele forrige uke så slet jeg med at ribbeina mine var ømme etter bevegelser, nå har jeg vært mer øm i magen.. Og blære tror jeg ikke jeg har, særlig ikke på natta:P ..og halsbrann..ja..

Gleder meg utrolig til den lille jenta vår har tenkt seg ut<3:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...