Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 14. april 2013 #1 Skrevet 14. april 2013 Hvordan merket du det? Jeg syns det er vanskelig å avgjøre om det er utflod eller ikke. Det er nokså tyntflytende og kommer i "puljer" (altså ikke en jevn strøm). Det lukter stort sett ingenting, men av og til innbiller jeg meg at det lukter fødeavdeling av det. Hvordan sjekker man det hos legen? Kan man sjekke det hos legen, eller må man på sykehus?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #2 Skrevet 14. april 2013 Hvordan merket du det? Jeg syns det er vanskelig å avgjøre om det er utflod eller ikke. Det er nokså tyntflytende og kommer i "puljer" (altså ikke en jevn strøm). Det lukter stort sett ingenting, men av og til innbiller jeg meg at det lukter fødeavdeling av det. Hvordan sjekker man det hos legen? Kan man sjekke det hos legen, eller må man på sykehus? Ha på svart truse. Fostervann vil ikke synes mens utflod gjerne blir hvitt når det tørker. Ellers lukter de lett dette på føden. De ber en ta på bind og så lukter de på bindet. Anonym poster: f5fe0a2b36fb0030ed4bbab0cddcf2e8
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #3 Skrevet 14. april 2013 Jeg har fått konstatert at jeg ikke gjorde det. Det er ellers ganske spekulativt å skulle lukte seg til det. Det de gjør på Riksen er å ta en fostervannstest. Den er som en lang q-tips og dyppes enten i vått bind eller prøve tas fra skjeden. Det er en ganske dyr test, så ikke noe den jevne fastlege har liggende. En venninne av meg fikk forøvrig konstatert at hun lekket fostervann, og fødte prematurt barn etter fire uker i strikt sengeleie på Rikshospitalet. Hun var også svært usikker da hun dro inn for en sjekk. Anonym poster: b19cbe8227d9dc080846ad502e9f7107
Siamese Hellhound Skrevet 14. april 2013 #4 Skrevet 14. april 2013 Jeg lakk fostervann denne gangen. Ble bedt om å komme inn på sykehuset og ta den der testen. Dagen etter ble jeg lagt inn for å settei gang fødselen (uke 38). Jeg visste ikke om det var fosterann, det luktet ikke noe utprega av noe som helst, egentlig. Dette vet du kanskje, men grunnen til at man ikke skal gå og lekke fostervann, er at da er det åpent inn til fosteret, og da er det fare for infeksjon. Så lurt å sjekke det på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #5 Skrevet 14. april 2013 Min venninne gjorde det. Hun trodde det var utflod. Babyen døde i uke 22 grunnet dette. Anonym poster: 5c9b45ceedf52dd2fad40e5244baec98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå