crème brulèe Skrevet 14. april 2013 #1 Skrevet 14. april 2013 hei, jeg skal studere og derfor ser vi nå etter hus i fredrikstad=) synes det er en fantastisk vakker by og gleder meg masse..!skal gå på skole på Kråkerøy (glombo) men tror det blir for dyrt for oss når jeg skal være student i 3 år ...ser på Sellebakk og Lisleby som aktuelle områder, billig, men usikker på hvor langt det er i praksis til sentrum /skolen om jeg f.eks vil sykle på sommeren? har "bare" 1 bil så opptatt av at jeg også skal kunne komme meg rundt uten mannen=) bhg. tilbudet skal visst også være bra på Sellebakk..? blir glad om noen har noen synspunkter å dele på dette punktet, blir mamma til en liten gutt for første gang i september og kommer gjerne i kontakt med andre i fredrikstad i samme situasjon!
Trultemor85 Skrevet 19. april 2013 #2 Skrevet 19. april 2013 hei, jeg skal studere og derfor ser vi nå etter hus i fredrikstad=) synes det er en fantastisk vakker by og gleder meg masse..!skal gå på skole på Kråkerøy (glombo) men tror det blir for dyrt for oss når jeg skal være student i 3 år ...ser på Sellebakk og Lisleby som aktuelle områder, billig, men usikker på hvor langt det er i praksis til sentrum /skolen om jeg f.eks vil sykle på sommeren? har "bare" 1 bil så opptatt av at jeg også skal kunne komme meg rundt uten mannen=) bhg. tilbudet skal visst også være bra på Sellebakk..? blir glad om noen har noen synspunkter å dele på dette punktet, blir mamma til en liten gutt for første gang i september og kommer gjerne i kontakt med andre i fredrikstad i samme situasjon! Ville anbefalt Ambjørnrød,gluppe,riisløkka jeg bodd i fr.stad hele livet. Men selvsagt kr.øy er jo et supert sted og men går fort å sykle fra disse områdene til byen. Termin i oktober to gutter fra før. Aner ikke hva jeg får nå
yogajente Skrevet 20. april 2013 #3 Skrevet 20. april 2013 Ikke flytt til Lisleby, er nok billig av feil årsaker. Selbak er kost, mye utvidelser o.l. der nå. Ellers er det vel kortere fra Gressvik. Da kan du ta båten over elva bare. Ambjørnrød er også bra, selv om Kråkerøy sikkert hadde vært aller best.
mammatiltre-någravid Skrevet 20. april 2013 #4 Skrevet 20. april 2013 Enih med de andre over her ang Lisleby... Syns heller ikke Sellebakk er det helt store, feil side av brua, og ganske langt til Kråkerøy. Gressvik er et lite koselig sted med en del butikker. Går gratis ferje til byen, ihvertfall sommerhalvåret. Men flytter dere langt ut på Gressvik, Oksviken og utover, så er det brått et stykke til sentrum. Kråkerøy er vel ok sted, men kjedelig med bompenger... Kongsten er vel også et koselig g sentralt området.
Kbor85 Skrevet 27. april 2013 #5 Skrevet 27. april 2013 Fra gressvik, trosvik, risløkka, labråten, gluppe, oredalen og ambjørnrød kan du fint komme deg til kråkerøy med sykkel Evt buss til byen. Alle fine områder for barnefamilier. Kort til by og mark! Lykke til! Fredrikstad er ille bra!!
To ute! :) Skrevet 27. april 2013 #6 Skrevet 27. april 2013 Jeg anbefaler de samme områdene som hun over! Ambjørnrød kan være dyrt, men jeg tror det er dyrere på Kråkerøy? Det er lettest å få bhg-plass rundt Sellebakk. Men skal du søke midt i året eller fra 1.august neste år? Det har mye å si nemlig. Jeg venter en jente i september!
2skjønnasser Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 Anbefaler og Labråten (har bodd der selv og nå Ambjørnrød), Risløkka, Gluppe og selvsagt Ambjørnrød.
monika70 Skrevet 28. april 2013 #8 Skrevet 28. april 2013 Ikke noe problem å sykle fra Selbak til Kråkerøy! Da sykler du til Gamlebyen og tar ferja over til byen (som forøvrig er gratis!) og sykler til sentrum og over gangbrua til skolen ;-) Ellers går det ofte busser fra Selbak til sentrum, hvor da da kan gå resten til skolen! Områdene Kongsten, Gudeberg, Lundheim som er områdene mellom Gamlebyen og Selbak, vil gi deg kortere sykkelavstand, men prisene er generelt lavere på Nabbetorp/Selbak/Torp. Det er fordi det er en del eldre hus og leiligheter der. Lykke til med valget av bosted, Fredrikstad er som du sier, en veldig koselig by!
crème brulèe Skrevet 9. mai 2013 Forfatter #9 Skrevet 9. mai 2013 tusen takk alle sammen, veldig stor hjelp dette altså! da er det jo bare å fortsette å kikke=)
danse mamma Skrevet 9. mai 2013 #10 Skrevet 9. mai 2013 Det spørs jo veldig på hva dere vil betale for å bo da... Kråkerøy, Ambjørnrød og en del steder i Onsøy er veldig dyrt. Gressvik sentrum er billigere og det går bra med busser og ferge. Vi bor på Sellebakk og her er det også greie priser og det går busser til byen med 15-30 min mellomrom :-) Sentrum varierer veldig på pris og der er det også mye gammelt som trenger oppussing og så spørs det jo om det er aktuelt å bo i sentrum med barn...
crème brulèe Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #11 Skrevet 11. mai 2013 Det spørs jo veldig på hva dere vil betale for å bo da... Kråkerøy, Ambjørnrød og en del steder i Onsøy er veldig dyrt. Gressvik sentrum er billigere og det går bra med busser og ferge. Vi bor på Sellebakk og her er det også greie priser og det går busser til byen med 15-30 min mellomrom :-) Sentrum varierer veldig på pris og der er det også mye gammelt som trenger oppussing og så spørs det jo om det er aktuelt å bo i sentrum med barn... ja! mye man må ta i betraktning og ikke helt lett når jeg ikke kjenner så godt til byen=) vi ønsker hus til maks 2 mill, vi har strengt tatt råd til å gå litt over, men jeg skal være student.. helst ikke noe oppussing da det er så mye annet som skjer i 2014..=)også må vi jo ha bil og det koster! er det slitsomt å komme seg fra Sellebakk til sentrum eller? og er det strengt tatt nødvendig eller finner man det meste man trenger i nærheten? var noen som nevnte at det er en del innvandrere i det området, er ikke ute etter et helhvitt nabolag men greit å ikke havne i nabolag hvor minoriteter er overrepresentert slik som maange områder i Oslo..
Kbor85 Skrevet 12. mai 2013 #12 Skrevet 12. mai 2013 http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=41308465&propertyType=1&propertyType=4&propertyType=2&price_to=2400000&no_of_bedrooms=0&areaId=20024&from_view=search Dette huset er nylig oppusset vet jeg. Fin hage og mange barn i gata:)
crème brulèe Skrevet 14. mai 2013 Forfatter #13 Skrevet 14. mai 2013 http://m.finn.no/rea...rom_view=search Dette huset er nylig oppusset vet jeg. Fin hage og mange barn i gata:) har kikket på dette ja=) er bare litt bekymret for at det er for langt fra skolen? liker å sykle/gå og er nok bortskjemt med det herfra, at det er så korte avstander..! har kikket på torsby og christianlund, evt. kongssten da jeg elsker å svømme, det er vel der det er basseng om jeg ikk ehusker feil=)?
Kbor85 Skrevet 14. mai 2013 #14 Skrevet 14. mai 2013 Basseng på kongsten ja og med gratis byferge er du kjapt på skolen:) fra det huset i linken bruker du 15-20 min til på sykkel og 25 min hjem pga bakker:) men det er kun 6-7 min med bil da Evt.
danse mamma Skrevet 22. mai 2013 #15 Skrevet 22. mai 2013 Det spørs jo veldig på hva dere vil betale for å bo da... Kråkerøy, Ambjørnrød og en del steder i Onsøy er veldig dyrt. Gressvik sentrum er billigere og det går bra med busser og ferge. Vi bor på Sellebakk og her er det også greie priser og det går busser til byen med 15-30 min mellomrom :-) Sentrum varierer veldig på pris og der er det også mye gammelt som trenger oppussing og så spørs det jo om det er aktuelt å bo i sentrum med barn... ja! mye man må ta i betraktning og ikke helt lett når jeg ikke kjenner så godt til byen=) vi ønsker hus til maks 2 mill, vi har strengt tatt råd til å gå litt over, men jeg skal være student.. helst ikke noe oppussing da det er så mye annet som skjer i 2014..=)også må vi jo ha bil og det koster! er det slitsomt å komme seg fra Sellebakk til sentrum eller? og er det strengt tatt nødvendig eller finner man det meste man trenger i nærheten? var noen som nevnte at det er en del innvandrere i det området, er ikke ute etter et helhvitt nabolag men greit å ikke havne i nabolag hvor minoriteter er overrepresentert slik som maange områder i Oslo.. Veldig greit å komme seg fra Sellebakk til sentrum ihvertfall :-) Ellers finnes det meste man trenger på Sellebakk sentrum. En del innvandrere her men det er også mye nybygging og oppussing her i området og virker som det er mye tilflytting av unge familier siden prisene er litt lavere enn andre områder. Hvis dere skal ha til ca 2 mill er det mange områder som utgår da prisene her i distriktet har blitt veldig høye :-(
happy_boy07 Skrevet 7. juni 2013 #16 Skrevet 7. juni 2013 Hei! Jeg har vokst opp på Östsiden (Haugsten) og det er fint mulig å sykle til kråkeröy. Barnevennlig og rolig område med barnehager og skoler i närheten. Kongsten er også en kort sykkeltur fra Lundheim/Haugsten om du vil svömme! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå